Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het frame stond er weer!

Dinsdagochtend, voordat ik naar die Pannenkoeken workshop ging, stond mijn quiltframe weer klaar. Die workshop was enig, maar daar laat ik zaterdag wat van zien. Eerst het frame. Ik had het helemaal uit elkaar gehaald en opgeborgen in een kruipkast i.v.m. onze kostganger. Anders had hij geen plek. Maar dat loopt allemaal een beetje anders. Dus frame weer in elkaar en quilt er op.


Nee hoor, niet een quilt van mij, maar van Ruth. Van onze Mini-bee. Ik had beloofd hem samen met haar op het frame te sandwichen. Superdepuper!! Dat hebben we woensdag gedaan.


Kijk, Ze krijgt het al aardig te pakken, maar het is leuker om samen te werken. Dat voelt toch echt een beetje 'Amish".


Gezellig bezig zijn en babbelen natuurlijk. En voor koffie of een broodje even naar beneden. Om 2 uur was hij klaar en geen pijnlijke ruggen!!


Zo, daar ligt hij. Nu komt het grote werk voor Ruth: doorpitten!

22 opmerkingen:

Annelies zei

Dat ziet er heel relaxed uit !

Sabine.v zei

wat lief om dat voor elkaar te doen!
En wat een mooie kleuren zeg.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Dat lijkt me heerlijk. Jouw handige mannetje.....? Je kunt het gewoon laten staan en geen extra ruimtes en!!! goed voor de rug. Gezellig met zijn allen.

quiltlodge gerda zei

Hoi Chris, dat lijkt me heel handig. Gebruik je hem zelf ook om door te pitten?
Ik heb je vorige berichtje Ov. Die "pannenkoek" ook net gelezen en ik ben heel nieuwsgierig naar jouw resultaat. Het ziet er zeer veelbelovend uit. Ik ben een paar maanden geleden voor het eerst in de winkel in Schagen geweest en kom er vast weer terug. Wat een vriendelijke en behulpzame dame was dat zeg! groetjes

AnitaS zei

Dat ziet er zeker relaxed uit. Geen pijnlijke rug.

Lida zei

Wat heerlijk een quiltvriendin met een frame die ook nog eens gezellig meehelpt! Ja zo kun je echt samen van je hobby genieten! Knuffel
Lida

feltfree på Åsly zei

Dat ziet er inderdaad rugvriendelijk uit. Gezelliger om het met zijn tweetjes te doen.
Groetjes Frederika

Rian, zei

O Chris, wat leuk! (ik zou zo aan willen schuiven :) )
En ongemerkt schiet je met z'n tweeën lekker op. Inderdaad: amish-gevoel, samen om het frame. En wat een prachtige stofjes op de detailfoto. en Ruth: "Succes met het quilten, en we mogen hem wel zien als hij klaar is toch?"
Liefs van mij

Monica zei

Super om het met zo'n frame te doen, beter dan op de knietjes. En natuurlijk erg gezellig om al doorpittend lekker met elkaar bij te praten.

Floor zei

Wat gezellig zo samen doorrijgen!
En reuze handig met dat frame, want op de grond, dat is echt geen doen.
Nu doorquilten, dat zou ook samen op het frame kunnen, maar ik denk dat je al genoeg te doen hebt op quiltgebied.
Groetjes,
Floor

idaviltcreatief zei

Twee quilters aan een frame,
daar ging de tijd mee heen.
Gezellig met zijn twee aan het rijgen,
wat zal dit quilt een prachtig doorpitje krijgen.

katrien zei

Gezellig zo zitten quilten.

inekeo zei

Wat ziet dit er gezellig uit en de kleuren zo mooi ,Ruth sucses met het doorpitten Ineke

inekeo zei

Chris zoals je ziet hij doet het weer patroontje gevonden komt er aan groetjes Ineke

Eulalia Isabel zei

hola Chris

Beautiful the patchwork.

regards

Ineke Hulzebos zei

Wat gezellig om met z'n 2-en te sandwichen. Erg handig ook!
Groetjes

Anoniem zei

Geweldig leuk om jullie zo samen te zien enne Ruth... Dank je wel voor jarenlang kleding en laatst zelfs boeken!

Dochter

Willy zei

Gezellig om er zo samen aan te werken.

Johanna Zweden zei

Wat enig Chris, gezellig zo saampjes
Fijn weekeinden en veel plezier met je workshop
fijn weekeinden alvast gr joke

Marga zei

Altijd vele malen gezelliger om het met meer dan één te doen. Wanner gaan wij met zijn tweeën die van jouw doen?

Groetjes,
Marga♥

petronella zei

Dus je sandwiched de quilt op het quiltframe? Ik begreep altijd dat ze het frame gebruikten om te quilten.
Ziet er heel mooi uit!

Heleen zei

Enorm gezellig zo. Op deze manier is het leuk en snel klaar.