Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Waar opruimen al niet goed voor is.

Ik vertelde toch dat ik de Idylle een goeie beurt heb gegeven? Achter op een kast vond ik dit koffertje met een leuke inhoud. Helemaal vergeten!


Genaaide vierkantjes, restjes van DIT quiltje. En een doosje met malletjes voor kleine hexjes. De radertjes gingen gelijk weer aan de gang. Daar kon ik toch best iets leuks mee doen? Bijvoorbeeld dit:


Een lekker werkje in die hitte, rustig zittend onder onze super parasol. En kijk er liggen al 5 blommekes in het gras. Daar komen er nog wel een paar bij. Voor een kleine quiltje denk ik.


Veel tijd zal ik daar deze week niet voor hebben. Onverwacht komen onze 'kleinkids' die naar België verhuisd zijn, een paar dagen bij ons en daarna wordt hun vader voor een aantal maanden kostganger bij ons. Hij moet nog een tijdje hier in Nederland werken. Dus ..... dat wordt nog meer opruimen, maar nu boven op het logeerkamertje onder het schuine dak. Dat staat propvol. Gelukkig is het morgen iets minder warm.

Een fijne week en groetjes van mij.

19 opmerkingen:

marcella zei

wat leuk! mooie bloemetjes, heerlijk toch om al je restjes op te maken?
je krijgt het nog druk ook al is het wel erg gezellig!

sylvia zei

ai, Chris, dat wordt een drukke tijd voor jullie!!!
leuke blommen, hoor, lekker mee doorgaan.......liefs, Syl

MarianneD zei

Zo zie je maar,wie wat bewaart,die heeft wat! Ben je al bijna gesmolten?
Ik wel....;-) Morgen gelukkig wat koeler!Veel succes met opruimen en veel gezelligheid!

Anita A zei

Werk niet te hard met deze hitte, pas goed op jezelf !!

petronella zei

De hexjes ook nog van 2 lapjes! Wat een ijver, het resultaat mag er zijn! Tja en logees, gezellige drukte! Succes!

feltfree på Åsly zei

Wat een leuke bloemen. Grappig met die twee kleuren. Nee, als de kleinkinderen komen is het tijd voor andere dingen. OF... samen aan de knutsel.
Fijne dag Frederika

Gonny zei

Wat een leuk effect geven de twee kleuren aan de hexjesbloemen. De quilt die je er van origine mee gemaakt hebt is ook prachtig!!!
Dat van de logeerkamer klinkt me heel bekend in de oren. Ik krijg binnenkort mijn broer voor een weekend maar er zal ook eerst wat 'gemest' moeten worden. Gelukkig is broer niet moeilijk... als hij maar naar bed kan :-)
Veel plezier met de kids en later met ZoonLief weer thuis.

AnitaS zei

Mooi die blommetjes. Ook wel weer gezellig iemand in huis. Succes met opruimen.

marga zei

Hallo Chris.
Kijk toch eens waar opruimen al niet goed voor is. Je weet er ook altijd wel iets leuks van te maken.
Ene veel plezier met de kleinkinderen maar zorg ook goed voor jezelf. Want het zal best gezellig maar ook wel druk worden de komende tijd.
Groeten
Marga

Anoniem zei

En... Is het opruimen vandaag gelukt??? Dochter x

Chris zei

@ Dag dochter! Ja hoor, ik ben goed opgeschoten. Tussendoor even uitpuffffen en morgen de rest. Gelukkig was het niet zo warm als gister. Dag lieverd!

Floor zei

Wat een schattig koffertje heb je daar! En dat dit zo maar verstopt stond... jammer hoor.
Maar opruimen is wel handig, dan komt het te voorschijn.
Met leuke lapjes er in, zodat je direct weer aan de slag kunt.
Anders zou je je maar vervelen hè?
Veel succes met het opruimen. Nog steeds binnen erg warm, dus dat zal niet meevallen.
Groetjes,
Floor

Lilian Pilar zei

Chris, que buena idea, me encanta..
Besitos Lily

Willy zei

Dit zijn leuke hexjes Chris. Je bent er nog druk mee deze dagen om alles voor te bereiden voor de logees.
Fijne dagen met de kinderen.
Groetjes,

Inekeo zei

Wat een leuke bloemetjes,deze verwelken niet,sterkte met opruimen en heel veel plezier met de kleinkinderen
Groetjes Ineke

Tineke zei

Leuke bloemen heb je gemaakt, deze blijven ook goed met het warme weer.
Afgelopen vrijdag was ik nog even in de buurt bij je.

Rian, zei

Jullie huis (en hart) moet wel elastieken wanden hebben, lieverd.
Nu de pappa van de kinders een poosje over de vloer... Ach, zo blijft het leven verrassend, hè Chris?
Mooie blommen heb je gemaakt.
Liefs,

Petra zei

dat is nog eens leuk opruimen, zo vind je nog eens wat! De enorme warmte is idd weg nu, heerlijk hé!! Groetjes, Petra

Ria van Kasteel zei

Wat een leuke vonst, waar opruimen al niet goed voor is, en ik kan het weten.

Lieve groeten van Ria ;0)