Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kinderen!

"Oma, wat doen jullie nou toch de hele dag?", vraagt een van onze kleinkinderen terwijl ze een schuine blik werpt op mijn prachtig bloeiende geraniums op de vensterbank. "Jullie hebben toch niks te doen?". Ze zit bij ons aan tafel terwijl wij nog met ons ontbijtje bezig zijn. Ze heeft het 1e uur onver-wacht vrij en omdat wij heel dicht bij school wonen, zijn wij een super oplossing in noodgevallen! We helpen haar uit de droom, dat wij niet de hele dag achter de geraniums zitten, haha.
Een poos later komt er nóg een kind binnen vallen. Een gróót kind, onze dochter.
"Mam, kan jij even 8 lakenzakken van deze 4 oude lits-jumeaux dekbedhoezen naaien? Dat heb jij toch zo gedaan!"
Daar kan ik natuurlijk geen 'nee' op zeggen. Ten eerste, ze is mijn dochter, ten 2e, ik heb al jaren haar geweldige naai-machine.... En ze heeft het druk, met 4 dochters en haar (noodzakelijke) werk. Eind volgende week gaan ze met z'n zessen op vakantie, met tent. Vroeger had ik voor onze kinderen ook van die lakenzakken gemaakt, lekker makkelijk. Dus ..... de tas wordt op tafel gezet.


De inhoud er uitgehaald, zwaar hoor.


De eerste hoes binnenstebuiten gekeerd, op de strijkplank dubbel gelegd en geperst. Ha, nu heb ik een 'hulplijn' voor het naaien.


Met de spullen bijna zwemmend naar de Idylle. Wat een plensbuien vanmorgen.


Op de tafel toch maar even spelden.


Links en rechts voetjebreed langs de perslijn naaien.


In tweeen knippen en netjes afwerken.



Nu nog even strijken en kijk, twee lakenzakken zijn klaar. Nog 6 te gaan!


Maar nu zet ik eerst mijn onderdoorkijkbrilletje op (heb ik speciaal laten maken) en op de bank met Nel en Lise aan de gang. Doorpitten en af en toe een blik op de tv werpen om het mooie Franse landschap en de Tour te zien.


Mooi weekend en ik hoop dat we het droog houden!

19 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Tja, daar hebben ze moeders weer voor nodig he...maar je doet het graag zo te horen. Zo gaat het hier ook vaak hoor...kapotte spijkerbroek, nieuwe rits inzetten, overgordijnen aan elkaar naaien enz..... Maar droog houden zeg jij.....ik zou niet weten wanneer wij een droge dag hebben gehad.....! Nou ja, er is niks aan te doen....!

Anoniem zei

Ben het met Janny eens over Moeders...
Maar hier al de hele dag droog en het zonnetje verdwijnt net.
Waarschijnlijk zit ik in de goede hoek van Drenthe!
zonnige zondag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

ps. Je quilt is mooi geworden.
groetjes,Truus

Anita A zei

Hoi Chris, leuke opmerking van je kleindochter, LOL !!
Jij achter de geraniums, zie ik jou nog niet zitten hoor, dat is toch voor oude mensen??
Je quilt wordt erg mooi hoor !!

Marga (MarPie) zei

Ach, wat je al niet voor je kinderen doet klein of groot, maakt niet uit. We doen het met liefde. Quiltje word steeds leuker.

Groetjes,
Marga♥

Ineke Hulzebos zei

Toch fijn hoor, om zo je dochter te helpen! Wat zal ze blij zijn als ze af zijn.
Je quilt is prachtig geworden!
Ook ik "kijk" graag naar de beelden van de Tour.
Fijn weekend

Lida zei

Nu dat droog is niet gelukt, maar we genieten gewoon binnen van onze steekjes, knuffel
Lida

Inge zei

Chris, jij bent echt een lieve mama! Jemig, even 8 lakenzakken maken. Of het niks is. Het ziet er wel geweldig professioneel uit zoals jij dat doet en de affe zakken zijn prachtig.
Leuk hoor, die kleindochter die zo meewarig zegt dat jullie de hele dag zitten te niksen, maar ja als je niet naar school hoeft en niet meer werkt, dan doe je toch ook niks, in ieder geval niks belangrijks. Het kind heeft gewoon gelijk, haha.....
Fijn weekend hè, lekker quilten (wordt echt mooi, je Nel en Lise)

Liefs,
Inge

Floor zei

Zo Chris, nu hoor ik het eens... jullie hebben de hele dag niets te doen!
Tja kinderen spreken toch altijd de waarheid?
Maar gelukkig.... daar is een dochter met grote lakens, kan je "even" aan de slag.
Maar het gaat super snel lees ik, en zo netjes recht! Jij kunt het wel.
En dan weer fijn aan de slag met je mooie quilt.
Groetjes,
Floor

Heleen zei

Heerlijk zo'n moeder en oma. Ik lees het genieten tussen de regels door.

Lilian Pilar zei

Que bonitos trabajos y las bolsas rapidísimas de hacer....Abrazos Lily

Martine zei

Zo veel leuke dingen te doen. De dagen zijn toch veel te kort voor ons?

foekie's fashion zei

Ja, daar zijn moeders voor he, ik heb ook zo'n lieve dochter. Heerlijk toch als je dat nog voor haar kan doen? Groetjes van Joke. (je quilt is een mooie hoor)

yvon zei

Tja...... zo gaat dat he.... Ik vraag me soms af hoe onze dochters dat later oplossen als hun kinderen met zo'n vraag komen..... Hier schijnt in ieder geval de zon op dit moment en de tuindeuren staan allemaal open. Heerlijk.... de vogels fluiten nog volop....

sylvia zei

Lieve moeder ben jij!!
Ik kijk ook de Tour, nooit eerder gedaan, maar ja, als je zomaar meer tijd hebt, moet je wat.....
En ik vind het wel gezellig, beetje handwerken en wat gekeuvel op de achtergrond!!
En nu maar hopen dat jouw 'zes' een mooie vakantie hebben!!
liefs, Syl

Erna Peekel zei

Tja die kinderlogica. Echt lachen. Lakenzakken maken daar heb je toch echt moeders voor nodig. Want moeders kunnen dat.
Je quilt wordt echt super.

Groetjes,
Erna

Willy zei

Leuke reactie van je kleindochter. Lakenzakken? Maar nu begrijp ik het al. Lief zo'n moeder.Ook een hele drukte als je met z'n zessen gaat kamperen.
Groetjes,

Ria van Kasteel zei

Fijn dat je zo te hulp kan schieten en wat wordt dat quiltje mooi, ik blijf het een mooie oplossing vinden voor verschillende projecten.

Lieve groeten van Ria ;0)

Anoniem zei

Hahahaha... ik lees met drie kleine dochters het zwemmen naar de idylle en het klaar maken van de zakken... Hoe druk oma's en opa's het ook hebben, gelukkig hebben ze het nooit te druk voor een kopje thee, wat kinderverhalen en een lekker koekje. Wat anderen ook zeggen, behalve lakenzakken kan ik áltijd bij jullie terecht met nog veel meer... Verhalen, grappen, vragen, antwoorden, kinderen, zorgen en blijdschap! Ja, we gaan naar het zonnige zuiden en dat vinden we allemaal heel spannend. Eén ding weet ik wel zeker, we zullen veel plezier hebben van elkaar én van de lakenzakken!!!

Dochter