Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

RRQ update

Ik vind het heerlijk om aan de Rag-quilt te werken. Lekker weer eens achter de machine. En al die kleurtjes. Ben al lekker opgeschoten. Achterkant lapje, vulling er op en het voorkant lapje daar weer op. Dan van diagonaal tot diagonaal naaien. Ik heb een los opzetbaar boventransport, werkt ideaal.





Het blokje gaat aan de rij met een naadtoeslag van 2 cm. Langs de geleider. Het resultaat wordt al een heel klein beetje zichtbaar. De eerste 5 rijen van 7 blokken zitten al aan elkaar. Kijk maar.



En kijk, ik heb al wat rafels geknipt:


Met een speciaal schaartje dat ik HIER besteld had en héél snel bezorgd werd.


Het gaat als een trein! Ligt vast en licht in de hand en knipt met super gemak door 4 laagjes stof heen. Goed gereedschap is toch alles! Dit is de helft van de quilt en zal ik wat vertellen? Alle naadtoeslagen zijn al in rafels geknipt. De stofjes voor de 2e helft zijn geknipt en zitten op mijn ontwerpwand. Het gaat dus goed!
Fijne dag!


18 opmerkingen:

yvon zei

Wow... je gaat echt als een speer. En leuke vrolijke stoffen.... En die schaar is echt super. Ik heb ze ook. Een grote voor stof knippen een een kleine zoals jij. Echt.. als je last hebt van je handen is dit een uitkomst.

ria vogelzang zei

Zo leuk!! En heerlijk snel!!
Het wordt een echt leuke quilt.
Nog bedankt voor de tip over de schaar; die ga ik ook even aanschaffen!
Fijne dag!

katrien zei

Dit gaat héél mooi worden,is het nu al hoor.

Lida zei

Die wordt gezellig! Leuke kleuren en ik vind het dus ook zo'n gave quiltvorm, snel en gaaf resultaat! Succes met het vervolg, knuffel
Lida

Gonny zei

Zo'n quilt wil ook graag maken maar het idee van de rafels knippen hield me tegen. Met zo'n schaar lijkt het me inderdaad een stuk prettiger voor de hand(en). Daar wij geen credit card hebben zal ik even om me heen moeten kijken waar ik hem kan kopen.

foekie's fashion zei

Chris, dat wordt een mooi fleurig quiltje en zo snel met die prachtschaar. Groetjes van JOke

Ineke B zei

Mooie kleuren!Ben benieuwd naar het resultaat.
Staat ook op mijn lijstje voor ooit, sinds ik blog wordt dat langer en langer. ;-)
Lieve groet, Ineke

Lee Prairie Designs zei

Neat quilt and fun for you to make, Chris!Love the colors too!!Make you smile :)

Hugs, Carolyn

AnitaS zei

Oei wat ga je snel. Hij wordt leuk. Wat een mooie schaar.

mieke zei

Het ziet er leuk uit, gaat inderdaad als een speer.

Maar na t knippen blijft t draadjes geven ! En dat is minder!

marga zei

O Chris wat wordt die mooi. een hele leuke manier om lapjes te verwerken en het zijn zulke frisse kleuren.
Lieve groeten
Marga

Cisca zei

Wat leuk, Chris, en zo vrolijk. Ik kan me voorstellen, dat je er plezier in hebt!
Groetjes, Cisca

Marga (MarPie) zei

Je gaat als een snel trein, maar wat ziet het er ontzettend leuk uit.
Ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes,
Marga♥

sylvia zei

hallo Chris, wat een geweldige quilt!! En al je mooie lapjes erin verwerkt......
En zo snel als je weer bent!!
Erg leuk, groetjes, Syl

Ineke Hulzebos zei

Super!!! En het wordt toch een mooie quilt!
Liefs, Ineke

Anoniem zei

Jeetje buuv wat ga je toch snel met alles. En wat vind ik het mooi. Wat een mooie schaar. Het werkt zeker als ons heggeschaartje. Je kunt hem na elke knip weer op slot doen. Het was vandaag weer mooi quiltweer.
Joke buuv

idaviltcreatief zei

Prachtig! Mooie kleuren, dit wordt weer een juweeltje!!!

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat schiet je al mooi op met je quilt. Toch wel makkelijk soms, die naaimachine !! En goed gereedschap is het halve werk, toch?
groet,