Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

La Coccinella

We lopen in een oud stadje door een van de enige winkel-straatjes. Er is zo veel te zien. Patisserieën, Brocante, Souvenirs natuurlijk, een cafeetje ....


Dan valt mijn oog op een etalage met huishoudelijke dingen, boeken, tijdschriften èn handwerk. Oh, leuk leuk, daar moet ik even naar binnen. Nou, dat werd niet 'even', dat werd héél lang. En niet alleen ik was daar heel lang bezig, vooral Chago, met het uitzoeken van een kleinigheid voor de kleindochters. Rood geborduurde hartjes, kussens, kleedjes en ook nog merklapjes. Niets fabrieksmatig, maar alles geborduurd door de eigenaresse, Maria Luisa (enig mens!) en haar dochters. Dus helemaal echt en origineel. We hebben wat staan babbelen samen, met handen en voeten. Kijk, dit vond ik zó enig:


LA COCCINELLA, het Lieveheersbeestje, ook handgemaakt door Maria Luisa. Weer een enige herinnering voor in mijn Idylle aan een leuke ontmoeting.
Natuurlijk ging ik ook zo'n souvenirwinkel in. Er zou toch wel een vingerhoedje voor mijn verzameling bij staan? Natuurlijk. Een kleine dikkerd, maar leuk als herinnering.


Elders in de bergen, bij COGNE, waar het zó mooi is en we heerlijk gewandeld hebben, vond ik nog een leuke:


In een volgend logje iets over mijn eigen handwerk. Dat staat niet helemaal stil hoor, wel op een laag pitje.

19 opmerkingen:

Lilian Pilar zei

Chris!!!! que bellos reportajes...unas fotos y recuerdos, souvenir maravillosos...abrazos Lily

Johanna Zweden zei

O Chris wat is dat toch genieten, als je dit soort dingen tegenkomt, echt handwerk, en wij vrouwen, kunnen altijd wel een praatje maken, ook al spreken we de taal niet
Schitterend wat ze heeft gemaakt, en mooi je vingerhoed.
Wat een enig dorpje was dat,
Fijne dag liefs Joke

Annelies zei

Mooie foto's. Wat leuk dat je er weer twee vingerhoedjes bij hebt.

idaviltcreatief zei

Wat leuk dat je man ook zo heeft genoten in de souvenirwinkel, echt handwerk dat maakt het werkstuk nog weer mooier vind ik persoonlijk.
En wat een super mooie vingerhoedjes in je verzameling!

Willy zei

Chris, ik bleef al steken bij de eerste foto, wat een prachtig straatje.
Wat leuk dat je dat winkeltje tegenkwam. Het huisje is heel mooi. Het maakt me nieuwsgierig naar dat winkeltje.
Leuk dat je zo ook je verzameling vingerhoedjes weer hebt kunnen aanvullen.
Fijne dag,

Lee Prairie Designs zei

Dear Chris, What a lovely addition for your thimble collection!

Love the first picture of the courtyard alley...soooooo inviting!

Your little house is a treasure!

Hugs, Carolyn

Lida zei

Heerlijk dat mooie straatje en die bijzondere ontmoeting met een handwerkster! Je hebt fijne aandenkens mee naar huis genomen!
Dikke knuffel
Lida

Antje uit Urk zei

Heerlijk is het in zulke winkeltjes en dan ook nog een leuke eigenaresse die heerlijk op haar gemak de tijd voor je neemt, dat is vakantie!
groetjes,

katrien zei

Super,en wat een leuke vingerhoedjes.
Dat huisje ook al zo lief.

Anoniem zei

Enig huisje en wat een schat aan herinneringen hebben julie weer op gedaan.
Hele leuke vingerhoedjes.

Groetjes,
Marga♥

Inge zei

Wow Chris, wat heb jij een gave vakantie gehad. Zulke leuke dingen gezien, gedaan en gekocht. Helemaal superdesuper!!

Miny zei

Wat een mooi vakantie verslag, erg grappig dat huisje. Dat je er ook weer een vingerhoedje vond, leuk.

Groeten Miny

Ria van Kasteel zei

Hoi Chris, ik kan weer genieten van je mooie plaatjes en verhalen ik geniet van mijn laptop, alleen foto's is nog een beetje moeilijk maar daar heb ik mijn vakantie voor om het uit te vogelen. Spaar jij alle soorten vingerhoedjes, mijn moeder had er een aantal ik zal eens kijken of ik ze kan vinden dan krijg jij ze.
Lieve groeten en een knuffel Ria ;0)

Anita - Vlijtige Handjes zei

Stel je eens voor dat je in zo'n straatje meedoet aan Quilt in Public Day. Een schattig huiske.
Groetjes Anita

Floor zei

Wat een schattig aandenken dat rood/witte huisje!
Zou ook leuk patroontje zijn voor een quilt.
Die foto met al die potten met planten op straat... ik denk dan direct: je zou ze 's avonds allemaal water moeten geven, wel veel werk.
Maar het staat erg leuk.
Groetjes,
Floor

Ineke Hulzebos zei

Oh Chris, wat een geweldige vakantie heb je achter de rug, zoiets vergeet je nou toch nooit meer. Mijn reactie op je schrijven van de afgelopen blogjes, is wat laat, want ik had bezoek van zussen en broer gehad i.v.m. verjaardag van mijn moeder. Ze wonen in het buitenland.
Leuke foto's van je vakantie, geweldig!!!
Groetjes, Ineke

marga zei

O Chris wat een prachtig lief straatje.
kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om in zo'n winkeltje een keuze te maken.
Groeten
Marga

Cisca zei

Daar zou ik ook weleens een kijkje willen nemen, in dat winkeltje. Wat een leuke ontmoeting en wat leuk, dat huisje, dat piepkleine lieveheersbeestje: schattig!
Mooie vingerhoeden ook, vooral de eerste, niet zomaar een plaatje.
Groetjes, Cisca

Heleen zei

Leuk,leuk,leuk! nou ik geniet mee hoor!