Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Uncle Jones en de Hoes

Toen het nog kon, heb ik de Hoes voor Uncle Jones, zover hij in elkaar zat, even in het zonnetje gezet.


De Seminolerand zit er aan en ook de achterkant.


Ik wilde een stevige binnenkant maken en in DEZE winkel vond ik ontzettend goed materiaal. Een soort super dikke fliesofix, die ik op stof kon strijken. Dat kan je ook heel goed voor een tas gebruiken. De ronde hoeken naaien, was niet zo makkelijk, maar het is goed gekomen.


Alles netjes afgewerkt, de patchworkhoes over de binnenhoes en voilá, mijn Uncle Jones machientje is beschermd tegen stof!


Ik wens jullie allemaal weer een heel plezierig weekend.

37 opmerkingen:

Elly L zei

Wat een mooie hoes is het geworden. Een echte eyecatcher.
Een heel fijn weekend
Lieve groetjes Elly

Annelies zei

Wat ziet hij er prachtig uit ! Goed weekend.

Heleen zei

Wat is die verschrikkelijk mooi geworden!! Wat heb je dat mooi gemaakt. Ik ben daar dus stinkend jaloers op!! Ik wil ook zo'n mooie hoes maken! Ook al heb ik dan niet zo'n mooie Jones!Zo'n hoes kan best over dat die van mij toch? Een prachtig hoekje heb je zo.

Cisca zei

O, wat is hij mooi geworden. Wat passen de kleuren van je stoffen goed bij je borduurwerk, het is echt één geheel geworden.
Toen ik laatst een pakketje kocht om een tasje voor quiltspullen te maken kreeg ik er ook zo'n stuk dik vliesofix bij. Ik ben benieuwd hoe dat verwerkt gaat worden, maar stevig wordt het in ieder geval wel.
Jij ook een fijn weekend.
Groetjes, Cisca

Judith zei

Wat is dit mooi geworden zeg! Dat dikke vlosofix ga ik gelijk bestellen, ik was juist naar zoiets op zoek. Geniet van je weekend en tot blogs!

marga zei

Geweldig Chris wat ziet dat er mooi uit.
De stofjes het patroon en het voorbeeld van de naaimachine het past allemaal heel goed bij elkaar.
Een feest om naar te kijken.
Groeten en een heel fijn weekend.
Marga

AnitaS zei

Wat is hij mooi geworden. Een feest op je tafel. Fijn weekend.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Mooie hos en vooral de appeltjes vind ik leuk.
Fijn weekend.

feltfree på Åsly zei

Wat een leuke hoes. Een hele klus zo te zien. De kleurtjes zijn zo prachtig op elkaar afgestemd.
Fijn weekend Frederika

Gonny zei

Wat een verrassing voor effect kan hebben. Het is een prachtig geheel geworden met het borduursel als middelpunt. Eigenlijk is iedere kant waard om gezien te worden...

Floor zei

Wat is ie leuk geworden, je hoes voor de naaimachine!
Eigenlijk jammer om hem er af te halen, het is zo al een plaatje om naar te kijken.
Jij ook een fijn weekend gewenst!
Groetjes,
Floor

yvon zei

Hij is echt geweldig geworden Chris.
Lekker warm en stofvrij de winter in.

Miss Steekjes zei

Heb m'n hele toetsenbord moeten droogmaken omdat ik zo heb zitten kwijlen bij het zien van de práchtige hoes. Maak je ze toevallig ook op bestelling?

inekeo zei

Wat is hij mooi geworden een leuk idee zo met mijn borduurtje ,een heel fijn weekend groetjes Ineke

Elizabeth zei

Wat heb je dat schitterend gemaakt!
Maar dat geldt eigenlijk voor al het moois waar je ons steeds mee verrast...
Ik geniet van je blog!

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Anoniem zei

Hij is echt prachtig. Binnenkort wil ik die rand ook eens proberen. Misschien een idee om ook een hoes over de p.c. scherm te gaan maken. Dan zit deze persoon daar tenminste wat minder vaak achter....

Veel groeten van Jantje

Tineke zei

wat is hij prachtig geworden.
Nog een fijn weekend.
Groetjes Tineke

Janet zei

oooh wat issie mooi geworden!! nu ben ik toch echt jaloers!! heel knap gedaan. Fijn weekend

Rian, zei

Práchtig! Ik ben helemaal sprakeloos. Wat heb je er veel werk van gemaakt, en wat een geweldig resultaat. Zo mooi als de stofjes bij het borduurwerk passen...
Echt een Jones waardig! :)
Liefs en fijn weekend Chris

Dekenstikster zei

Hij is prachtig geworden! Prettig weekend!

Nelleke zei

Hallo Chris ik heb zelden zo een mooie hoes gezien je hebt echt een kunstwerkje gemaakt en wat een leuk hoekje heb je zo met de spulletjes op tafel het kussentje [jij had er een andere naam voor]van het patroon red brolly vind ik ook een plaatje was er toen ook helemaal weg van.Groetjes en ben benieuwd wat je nu weer voor ons in petto hebt.Fijn weekend voor jou en je man, Nelleke

Ineke Hulzebos zei

Oh Chris, wat een geweldige hoes, zóóóó mooi!!! Mijn complimenten!

Anoniem zei

Schitterend mam!

Dochter

Marga (MarPie) zei

Tjeetje, wat een SCHITTERENDE hoes is dit geworden. Je hebt je zelf (vind ik) hier toch echt wel mee over troffen. Kan er eigenlijk geen woorden voor vinden hoe mooi ik deze hoes vind. KLASSE

Groetjes,
Marga♥

Ria van Kasteel zei

Wat een heerlijke solide jas is dit geworden voor uncle Jones, prachtige kleuren. Een sieraad voor in de kamer.

Groetjes en een knuffel van Ria ;0)

Dineke zei

Wat een mooie hoes is dat geworden, handig die stevige binnenkant

Willy zei

Chris, de hoes is prachtig geworden. Je had het borduurwerk niet beter kunnen verwerken.
Fijne zondag, groetjes

idaviltcreatief zei

Echt een toppertje, zo mooi en wat een prachtige stof!

mieke zei

Mooi met die verschillende blok.
Een leuk idee.
De foto ga ik even opslaan in mijn map ' ideetjes ' !

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat is de hoes ontzettend mooi geworden, een genot om naar te kijken, de kleuren, het mooi passende borduur werk, geweldig !!
Misschien raak ik nu geinspireerd om mijn hoes af te maken die al maanden in stukken klaar ligt en graag in elkaar gezet wil worden?
groet,

inge zei

wat zal uncle jones blij zijn met zijn hoes, zo mooi!

inge zei

wat zal uncle jones blij zijn met zijn hoes, zo mooi!

katrien zei

OOOOO,wat een mooie hoes.

sylvia zei

oh Chris, wat een sieraad op je quilttafel!!!

Inge zei

Helemaal geweldig en supermooi!

Dikke knuffel,
Inge

petronella zei

Wat een plaatje!!

jolanda zei

Dat is wel een hele mooie voor over je naaimachine. prachtig!
fijn weekend