Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kijk nou eens!

Deze week kwam een lieve ex-buurvrouw gezellig bij ons op bezoek. Ze is al behoorlijk op leeftijd, 83, maar nog steeds actief. Ze bracht een bloemetje èn een pakje mee ...... Gauw papier er af gehaald en kijk, dit kwam er uit:


Wat een schattig doosje. Dekseltje er af en even er in kijken:


Hè, wat is dát nou? Oh, wacht, ik heb al een idee. Ja hoor, ik heb het goed geraden. Kijk nou toch eens!


Een gekantklost vingerhoedje!! Vind je het niet schattig?! Buurvrouw Gerda is een kei in kantklossen. Ik heb al eens eerder op Weblog iets van haar laten zien, op een van de logjes die ik nog moet importeren. Maar zo iets kleins had zij nog nooit gemaakt. Wat een gepriegel. Dit is natuurlijk een heel bijzonder hoedje in mijn verzameling.


Gerda, ontzettend lief van je! Heel erg bedankt. Ik geef het een ereplaatsje in mijn vitrinekastje.

Heel fijn weekend allemaal en liefs van mij.

23 opmerkingen:

katrien zei

OOOO deze is wel heel speciaal.

foekie's fashion zei

Chris, wat mooi! en wat een knappe lieve buurvrouw heb jij. Dat ideetje ga ik onthouden. Groetjes van Joke

Antje uit Urk zei

Och wat ontzettend mooi en lief van je oud-buurvrouw! Ik kan me helemaal indenken dat je daar blij mee bent! Ik kan me dat blogje nog wel herrinneren over al die mooie kantklos werkjes!
groetjes,

Miranda zei

Wat heerijk om zulke buurvrouwen te hebben. Vooral elkaar verwennen! En genieten van elkaars maaksels. Dikke knuffel

Anita A zei

Hoi Chris, Wat knap van je ex-buurvrouw, dat ze op haar leeftijd nog zo'n klein vingerhoedje kan klossen, geweldig!!

Marga (MarPie) zei

Deze is zeker heel speciaal en ook nog zoals het erbij past verpakt.
Dat je er maar heel lang van mag genieten.

Groetjes,
Marga♥

Lilian Pilar zei

Un dedal precioso....se merece un lugar especial....Abrazos Lily

Johanna Zweden zei

O Chris wat schitterend,wat een kunstwerkje, en wat mooi verpakt! wat apart
Fijn weekeinden knuffel joke

feltfree på Åsly zei

wat ontzettend lief zeg.

Ineke B zei

Een lieve oud-buurvrouw heb je! Een prachtig cadeautje, de verpakking was al een cadeautje.
Fijne dag, Ineke

yvon zei

Een schitterend kleinood. En steeds als je daar naar kijkt herinner je je degene die het voor je heeft gemaakt.
Heel mooi en een ontroerend geschenkje!

Ria van Kasteel zei

Wat ontzettend lief, zulke mensen moet je dagelijks tegen komen.

Lieve groeten en een knuffel van Ria;0)

Gonny zei

Wat mooi en lief en ook nog zo mooi verpakt. Met recht een pronkstuk.

Miny zei

Wat mooi, kantklossen lijkt me al zo'n gepriegel en dan ook nog een vingerhoed erg knap gedaan.

Groeten Miny

Jasmijn zei

Wat een ontzettend lief kadootje! En dan ook zo beeldig verpakt.
Veel plezier ermee hoor!
Groetjes van ons allemaal

Ineke Hulzebos zei

Wow, wat een schatje!!! Het vingerhoedje en je buurvrouw zeker ook natuurlijk!!!
Fijn weekend

Beertje Zonn zei

Wat een leuk cadeautje.
Nee hoor de hond Woef heb ik niet gemaakt en het aantal beertjes dat ik gemaakt heb staat er inderdaad boven.
Groetjes van,
Beertje Zonn

Floor zei

Dit is wel heel origineel! Zoiets heeft niemand in haar verzameling!
Lief hoor.
Groetjes,
Floor

Corrie zei

Wat ontzettend lief van je buurvrouw en zo mooi en fijntjes gemaakt, lijkt me ook nog eens heel erg moeilijk om precies die vorm te omhullen.
Mooi verslag over Aosta ook Chris en wat enig dat je daar zo'n leuk gesprek had met de dames van het handwerkwinkeltje, dat lukt altijd hè! Liefs van Corrie

Lida zei

Geklost!! Wow, wat mooi! Nu ik heb er ook zelf gehaakt en zal het nog eens proberen! Misschien lukt het ng een keer, groetjes
Lida

marga zei

Het is leuk wat lief he zo'n buurvrouw die dat maakt speciaal voor jou.
Groeten
Marga

sylvia zei

Wat een onwijs lief kadootje!!! Past helemaal bij jou.........;)
liefs, Syl

Elly L zei

Deze is wel heel uniek voor je verzameling.