Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Mijn RRQ.

Ik krijg van iemand een vuilniszak propvol met lappen. Gauw kijken. Sommige kan ik gebruiken .... sommige geef ik door .... ik graaf door naar beneden .... hé wat zijn dat? Voelt zo zacht. Moet je nou toch eens kijken wat er uit komt:


Allemaal polyester lappen. En die bovenste, die gekartelde zien er zó uit:


Geknipt in de vorm van een laars. Lijkt wel op Kerstlaarzen. Zouden die mislukt zijn? Maakt niet uit. Mijn radertjes beginnen gelijk te draaien. Ik droom er al zo lang van om eens een Rag-quilt te maken. Daar is dit spul toch ideaal voor?! Ik heb ook nog zó veel resten van lappen liggen. Eens kijken.


Kan ik daar wat mee? En of!! Dat wordt snijden en knippen .... en snijden en knippen .... en kijk eens wat er nu klaar ligt:


Popje zit er gewoon voor de sier hoor. Alles is geknipt en gesneden: 70 lapjes van 9x9 inch voor de voorkant en net zoveel voor de achterkant en 70 kleinere lapjes voor de vulling. De helft van de voorkant zit al op mijn prikbord:


Dat zijn lapjes met een motiefje. Nu de achterkantlapjes er op,


die hebben streepjes of ruitjes, zoveel mogelijk in schuine rijen en afwisselend donker/licht en daar een nummertje op gespeld. Ha! Nu kan ik gaan naaien.

Maar waarom heet dit logje nou "Mijn RRQ"? Heel gewoon:
het wordt "Mijn Restjes-Rafel-Quilt"!


18 opmerkingen:

Lida zei

Wat een heerlijk cadeautje! Ja daar maak jij wel weer iets moois van en wat een gezellige kleurtjes! Veel plezier met je steekjes,
knuffel
Lida

Annelies zei

Leuk zo'n zak. Net of je een schat uitpakt. Je bent er al heel druk mee geweest zeg !

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat een vrolijke lapjes bij elkaar, wordt vast een mooi geheel. Fijne verrassing zo'n zak met lappen.
groet,

Willy zei

Dat wordt mooi Chris.
Grappig van laarsjes naar prq.

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuk cadeau! Zo kom je van je restjes af of bijna ;-)
Liefs, Ineke

Johanna Zweden zei

Wat ben je verwend, nu daar zullen veel mooie dingen van gemaakt worden
Ja ik krijg ook nu steeds spam, maar gelukkig word het door Google tegen gehouden
Fijne dag gr joke

Quiltblog Janine zei

Wow, wat leuk! Veel plezier met maken, wordt een gezellige quilt.

inge zei

wat een leuk nieuw project! dat wordt een zalige ragquilt!

AnitaS zei

Wat zal die quilt lekker zacht zijn. Leuk zo'n zak vol cadeautjes.

katrien zei

Leuke restverwerking.

Cisca zei

Wat leuk, om zo'n zak te krijgen. En je hebt niet stilgezeten, dat zal een mooie en warme quilt worden!
Groetjes, Cisca

feltfree på Åsly zei

Heerlijk zo'n zak met lappen. Daar is altijd wel weer veel moois mee te doen.
Groetjes Frederika

Jasmijn zei

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig wat dit voor moois gaat worden.
groetjes van ons allemaal

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh heerlijk van die zakken!!!! Ik snap dat je direct bent begonnen met zulke heerlijke kleuren in je eigen kast. Veel plezier bij het maken.

marga zei

Wat een leuk idee. Heerlijk toch zo'n zak van sinterklaas vol met verrassingen. En je weet er ook weer iets mooi's van te maken.
Groeten
Marga

Nelleke zei

Hallo Chris het zal een vrolijke leuke quilt worden met de kleurtjes die je gaat gebruiken.Toch altijd leuk als de mensen aan je denken als ze lapjes of andere handwerkspulletjes weg willen doen.Veel succes al zal dat je wel lukken en een fijn weekend Nelleke

Marga (MarPie) zei

Ben heel benieuwd hoe deze gaat worden. Nu al ziet het er erg leuk uit. Leuk hé om van een ander zijn/haar afval iets nieuws te maken.

Groetjes,
Marga♥

idaviltcreatief zei

O wat ga je toch snel, dit wordt vast weer een leukerdje!