Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nooit geweten . . . .

..... dat een klosjeshouder zó handig is! Zie je hem staan?


Ik kreeg hem van Joke, van wie iedereen weet dat ze helemáál niet van lopissen (antiek en curiosa) en zo houdt! Maar niet heus. Ze vond hem op een van de lopissen in Zweden deze zomer en bracht hem voor mij mee. Hartstikke leuk!

Achter de houder zie je nog wat liggen waar ik mee bezig ben. Beetje donker, maar het was dan ook echt herfstweer die ochtend. Ik schreef HIER van het enige borduurwerk dat ik zomaar kreeg en HIER dat ik een plannetje had met de blauwe stofjes.
Ik was al met het boorduurtje naar een winkel voor een blauw lijstje en zuurvrij karton gegaan, maar die winkel bestond niet meer! Thuis het borduurtje even over mijn Jones naaimachine gelegd en toen gebeurde het!! Niks lijstje er om heen zetten, maar het verwerken in een leuke hoes voor de machine. Ik was al lang van plan om er eentje te maken. En kijk, de voorkant zit al in elkaar.


De achterkant wordt van één lap en het stuk tussen voor en achterkant maak ik van seminole patchwork. Dat komt nog.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Beetje druk? Nou ja, dat past wel bij mij. In ieder geval ga ik hem snel afmaken.

28 opmerkingen:

Elly L zei

Zit ik een heel verhaal te typen, krijg ik een foutmelding, weg bericht.
Leuke klos. Joke houdt inderdaad niet van curiosa LOL.
Super idee om te gebruiken voor de naaimachinehoes. Ik vind het juist leuk worden zo.
Brengt me op een idee om van mijn niet zo goed gelukte kattenblokken een hoes te maken.
Liefs Elly

Heleen zei

Chris, wat maak je daar weer een enig quiltje van. Niks druk helemaal goed!! Ben benieuwd naar de achterkant. Wat ben je toch altijd origineel!

feltfree på Åsly zei

Wat een leuke klosjeshouder. Zo zie je maar er is veel waar iemand geen waarde aan hecht, maar heel handig is voor een ander.
Wat een leuk een naaimachineborduurtje.
Fijne dag
Frederika

Hermie zei

Wat een snoepje die klosjeshouder ik had hem al gezien bij Joke op haar blog.
De naaimachinehoes is mooi,mag best druk zijn,staat gezellig.

Janny de Roo zei

Wat een leuke klosjeshouder. We zouden meer borduurwerkjes moeten inlijsten met patchworkranden. Ik zag er ook enkele mooie op de att in Deventer. Heb ook nog wat borduurwerk liggen.....

AnitaS zei

Beetje leuk!!! Ik vind je naaimachinehoes zo leuk. Die klosjeshouder is ook enig.Fijne dag.

Marga (MarPie) zei

Sorry, moest eerst mijn toetsenbord schoonmaken. Wat is je hoes "te gek" aan het worden. Nu ben ik echt heel erg benieuwd hoe deze is als ze klaar is. Wat een ontzettend leuk idee is dit. Tja, zo'n klosjeshouder heeft toch wel duidelijk zijn nut.

Groetjes,
Marga♥

yvon zei

Dit is iniderdaad een hele mooie. Ik heb de mijne bij Jopie's dromenquilt gekocht. Ook ideaal. 1 of twee klosjes houders en een speldenkusssentje. Sleep hem letterlijk overal mee naar toe.

Janet zei

wat een prachtige exemplaren laat je weer zien!! O die klosjeshouder(smelt,smelt) Maar ook die naaimachinehoes: waar haal je de inspiratie toch vandaan, geweldig mooi en echt niet te druk!!

Lida zei

Gaaf idee en het ziet er helemaal a la Chris uit! Perfct bij jou passend en die klosjeshouder is echt een enig cadeau!
Genieten! Knuffel
Lida

Ria zei

Wat een leuke hoes ga je maken. De stofjes die hebt verwerkt helemaal super. Het leukst vind ik de poes erbij. Ja quilten zonder poes is bijna ondenkbaar. We zien de hoes graag nog eens terug.

Groetjes Ria V.

Annelies zei

Wat een leuk idee van die hoes en de klosjeshouder ziet er heel handig uit.

Antje uit Urk zei

Wat lief van Joke! Heel leuk die klosjeshouder!En wat komt dat borduurwerkje mooi uit, mooie kleuren!
groetjes,

Lilian Pilar zei

beautiful

sylvia zei

Druk???
helegaar niet, tis gewoon hartstikke leuk!
liefs, Syl

Cisca zei

Fijn, hè, zo'n klosjeshouder, en dit is wel een hele leuke!
Wat gaat dat een leuke naaimachinehoes worden, helemaal niet te druk, alleen maar mooi! Zowel het borduurtje als de stofjes zijn en patroon passen helemaal bij elkaar Ben wel benieuwd hoe dat tussenstuk wordt, want dat woord ken ik niet.
Groetjes, Cisca

Jasmijn zei

Hij is toch schitterend!! En handig he zo'n klosjeshouder.
groetjes van ons allemaal

Tineke zei

Handig zo'n klosjeshouder. Je naaimachinehoes wordt heel leuk, lekker fleurig en zeker niet te druk.

Nelleke zei

Een echte Chris original word je hoes heel mooi met de stoffen die je ervoor gebruikt het borduurtje maakt het helemaal af.Groetjes en een fijne week Nelleke

Monica zei

Wow, zo'n hoes zou ik ook wel willen, wie weet maak ik ooit nog zo iets, ziet er ontzettend vrolijk uit, en ja het klosjeshouder is helemaal te gek!

Martine zei

Wat een leuk borduurwerk is dit en wat een goed idee om daar een hoes van te maken.

Marianne zei

Leuke klosjeshouder, Chris.Daar zul je veel plezier van hebben. De machinehoes druk??? Ik vind hem vrolijk.
Groetjes, Marianne K.

katrien zei

super klosjeshouder.
En wat een mooi borduurwerkje.

Anoniem zei

In één woord: TOP.

Groetjes van Jantje

Floor zei

Het is een beeld van een hoes geworden! Nou ja, de voorkant alvast.
Maar dat borduurwerk komt zo erg leuk uit en past mooi bij een naaimachine natuurlijk.
Leuk zo'n klein tussendoordingetje van fleurige lapjes.
Groetjes,
Floor

Hennie zei

Je naaimachine hoes wordt hartstikke leuk Chris, handig zo'n klosjes houder.

Fijne dag Hennie.

Willy zei

Ja waarom ophangen, dit is leuk en past ook helemaal bij de naaimachinehoes.
Handige klosjeshouder.
Groetjes,

Heleen zei

Ohhhh, wacht eens even!!! Die achterkant is dus een cheater!!! Oh, kijk zo komen we weer verder! Leuk leuk leuk. Heb de afgelopen maanden slecht gelezen zie ik wel.