Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

1 Folletto tra i fili
Een elf tussen draden

Als je door Venetië dwaalt, kan het gebeuren dat je zomaar via smalle straatjes en een heleboel bruggetjes uit de drukte raakt, ver van de plaatsen die door heel veel toeristen bezocht worden en in een eenvoudiger, minder druk gedeelte komt. Je loopt door een straatje en ziet een winkeltje, een meisje staat in de deuropening.


Even dichterbij kijken wat voor winkeltje dit is.


Leuk, die lap in de ingang, je bent in ieder geval welkom. Eerst een kijkje in de etalage.


Hé, maar dat is een quilt en quiltstofjes zie je ook. Natuurlijk denk je direct aan je moeder die nu in herfstig Nederland misschien wel achter haar machientje zit! Je stapt naar binnen en oh! wat gezellig! Een paar dames zijn druk met stofjes bezig.



En wat hangt dáár voor iets leuks aan de wand?


Dat zou je moeder wel héél erg leuk vinden. Een patroontje van Nancy Halvorsen, die enige dingen maakt. Kijk maar eens op haar site: ART TO HEART. Je kan in ieder geval wat stofjes voor haar mee nemen. Dus advies gevraagd aan de eigenaresse. Ze pakt direct 2 stofjes die helemaal bij het beeld van Venetië passen: een lichte terra en een donkerder rode. Zelf kies je er nog 2 blauwe bij, die je doen denken aan al het water in de stad.


De eigenaresse van "1 FOLLETTO TRA FILI" legt uit dat het lichte terra kleurtje doet denken aan de paleizen in Venetië, bijvoorbeeld het Doge paleis. (foto van internet)


Beide rode lapjes hebben de kleur van de kleding van de vroegere DOGE. (foto van internet)


Je gaat helemaal blij en tevreden het winkeltje weer uit en kan je moeder later een leuk verhaaltje bij de lapjes vertellen.

En moeder is er vreselijk blij mee!

22 opmerkingen:

Jasmijn zei

Hoihoi, wat een leuke foto's. En wat lief dat je dochter dit meegenomen heeft.
Leuk en vooral handig is die "rommelhanger" zoals ik hem altijd noem. Zelf heb ik hem een poosje geleden gemaakt al kwam die geloof ik uit een tijdsschrift.
Doe ik je een plezier met het patroontje??
groetjes en veel liefs van ons allemaal

Cisca zei

Wat een verrassing, wat is dat leuk. Lieve lapjes en prachtige foto's. Ik heb de winkel gelijk opgeslagen, wie weet voor ooit. Ik ga ook eens op zoek naar die hanger, een paar jaar geleden heb ik hem al eens gezien. Nu ik weet van wie hij is, zal ik hem wel vinden.
Groetjeds, Cisca

Marga zei

Ja, logisch dat moeder daar blij mee is.
Heel leuk en mooie lapjes.

Groetjes,
Marga♥

Martine zei

Wat heerlijk als er zo aan je gedacht wordt.

feltfree på Åsly zei

Wat een leuke aankopen. Heerlijk zo door straatjes te sjokken waar niet iedereen loopt. Zo kom je vaak vele mooie dingen tegen.
Veel plezier met de stofjes
Frederika

katrien zei

Wat een leuke spulletjes.

Rian, zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Rian, zei

Wat een leuke verrassing in zo'n achterafstraatje, Chris.
Kan me goed voorstellen dat moeder heel blij wordt van zo'n cadeautje, want er werd aan jou gedacht daar in dat mooie Venetië.

Mooi nadenkertje heb je!
Liefs,

Gonny zei

Leuk/Lief de lapjes met kleuren betekenis!!

Ria van Kasteel zei

Wat heerlijk als je dochter zo aan je denkt en dan van die leuke dingen voor je meebrengt.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0)

inekeo zei

Daar word je als moeder toch erg blij van,wat leuk en lief Groetjes Ineke

AnitaS zei

Fijn als je dochter aan je denkt. En jij hebt mooie lapjes met een goed verhaal.

Klaske zei

Oh dat had ik eerder moeten weten. Wij zijn dit jaar ook in Venetië geweest, en niet alleen in de drukke straten. We zijn dit winkeltje helaas niet tegen gekomen:-((
Lief van je dochter!!

Heleen zei

Meid, wat enig zo'n dochter!! En zo attent. Mooie stofjes op de koop toe.

Miny zei

Wat leuk, dat je dochter dat nou net zag!

Groeten Miny

Anoniem zei

...maar als je een moeder hebt met zoveel liefde en passie, dan is het helemaal niet verwonderlijk om zo aan haar te denken... Sterker nog, alle dagen daar zie en hoor ik dingen die me aan haar en mijn vader doen denken. Het rond lopen en gewoon de schoonheid van het gewone zien. De geur en kleur van de straat. De vloeren van vele basilieken die de mooiste patronen hebben die je wil vast leggen zodat ze er haar patronen uit kan halen. De natuur zien waar zij vroeger ook fotos van maakte. Naar de, door ouderdom gesierde gezichten kijken en de wijsheid en rust in de ogen zien. Nee, het is heel makkelijk om aan mijn moeder te denken. Ik hou namelijk van haar.

Dochter

mieke zei

Hartstikke leuk en lief.

Hennie zei

Wat geweldig van je dochter om stofjes voor je mee te nemen, mooie kleuren ! ! ! Wie weet gaat ze ook nog eens met lapjes aan de slag, een quiltster in de dop ? ? ?

Groetjes Hennie.

Petra zei

wat lief en t zijn ook prachtige lapjes! leuk met zo'nverhaal. groetjes, petra

Floor zei

Wat leuk dat ze in een stad als Venetië ook nog een quiltwinkel hebben.
Wat fijn dat er zelfs op vakantie aan je gedacht wordt!
Die hanger in de vorm van een naaimachine vind ik ook erg leuk.
Je hebt prachtige lapjes gekregen.
De achteraf straatjes zijn meestal toch het mooist, daar ben ik ook eens geweest in een heel ver en grijs verleden.
Toen zijn mijn zus en ik meegenomen door de reisleider, en hebben we van alles gezien wat niet in de reis was opgenomen.
Achteraf straatjes dus, maar toen geen quiltwinkel gezien, maar ach, daar keek ik toen nog niet naar.
Wel naar die super leuke reisleider hoor!
Groetjes,
Floor

Rini zei

Wat een leuke ervaring had je daar eventjes :lapjes met een verhaal en betekenis !Je moeder blij , maar jij net zo goed denk ik , groetjes Rini

petronella zei

Wat een leuk verhaal!! Enig!! En snap dat je er blij mee bent!