Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ik zou het niet doen!!!

Ik zei het nog zo, ik zou er niet aan beginnen. Een vast voor-nemen. Ik heb al genoeg omhanden en wilde het gewoon alleen maar bij bloggen houden. En nu heb ik het tóch gedaan!! Een facebook account aangemaakt! Verstandig .... onverstandig? Maar ik heb wel een reden. Het was in juli al weer 20 jaar geleden dat Chago en ik voor de allereerste keer naar Wit Rusland gingen (met propvolle caravan!) en kennis maakten met dit bijzondere gezin:



In oude logjes heb ik al vaak over hen en vooral over mijn vriendin LARISSA geschreven. De foto's hierboven zijn van 20 jaar geleden.
Gisteren kreeg ik van de oudste dochter, Lena, een mail met haar facebook adres. Tja, om dan haar foto's en berichtjes te kunnen zien en te kunnen reageren ...... dus toch maar een account aangemaakt. Haar zus Eline zit ook op facebook. Het is voor mij de makkelijkste manier om contact met hun en hun gezinnen te hebben en leuke dingen met hen te delen. Dus daarom!

Ook onze 'geadopteerde' kleinkinderen willen contact met ons blijven houden.


Zij gaan met hun ouders verhuizen naar België. Snik! Ook zij hebben natuurlijk facebook. Inmiddels heb ik al een aardig vriendenkringetje. Maar het is een hele ontdekkingsreis hoor. En tussen de bedrijven door ben ik ook bezig met het naai-machientje , maar dat komt volgende week.

Iedereen maar weer een heel fijn weekend met veel plezier en genieten. Liefs van mij.

17 opmerkingen:

AnitaS zei

Hou je dan nog wel tijd over om te quilten? Dat is de reden dat ik (nog) niet aan faceboek wil beginnen.

Gonny zei

Zo ben ik met bloggen begonnen. Eerst alleen een account aangemaakt om te kunnen lezen en reageren..... Met Facebook ben ik voorlopig niets van plan. Je hoort inderdaad dat het een leuke en makkelijke manier van contact is. Ik kan je geen ongelijk geven..... leuk dat je al zolang Larissa kent.

Inge zei

Chris, weet je wel dat ju nu hartstikke hip bent? Tenminste dat zegt mijn dochter altijd tegen iedereen: "ons mam is hartstikke hip want ze zit op Facebook" of deze, tegen haar jongetjes: "weten jullie wel dat oma superhip is, oma zit op Facebook!". Ik bedoel maar, maakt niet uit wat de reden is dat we facebooken, het maakt ons oma's wel opeens HIP, o zo!!

Dag lieve, hippe Chris, ik klets zowel hier als op FB met je!

Liefs van Inge

Annelies zei

Ik laat het nog steeds aan me voorbijgaan.

feltfree på Åsly zei

Dit id toch een hele mooie reden om met facebook te beginnen. Even vlot kijken hoe het ze vergaat.
Veel plezier ermee.
Frederika

Willy zei

Fijn dat je op deze manier contact kunt onderhouden met vrienden en familie, die ver weg zijn.
Fijn weekend, lieve groet

Lee Prairie Designs zei

It's a good way to check up on your family that are so far away!

Hugs, Carolyn

Janny de Roo zei

Ach, ik ben ook bezweken Chris. Ik had al lange tijd een account, maar deed er niks mee. Kijk wel goed uit wat je er op zet.....Je gegevens liggen gauw op straat. Verder veel plezier met Facebook!

Martine zei

Dank zij Facebook weet ik nu hoe mijn nichten en neven in Amerika er uit zien .
Succes er mee. Wie weet worden we daar ook vrienden.

Ineke B zei

Het is wel een leuk medium, vooral sneller dan Blogger, ook heb ik er b.v. mijn favoriete nieuwsbronnen en hobbytijdschriften bijstaan. Alleen het is al eens geschreven uitkijken wat je erop zet maar dat is eigenlijk op het hele WWW.
Lieve groeten, Ineke

yvon zei

Ennuh..... onder welke naam vinden we je op facebook?

Annemarie zei

Ook ik heb sinds een aantal weken facebook. Door dezelfde reden als jou. Het is erg leuk en inderdaad is het gevaar aanwezig om er teveel tijd in te steken. Maar ik moet zeggen bij mij valt het mee. groetjes, Annemarie

marga zei

Je ontkomt er haast niet aan he. Maar op deze manier met elkaar in contact blijven is natuurlijk prachtig. Ik hoop alleen dat je toch blijft bloggen. Waar is de tijd gebleven dat mensen elkaar een brief schreven en er telefoon in huis kwam. Of zit ik nu een beetje erg in het verleden ouderwets te doen.
Fijn weekend.
groeten
Marga

Ineke Hulzebos zei

Zal je even opzoeken! Trouwens, mijn moeder van 88 jaar zit ook op Facebook ;-) Liefs, Ineke

Lida zei

Ik begin er dus echt niet aan, ben al zoveel tijd kwijt met bloggen, maar om contact te houden is het wel heel erg leuk! Knuffel
Lida

MarianneD zei

Wat goed van je Chris!!
Ik ben nog niet zover....heb al moeite genoeg om zo nu en dan een logje te schrijven...;-)
Maar je bent helemaal HIP!

inge zei

facebook is leuk, maar bloggen ook! ik volg je op beide ;-) waar verhuizen ze naar toe in België?