Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kleur in de tuin

Het is nog steeds heerlijk kleurig en bloemig in de tuin. Ik kan daar zó van genieten. Elke dag doe ik een rondje, geef water, haal uitge-bloeide bloemen of verkleurde bladeren uit de planten en adem diep de lucht in. Hier en daar duiken planten op die er eigenlijk niet in thuis horen, maar vaak laat ik ze staan omdat ze gewoon mooi zijn.
Ik geniet van het doorkijkje naar de idylle:



En dit is onze Timotheüs die bijna helemaal schuil gaat achter een enorm uitgegroeide begonia:


Hij staat op het achterterras, vlak bij de spiegels:


Omdat we een vijvertje hebben, kom je ook vaak een libelle tegen:


Hé, en wat is dit?? Zie je wel, weer van die bloemen die eigenlijk niet in de tuin horen!!


Hoe zouden die daar nou gekomen zijn, haha. Ze vormen maar een inimini quilttopje en de blom links onder steekt bewust uit. Daar is een plannetje voor.

Vandaag is het (weer) niet rustig in huize Jones. Onze 5 meiden (dochter met 4 dochters) komen vanmiddag. Drie er van moeten boeken kaften. En ze blijven eten. Nou dan weet je wel hoe het gaat!! Maar .... ik had al afgesproken met mijn vriendin mee te gaan haar man in het verpleeghuis te bezoeken en nog wat boodschapjes te doen en dan komt zij hier eten. Chago had al beloofd te koken, haha!! Maar hij zit er niet mee hoor. Het wordt in ieder geval weer een gezellige bedoening!

Tot de volgende keer.

16 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Prachtig de loemen in je tuin. Geniet lekker van je eigen lommen als ze weer langs komen. Ik en enieuwd naar je project.

Ineke B zei

Prachtig al die echte en gemaakte bloemen! Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen.
Lieve groeten, Ineke

AnitaS zei

Mooi al die blommen in je tuin. Veel plezier met al je meiden en vriending.

Anita A zei

Wat genieten zo'n tuin vol met bloemen en beestjes, lekker hoor !
Wat een drukte, 5 dames op bezoek, je kostganger, Chago en jijzelf en nog eenb ezoeker, wel gezellig, maar ook wel druk.
groet,

katrien zei

Wat staat je tuin er nog mooi bij.

Annelies zei

Soms vind ik het wel eens jammer dat ik niet meer hoef te kaften nu de mannen op de Hogeschool zitten.
Mooie bloemen !

petronella zei

Ben benieuwd wat je gaat doen met je hexagonnetjes! En je Idylle is echt een idylle, je bloemen staan er nog steeds prachtig bij hoor, petje af, ik loop er iets minder vaak bij langs!

Lida zei

Oh wat een heerlijke tuin heb jij en wat staat het allemaal gezellig die kleurtjes, zelfs die verdwaalde blommen! Geniet van de meiden, knuffel
Lida

Janet zei

Oh het lijkt wel of je in een sprookje woont!!. Hoewel....met vijf damens en een extra gast sta je ook weer gauw met beide benen op de grond! Maar wel heel gezellig!!Geweldig wat een mooie tuin hebben jullie!

Floor zei

Zoveel eters, dat zal best gezellig geweest zijn.
Vooral als je man kookt, heb jij alle tijd om lekker bij te kletsen.
Wat ziet je tuin er nog mooi uit, het lijkt bij jou nog volop zomer.
Het weer ook momenteel, dus we hebben geen klagen, alleen maar genieten.
Groetjes,
Floor

inge zei

heerlijke kleuren! en LOL om die laatste bloemetjes van stof!

Petra zei

wat een mooie tuinfoto's! en een lief quiltje. Zolang het gezellige drukte is is het niet erg hé...leuk hoor al die meiden!

Hermie zei

heerlijk zo'n rondje bloementuin en de hexen mogen daar ook wel bij hangen.

Hennie zei

Je tuin staat er mooi bij,prachtige bloemen heb je gemaakt.

Groeten Hennie.

sylvia zei

Idyllisch, Chris........je tuin dan!!
Aan de eettafel zal het anders geweest zijn: spektakel of zo???
Gezellig, hoor, ik had ook nog wel kunnen aanschuiven.....haha
Geniet vandaag maar weer lekker van het zonnetje, liefs, Syl

Marga (MarPie) zei

Heerlijk hé al die blommen. Al een beetje bekomen van de drukte van gisteren. Zal zeer zeker heel gezellig geweest zijn.
Ben benieuwd wat voor speciaals je met de ene bloemetje gaat uithalen. Echt een vrolijk zomerse bloemenpracht is het.

Groetjes,
Marga♥