Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bezoek van Buuv

Buuv zit bij mij aan tafel. Zo noemt ze zichzelf hoor, mijn achterbuurvrouw. Buuv is leuk! Ze kan gezellig babbelen en is een borduurster vanjewelste. Op de tafel legt ze een stapeltje borduurboekjes; ik heb haar hulp gevraagd voor een inimini borduurpatroontje. Jaja, ik heb iets in de bol! Maar nog niet zo heel lang geleden is ze ook begonnen met quilten. Genoeg stof om te praten dus. Dan legt ze nog iets op tafel ..... een krant. Helemaal expres gekocht in Limburg en voor mij meegenomen. Jaaaaaa, eindelijk heb ik het dan écht in handen! HÉT stukje. Dank je wel lieve Buuv!!


Ik had gedacht dat het een klein artikel zou zijn, aan de zijkant, maar het is veel groter en duidelijker dan ik dacht.

Nou heeft dit muisje .....


..... nog een staartje. Kreeg ik deze week toch ineens een mailtje van iemand die het in Oss in de krant had gelezen. Ze is onze buurvrouw van 42 jaar geleden!! Niet te geloven. We hebben 2,5 jaar naast elkaar gewoond in een spiksplinter-nieuwe wijk, de Ruwaard, in Oss. We hebben natuurlijk al het een en ander uitgewisseld en elkaar foto's gestuurd. Een heel erg leuk 'staartje' dus.
En nu snel even naar onze dochter, die moet het toch ook eventjes zien.

Heel fijn weekend allemaal.

22 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat leuk Chris dat je nu de krant hebt, en toen je me van de week het verhaal vertelde van de buurvrouw, dan denk je de wonderen zijn de wereld toch niet uit.
Enig hoor, Liefs Joke en een fijn weekeinden

Inge zei

Gaaf Chris! Hier in het Eindhovens Dagblad heeft het niet gestaan (snik) en vandaag staat er een stukje over een buitenkeuken in. Wat moeten we daar nou mee?
Nou ja, jij hebt in ieder een echte krant + een hersteld contact met je vroegere buuf. Leuk, toch allemaal.
Ik vind "buuf" trouwens een superwoord, gezellig klinkt het. Ik heb er ook eentje, die noemt mij altijd "buufke", beetje Brabants, nog leuker!

Fijn weekend,
Inge

Tineke zei

Die buuv, ik heb ervaring met dat gezellig babbelen van haar. In de herfstvakantie gaan we er weer van genieten. Lief van haar dat ze de krant heeft meegenomen. Heel leuk dat door het stukje in de krant het contact met een oude buurvrouw weer hersteld is.
Fijn weekend.
Groetjes Tineke

AnitaS zei

Wat leuk. Eindelijk de echte krent en contact met je oude buurvrouw. Fijn weekend.

Anoniem zei

Leuk,dat je nu het stukje in de krant hebt.
Heeft de krant jou geen exemplaar toegestuurd???
Hier heb ik ook een buuf-best gezellig.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

inge zei

wat lief van buuv!

Rian, zei

O wat enig, Chris.
Het is toch maar weer niet voor niets dat muizen staartjes hebben hè? :))
Wat zullen jullie veel bij te praten hebben. En de huidige buuv is ook fijn om dicht bij je te hebben. Chris aan het borduren...??? Ben heel benieuwd hoor.
Fijn weekend, Chris

mieke zei

Leuk, wereldberoemd in NL !

Lida zei

Hoi Chris wat leuk! Fijn dat zij het voor je meebracht!
Knuffel
Lida

Ria van Kasteel zei

Zo zie je maar dat de wereld klein is.

Lieve groeten en een knuffel van Ria. :0)

Chris zei

@ Hallo Truus uit Drenthe. Als het goed is, sturen ze komende week nog een krantje hoor. Door het een en ander is dat fout gegaan. Dus ik blijf daar ook naar uitkijken.
Vr. gr. Chris

Marion van Veggel zei

Hallo ..hier Marion uit Lieshout.
In tegenstelling tot wat Inge zei, jou leuke stukje heeft vorige week zaterdag al het Eindhovens Dagblad gestaan. Ik had er speciaal op gelet omdat ik je blog ook volg. Jou berichtje van 24 sept. maakte mij zo nieuwsgierig dat ik de krant van 22 sept. heb nagepluisd, maar daar stond het dus nog niet in. Vorige week de 29e dus wel. Ik heb er van genoten! Ga vooral door met je gezellige blogjes!

Chris zei

@ Marion, dank je wel! Leuk dat je even reageert en me dat vertelt.
Vriendelijke groet van mij,
Chris

Hermie zei

je hebt wel een tijdje moeten wachten,maar nu heb je het dan toch. het was ook een heel erg leuk stuk, met leuke foto's

Rina zei

Een halve bladzijde in de krant, dat is niet niks. Leuk dat je door dit artikel weer nieuwe, oude, contacten legt.

Cisca zei

Wat een lieve buurvrouwen heb je (gehad). Fijn dat je het artikel nu in het echt hebt, dat is toch het leukst. En wat leuk, dat je een buurvrouw hebt, die ook borduurt en nu quilt, gezellig, af en toe samen in je mooie kleine huisje. Dat staartje is trouwens ook mooi, weer een hernieuwd contact.
Groetjes, Cisca

Marga (MarPie) zei

Wat een ontzettende leuke wending krijgt zo'n verhaaltje dan. Ziet er inderdaad heel gaaf uit zo in de krant.
Ben heel benieuwd wat jij in je bolletje hebt!

Groetjes,
Marga♥

Floor zei

Dat is inderdaad een mooi artikel, dat valt goed op!
En zo vind je nog oude bekenden ook.Leuk toch?
Zie je wel dat je al een B.N.-ner bent?
Zelf in Limburg en omstreken :-)
En ook nog iets nieuws in de bol, het kan niet op.
Groetjes,
Floor

Hennie zei

Hoi Chris, ik heb dat artikel in de krant ook gelezen, het stond vorige week geloof ik, ik weet het niet precies meer in de Twentse courant Tubantia en alles wat met quilten te maken heeft heeft mijn volle aandacht, als ik het over het hoofd zie dan wijst mijn DH me er wel op. Leuk om te lezen, ik had de link naar jou niet gelegd hoor.
Mooi dat je het stukje nu hebt gekregen van je buuv.

Groetjes Hennie

sylvia zei

geweldig om op zo'n manier uit het oog verloren mensen weer te vinden!!
en dat stukje krant?? Inlijsten en in de Idylle hangen?? Wel uit de zon, hoor!!......;)
En we hebben een gezellige ochtend voor de boeg, he, hoorde ik gister......nou ja, las ik......;)
liefs, Syl

Willy zei

Fijn dat je het artikel toch nog hebt . Wat een leuk staartje had het ook.
Groetjes,

petronella zei

"Een goede buur is beter dan een verre vriend", wat gezellig zo'n buuv die even komt buurten!