Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een beetje Manhattan

Maandagavond waren we bij Ruth, van onze Mini Bee, en haar man om dia's te kijken. Ze waren een paar weken in de VS, ook in Manhatten. Ze was zelfs HIER! (foto van internet)


Enthousiaste verhalen natuurlijk. En toen kreeg ik een zakje op mijn schoot met adres van die winkel. Met een lapje er in.


Even een close up van het lapje:


De herinneringen kwamen gelijk naar boven: 4 jaar geleden waren wij daar ook en we hebben net zoals zij enorm genoten. In die winkel waren we niet, ik wist toen niet eens van zijn bestaan. Maar al die gebouwen, mensen, geluid, gedoe, winkels, auto's, sirenes, restaurantjes. Een enorme belevenis. De punt van de balpen wijst naar de Empire States Building, waar wij ook boven op zijn geweest. Kan het niet laten even een paar oude foto's te laten zien.



Ik zou er best nog eens heen willen en dan ga ik beslist ook naar de City Quilter!

Maar morgen ga ik eerst een paar dagen naar mijn zus. Daarna zien we wel weer verder. Hier thuis ligt werk genoeg.

17 opmerkingen:

sylvia zei

hartstikke leuk, Chris!! En als je gaat en Chago wil niet mee, draag ik je koffer wel!!
fijne dagen bij je zus, liefs, Syl

Anita - Vlijtige Handjes zei

Een leuk herinneringslapje. Als je daar de schaar maar in kunt zetten :) Geniet bij je zus.
groetjes Anita

AnitaS zei

Wat een leuk lapje om je herinneringen bij op te halen. Veel plezier bij je zus.

Miny zei

Wat een bijzonder stofje, kun je daar in knippen? Ik moest je blog nog even bijlezen wat een leuke blommen worden dat en je Nel en Lise is erg mooi.

Groeten Miny

Willy zei

Zo'n prachtig lapje roept natuurlijk wel herinneringen op.
Gezellige dagen bij je zus.
Lieve groet,

Gonny zei

Net als Sylvia wil ik ook wel je koffer dragen maar mij krijg je nog niet voor een miljoen boven in zo een hoog gebouw..... Je hebt er wel een prachtig uitzicht!!! Ik ga wel gezellig mee naar binnen bij The City Quilter :-)

Chris zei

@ Sylvia en Gonny: GRAAG!!! Zal op de heenweg geen moeite zijn, maar terrug ....! Op de heenweg zijn die koffers namelijk LEEG, haha!

inekeo zei

Wat een prachtig aandenken ben benieuwd wat je er van gaat maken en veel plezier bij je zus ,wij gaan van het weekend en hebben geen koffers bij ons groetjes Ineke

Anoniem zei

Heel veel plezier bij je zus alvast.
Durf je inderdaad daar wel een schaar in te zetten, zo'n mooi stofje wat zoveel herinneringen oproept?

Groetjes,
Marga♥

Lida zei

Hoi Chris,
Wat een leuk lapje en wat een gave foto's van jullie bezoek! Nu mij zul je daar niet snel zien, te druk!
Maar geniet lekker van je bezoek aan je zusje en ben heel benieuwd wat je met dit lapje gaat doen! Knuffel
Lida

petronella zei

Wat een mooi lapje!! Ben benieuwd waar je het weer in gaat verwerken, en toch fijn om goede herinneringen op te halen!

Rian, zei

Dat is een gezellige avond vol met 'herkenning' geweest, denk ik zo. En zo'n enig lapje gekregen: lief van Ruth!
Heb een fijne tijd bij je zus. Die zal het heerlijk vinden om je een poosje bij zich te hebben.
Dagdag
Rian

Jasmijn zei

Lijkt me toch wel heerlijk hoor zo'n paar dagen lekker naar je zus toe en gezllige dingen gaan doen!! Nee Amerika trekt mij niet meer....te groot en te druk nu. Maar ik hoop dat je er nog een keer naar toe kan want die winkel zie er mooi uit.
Geniet maar lekker hoor de komende dagen.
Lieve groetjes van ons allemaal

Floor zei

Dat is een heel avontuur daar in N.Y.!
Ben er jaren geleden ook geweest, een onvergetelijke ervaring.
Ben toen ook nog op de twin towers geweest, die stonden er toen nog.
Quiltwinkel niet gezien, misschien was die er toen nog niet, maar ik keek toen ook nog niet naar lapjes.
Maar je hebt een leuk origineel lapje stof gekregen.
Veel plezier de komende dagen.
Groetjes,
Floor

Tineke zei

Leuk stofje heb je gekregen, zo herkenbaar, we zijn er in 2006 ook geweest. Een schitterende ervaring.
Veel plezier bij je zus.
groetjes Tineke

realmenstitch zei

Oh, leuk om deze bekende plekjes hier voorbij te zien komen. In mei hadden we het genoegen om voor de 4e keer in deze geweldige stad te zijn, en ik heb toen ook de quiltwinkel bezocht. Er zit nu ook een galerie naast, waar ze continue exposities hebben. Als je de kans hebt, zeker gaan!

Petra zei

naar dit lapje kun je blijven kijken...je ziet steeds wat nieuws! Leuk!