Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Droomquiltjes

Maandagochtend kwam Elly P. bij mij langs. Al heel lang maakt zij quiltjes voor de stichting 'Jopie's Dromenquilts'. Elly woont hier vlak bij en sinds kort ben ik tussenpersoon om haar quiltjes bij Jopie te krijgen. Ik heb haar maar even bij mij op de bank bedolven onder haar eigen quiltjes.


Ze zijn weer enig! Ze gebruikt zulke leuke stofjes en kleurencombinaties.




Volgende week komt Heleen hier op bezoek, LEUK!, en zij kan ze dan mee nemen. Zo kunnen er weer een paar zieke kinderen blij gemaakt worden.

18 opmerkingen:

Annelies zei

Echt quilts waar kinderen blij van worden en veilig onder kunnen kruipen.

sylvia zei

wat een vrolijkerds!!! Ik vind het knap dat mensen tijd vinden of maken voor deze quiltjes!
tot volgende week, groetjes, Syl

Lida zei

Wat een heerlijke vrolijke quilts en er is genoeg voor de kinderen om naar te kijken! Geweldige dame!
Knuffel
Lida

yvon zei

Wow wat een mooie quilts. En daar zullen zeker weer een paar kinderen heel blij mee worden gemaakt.

Willy zei

Prachtige dromenquilts die Elly maakt. Leuke foto van haar zo tussen de quilts.
Gezellig dat Heleen op bezoek komt.
Groetjes,

AnitaS zei

Vrolijke quilts zijn het. Juist die zijn wel nodig.

Monica zei

Leuk deze droomquiltjes, gezellige stoffen ook

Rian, zei

Wat een enige quilts, Chris en zo fleurig. Daar moet een kind wel blij van worden. Een 10 voor Elly P. hoor.

idaviltcreatief zei

Wat een lief gebaar en heel mooi gemaakt! De kinderen zullen de warmte en liefde voelen waarmee de quilts zijn gemaakt.

Hermie zei

mooie droomdekens, ik heb er ook al eens een serie gemaakt,(ben ook in Nunspeet gewestbij Jopie,) ik dacht zo uit mijn blote hoofd een stuk of 13, maar nu heb ik het even stop gezet.
PS: de kinderen hebben zelf ook pennen mogen houden,alleen de dubbele, alhoewel ze wel mooie zagen,maar daar was er dan weer een van.

ria vogelzang zei

Hoi Chris, wat een mooie quilts bij jou!!Prachtig om dat te kunnen doen!
Hier is het ook heel erg grijs; regent nog niet....., maar het lijkt er wel op!
Als we nu hard genoeg "move it, move it" zingen...... Misschien schuiven de buien dan wel een eindje door.....
LOL!
Groetjes, Ria.

Heleen zei

Wat leuk!! Zo zien we meteen de maakster! En ja,..ik kijk er naar uit! Gezellig hoor.

hobbyshop fugeltsje zei

En ik weet dat zulke mooie quilt erg gewaardeerd worden bij de zieke kinderen.
Geweldig vrolijke quilts.
Gr. Miranda

Ineke Hulzebos zei

Wat een vrolijke quilts maakt ze voor Jopie's.
Groetjes, Ineke

marga zei

Lief hoor al de dromenquiltjes.
Met al die leuke plaatjes en kleurtjes.
Groeten
Marga

Floor zei

Dat zijn inderdaad hele leuke quilts! Kinderen zullen het prachtig vinden om naar die dieren te kijken en er van te genieten.
Lekker veilig voel je je onder zo'n dierenquilt, dat is wel fijn als je ziek bent.
Groetjes,
Floor

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat leuk dat jij op deze manier ook meedoet !!
groet,

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende quilts en wat zullen er weer 3 kindertjes blij mee gemaakt worden.
Groetjes Joke en een fijne dag