Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Spin-rag en Quilt-rag

Kijk, zo hoort het toch?! Manlief druk de vloer aan het dweilen en ik lekker op de bank met de beentjes languit. Goed verdeeld, haha.


Maar ik had al heel wat uurtjes hard werken achter de rug hoor, dus het mocht. Ik had de Idylle eens goed onder handen genomen, die zat onder de Rag, spinRag (niet deze soort hoor, die zag ik door het raam buiten tijdens ons ontbijtje),


maar vooral quiltRag! Logisch natuurlijk na al het genaai van de blokken voor de RRQ. Maar het werd helemaal eens tijd om dat huisje goed onder handen te nemen. En het ziet er weer superschoon en opgeruimd uit. Ondertussen de RRQ in de machine en droger, brrrr, spannend, en hier ligt hij verder te drogen.


Omdat ik de rafels niet helemaal mooi vond, heb ik hem nog een keer in de machine gedaan. Daarna was het toch beter.


De stofjes die ik gebruikte zijn van allemaal resten. De een is dus veel losser geweven dan de ander, dus er zal wel wat verschil in de rafels blijven, maar het geheel vind ik zelf best geslaagd.




Nog even de achterkant....... oooo, geen foto gemaakt. Nou dat geeft niet. HIER kan je de helft van de achterkant zien als je dat wilt.

En alweer is er een week voorbij en staat er een zonnig weekend te wachten.
Tot volgende week.

24 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Kijk....dat mag ik nog eens zien.....! Tevens leuke quilt hoor Chris....

Rina zei

Wat een leuke vrolijke quilt is dit geworden.

Rina zei

Wat een leuke vrolijke quilt is dit geworden.

Annelies zei

Ik vind het helemaal niet erg dat niet alle rafels hetzelfde zijn. Dat hoort er een beetje bij. Mooi hoor.

Willy zei

Hej Chris, dat heeft hij vaker gedaan ;) Fijn dat je van het rag af bent. Mooie fleurige quilt.
Fijn weekend, lieve groet

inge zei

mooie rag!

Gonny zei

De quilt is mooi-leuk-gezellig-prachtig geworden ondanks/dankzij het resten zijn.
Een pluim aan ManLief dat hij hept!!!
Nog bedankt voor de tip van de schaar.

AnitaS zei

Hier gaat het al drie weken zo. Ik op de bank. DH het huishouden. Nog drie weken. Je quilt is heel mooi geworden.

foekie's fashion zei

Lieve man hoor! En je ragquilt mag er ook zijn, ziet er vrolijk uit. Groetjes van JOke

Betsie zei

Wat een superleuke ragquilt, mooie vrolijke kleuren!!!!

Fijn weekend, Betsie!

katrien zei

Hé superleuk hoor.

Lee Prairie Designs zei

Looks as though, Missie Chris--- you have your feet up and are enjoying viewing DH ....Good work!

Beautiful spider web...Maybe it is Charlotte's web!

Big hugs to both of you and enjoy your weekend!

Carolyn :)

Marga (MarPie) zei

Tipje, om meer rafels te krijgen kan je met zo'n borsteltje wat je suède schoenen mee opgeborsteld hebt gebruiken. Neem wel een schone en ga daar mee over de geknipte rafels, het schijnt dat je daar meer de losse draadjes uit haalt.
Ze ziet er wel heel vrolijk uit.

Groetjes,
Marga♥

yvon zei

Heerlijk he een man die ook dit soort klusje wil doen. En dan ook nog op de foto willen. Super geemancipeerd. Hier loopt er ook zo een rond.
En dan je ragtime.... wat een lieffie met vrolijke kleuren. Vaak zijn ragtimes toch meer de sombere herfsttinten. Maar hier wordt je vrolijk van.

sylvia zei

Chris, je quilt is super!!!!
en dankzij jou zijn de scharen nog steeds uitverkocht....haha,ze hebben daar een olympisch record scharenverkoop dankzij jouw blog!!!
En die hulp in de hh wil ik ook wel, ben nog op zoek.....;0)
fijn weekend, liefs, Syl

Heleen zei

Prachtige quilt geworden! Lekker vrolijk hoor.

Floor zei

Hij is leuk geworden Chris!
Heb weleens zo'n quilt gezien waarbij de rafeltjes nog rafeliger waren, maar zo is het ook erg leuk, en wie weet wordt dat in het gebruik nog anders.
Dit is echt een quilt om te gebruiken niet?
Groetjes,
Floor

Miranda zei

Kijk nu, al helemaal klaar! Wat heb je lekker doorgewerkt Chris...en werkende mannen mogen wij quilters graag een zo nu en dan naar kijken niet! Wat volgt is een heerlijk warm dekentje voor in koelere tijden...

Anita A zei

Altijd leuk om te zien, dweilende mannen !! hahaha
Je quilt is mooi geworden, allemaal vrolijke kleuren.
groet,

Ida zei

Enige quilt,leuke combinatie.Ik ben van plan om ook zoiets uit te proberen.

marga zei

O Chris wat is die quilt mooi geworden. Is die lade met lapjes nu leeg? Met zo'n goed hulp thuis is het lekker werken en is alles in een handomdraai aan de kant. Heerlijk toch van die mannen die de handen uit de mouwen willen steken.
Fijne zondag.
Groeten
Marga

petronella zei

Leuk je RagQuilt, heb even bijgelezen, gezellig!!

Monica zei

Wat is deze quilt mooi en lekker fleurig, leuk om te zien hoor

Shirley zei

prachtige kleuren van de ragquilt, en hij wordt na elke wasbeurt mooier! Ik stop altijd 2 tennisballen in de droger bij de quilt, dat helpt nog meer met opschudden.