Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een bos haar

Het was een chaotische week waarin ik heb genoten van een paar prachtige kinderen. Kijk dat haar nou eens, is het geen weelde?!


Daar word je toch helemaal jaloers op. Een beetje nep natuurlijk, maar door vaardige handen knap in het prachtige eigen haar ingevlochten. Wat een vracht! Geen wonder dat er bewonderend naar ons gekeken werd toen wij zonder mannen gezellig in ons overdekt winkelcentrum flaneerden. Zij mocht bepalen waar we naar binnen gingen, ik volgde. Op één winkel na: ik liet me informeren over I-pads en Android! Opa was met haar broertje aan het shoppen, dus we hadden het goed verdeeld.
Thuisgekomen kreeg ze gelijk een pakje van haar broer, alvast een cadeautje voor haar 14e verjaardag, zondag. Een super coole witte bril! Voor zichzelf had hij een blauwe gekocht.


Hij is 10 maar behoorlijk bij de tijd en ze kunnen geweldig goed met elkaar overweg. Heerlijk om te zien.
Terwijl we zo gezellig aan tafel zaten, leek het ineens donker te worden. Kijk nou eens! Een joekel van een ballon, heel laag over onze tuin.


Mmmmmmm ...... nee ...... daar zou ik toch niet snel in gaan zitten.

Ik had natuurlijk geen tijd voor handwerk, dus de blommetjes moesten maar even wachten. Misschien dit weekend. Maar eerst de logeerkamer klaar maken voor hun vader die volgende week als kostganger bij ons komt. Het zal wel een binnen-weekend worden met veel regen en zo. Geeft niks, ik zal me goed vermaken. En ik hoop jullie ook. Tot volgende week maar weer.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Chris, wat een prachtig stel kinderen en ondanks de chaos zullen jullie wel genoten hebben.
De luchtballon moet je echt een keer gaan doen zo gaaf.
Prachtige hexen maak je.
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Groetjes en fijn weekend Marjan

petronella zei

Gezellig hè, dan maar even geen tijd om te bloggen of te patchen!

Annelies zei

Ik kan me voorstellen dat je volop geniet !

Gonny zei

Het lijkt me een gezellig stel en mooie leeftijden om dingen te ondernemen. Bij een oudere blogje zag ik dat de jongeman ook nog freubelen leuk vind. GEWELDIG!!!
Verwen de pappa van de kids komende weken maar. Hij verdient dat wel met deze drukte.

sylvia zei

pracht-kids, Chris!!
en nogmaals gezellig dat je hier gister op koffie kwam, liefs, Syl

Marga (MarPie) zei

Inderdaad wat een bos haar, dat is dan toch ook best wel zwaar aan haar hoofd volgens mij. Maar wel een heel mooi gezicht.
Succes met het vrij maken van de logeerkamer, de mooie blommetjes lopen gelukkig niet weg.
Fijn weekend.

Groetjes,
Marga♥

Lida zei

Wat gezellig was dat en inderdaad dat is een forse bos! Leuke kinderen! Sterkte met het opruimen van de logeerkamer en een gezellige tijd gewenst met je gast! Knuffel
Lida
P.S. Schattige blommen!

AnitaS zei

Mooie meid maar haar broer mag er ook wezen. Hier moet je de tijd voor nemen. Dat handwerken komt wel weer. Fijn weekend.

inekeo zei

oh wat een bos haar dat zou ik ook wel willen en lief die zonnebril alvast gefeliciteerd en een fijn weekend Groetjes Ineke

mieke zei

Dan maar een steekje minder !
Gezellig met een paar kinderen in huis is ook heel fijn.

Floor zei

Wat een mooie kinderen had je bij je te logeren.
Leuk om daar eens mee te winkelen.
Die brillen zullen wel met gewoon glas zijn, gewoon voor de lol.
Valt wel lekker op in ieder geval.
Dus jij gaat een I-pad kopen?
Wat ben je toch een moderne-bij-de-tijd-vrouw!
Het zijn wel handige dingen, mijn man heeft er ook één, vooral om foto's op te slaan zijn ze handig, maar wel een hoop geld voor een "fotoboek".
Gelukkig kan je er nog veel meer mee.
Dat wordt herfst zondag, dus echt quiltweer, hoewel het voor mij altijd quiltweer is!
Groetjes en een fijne zondag!
Floor

Rian, zei

Wat een heerlijk stel, Chris. En zo fijn dat ze het samen goed kunnen vinden. Lief van broer, die zonnebril voor zijn zus. Leuk joch, en gezellige zus. Ze zal de vracht wel hebben aan zo'n bos haar. Geen wonder dat jullie bekijks hadden.
Dag Chris, goed weekend
Liefs
Rian

Hermie zei

via een ander blog kwam ik hier terecht, ik heb me als volger gemeld en je op mijn blogrol gezet.
fijne zondag.
Wat een mooie brillen hebben die kids gekocht.

Willy zei

Hej Chris wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad. Prachtig haar heeft ze en die brillen staan leuk. Zal stil zijn nu ze weer weg zijn.