Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Wat een weekend!


Het begon al op vrijdagavond toen Bobbie -het hondje van kleindochter Roos- die de hele zomervakantie bij ons logeert een beetje braakte. Dat gebeurt wel vaker, want hij heet echt álles, zelfs poep.

Voordat je het in de gaten hebt. Zaterdag ochtend had hij zijn hele bed onder gebraakt en was doodziek. Chago met hem naar de dierenarts. Dwars door de hoosbuien van de regen. Ik aan de was, die binnen moest drogen. (Dit is een heel klein quiltje dat ik ook nog bij het opuimen vond)

Het hele weekend was het Jantje lacht, Jante huilt. En hoe! Goed quiltweer natuurlijk. Er zit aan alles een voordeel. Dus lekker met Nel en Lise in de quiltring op schoot. Nou let ik altijd vreselijk goed op met koffie of thee drinken als ik aan het quilten ben of met de laptop aan de gang ga. Ik wil geen ongelukken!! Maar wat gebeurt er?? Je raadt het al. Daar gaat mijn kop koffie ...... Gelukkig had ik de ring net tegen m'n borst, om de koffie te pakken, en zitten er nu alleen maar vlekken op de achterkant. Dat was écht schrikken. Beetje schoon gedept en op de stoel.


Ik schiet er wel mee op, het middenstuk is al helemaal klaar. Dan maar verder met de blommen. Alles op de bank verzameld.


Ik vind het enig werk. Bobbie is inmiddels een stuk beter, gelukkig maar. En de zon schijnt weer en alles groeit en bloeit in de tuin. Een genot!










18 opmerkingen:

Lida zei

Wat een domme pech! Altijd zielig zo'n ziek beestje en dan die vlek, ik hoop dat als hij af is en gewassen hij er weer perfect uitziet, want hij wordt mooi!!
Knuffel
Lida

AnitaS zei

Dat is schrikken zo'n vlek. Maar nu is alles weer goed, mooi weer, hondje beter en vlek weg.

sylvia zei

Nou, dat was me zeker het weekendje wel!! Hebben de meiden nog wel met de hondjes kunnen wandelen??
liefs, Syl

Nelleke zei

Hallo Chris,soms heb je van die dagen dat alles een beetje tegenzit maar gelukkig dat het met Bobby al weer een stuk beter gaat.Bij jullie was het dan ook na regen komt zonneschijn weekend.Wat een paar mooie quiltjes toon je hier in het logje daar word je vanzelf vrolijk van.Fijne week en ik hoop dat Bobby gauw de oude weer zal zijn groetjes Nelleke

katrien zei

Een beetje een pechweekend.
Je quilt is prachtig .

Jasmijn zei

Zo dat was even schrikken!! Gelukkig gaat het met bobby beter. Zielig he als ze zo ziek zijn.
Wat een schitterende quilt is het toch! Gelukkig is het met de vlek meeevallen.
Lieve groetjes van ons allemaal

Floor zei

Wat een geluk bij een ongeluk dat de koffie alleen op de achterkant van je mooie quilt is geknoeid!
Maar toch wel jammer.
Zit ook altijd thee te drinken met de lapjes of quilt op schoot, is best wel riskant.
Wat een verschil hè, of je in de tuin kijkt met zon of met regen!
Gelukkig komen er nog twee mooie dagen aan. Het voelt best al herfstig in de tuin.
Hondjes die poep eten, hoe vies wil je het hebben!
Die van mij deed het ook, heb het haar gelukkig kunnen afleren, want daarna geeft ze je weer een lik.... bah!
Maar niet meer aan denken :-(
Groetjes,
Floor
P.S.: weet niet of ik de enige ben die er last van heeft, maar alleen bij jou blog loopt alles steeds vast. Moet heel lang wachten eer hij omhoog gescrold kan worden om de tekst te lezen.

petronella zei

Gelukkig dat het hondje weer aan de beterende hand is! Je geraniums zijn prachtig! En succes met de rest!

Petra zei

oohh die koffie...dat was schrikken! gelukkig valt het mee. en is het lieve beestje ook weer aan het opknappen, wat een toetje! bah..poep eten..rare honden ;) Groetjes, Petra

Quiltendewilma zei

Zielig hondje, moet je toch ook geen poep eten!!
Boyke at hier de kattenbak steeds leeg,.. BBBRR,...

Annelies zei

Gelukkig dat het hondje weer wat beter is.
Ik doe altijd ook heel voorzichtig met mijn kopje thee. Na dit verhaal nog meer.

feltfree på Åsly zei

Fijn dat Bobbie weer is opgeknapt. Extra vervelend als het dan om het hondje van je kleindochter gaat nietwaar.
Mooie quilts die je laat zien. Hoop maar dat je de koffievlek er weer goed uitkrijgt.
Groetjes Frederika




Gonny zei

Wat ziet Bobbie er zielig uit op de foto. Blij te lezen dat het weer wat beter gaat. Doe hem maar de groetjes van onze lieve dames, dat zal hem goed doen :-)
Zonde als er een vlek komt op de varia-variahex. Hij is/wordt steeds mooier.
Volgend jaar doe ik ook meer geraniums in de bakken want de surfina's zijn lelijk door de regen geworden. Gezellig de rode geraniums tegen de lichte schuur.

Willy zei

Wat zielig een ziek hondje, gelukkig dat het intussen weer goed gaat. Je had echt een pech dag, ook nog met de koffie knoeien. Fijn dat het zonnetje weer schijnt op de laatste foto's en van het mooie quiltwerk wordt je dag sowieso weer goed.
Lieve groet,

MarianneD zei

Fijn dat je logeetje weer beter is...het is altijd zo zielig zo'n ziek hondje...Oeps,die koffie,gelukkig dat de vlekken beperkt zijn gebleven!
liefs,Marianne

Ria van Kasteel zei

Gelukkig is het hondje weer beter, het zal je maar gebeuren. Je kunt nog zo voorzichtig zijn met een kopje drinken maar eens gebeurd het gelukkig maar een paar spetjes.

Groeten e een knuffel van Ria ;0))

Anita - Vlijtige Handjes zei

Er zijn van die dagen dat je eigenlijk door wilde slapen. Het is wel een pracht ook mèt koffievlek.

Marga♥ zei

Gelukkig dat Bobby beter gaat, altijd zo sneu als een beestje ziek is. Ze kunnen het niet even zeggen hé wat er aan mankeert. Oh en dan de koffie dat zijn van die dingen daar krijg je als quiltster nachtmerries van. Gelukkig valt de schade heel erg mee. Wat worden de dametjes mooi hé.
De blommetjes ook hoor.

Groetjes,
Marga♥