Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hoe is het toch met de twee dames?

De twee dames? Oh, je bedoelt Nel en Lise. Daar gaat het héél goed mee hoor. In onze vakantie hadden zij alle tijd om een huisje uit te zoeken. Die waren namelijk allemaal afgebouwd:


Ze moesten alleen nog een plaatsje om het middenpleintje krijgen. En tussen de huisjes en op de hoeken moesten nog kleine "perkjes" voorbereid worden. Dat kon mooi op ons terrasje in Remondet:


Thuisgekomen werden die op maat gemaakt:


Huisjes en perkjes vonden een plekje en Nel en Lise zijn samen met hun poezen Haasje Snoep en Katinka Dorendak helemaal tevreden. En de aannemer ook, haha. Even showen over de heg:


En nog een keertje in het gras:


Je snapt het: de Top is Af. Op naar de sandwich.
Groet van mij.

29 opmerkingen:

Betsie zei

Wat een bijzonder mooie quilt wordt dat,.....leuk bedacht!!!!

Groetjes van Betsie!

Gonny zei

WAUW....wat is hij MOOI aan het worden. Wat je zegt, nu dubbelen en quilten. Wordt tie NOG MOOIER.

katrien zei

Prachtig is ie geworden.
Succes met quilten.

Martine zei

Je hebt er iets heel bijzonders van gemaakt.
Chapeaux.
Groetjes Martine

conny's quilts zei

Wat een superleuke top is dit geworden Chris! Mijn complimenten!

marga zei

Goh Chris wat is'tie mooi geworden.
De kleurtjes maar ook het idee om zo dingen te combineren.
Prachtig hoor.
Groeten
Marga

Lee Prairie Designs zei

Missie Chris... Your cottage quilt is delightful! What a treasure this is!

XOXO, Carolyn :)

Anita A zei

Hoi Chris, de top is fantastisch geworden. Erg leuk die combinatie van huisjes, borduren en de Engelse methode. Ben benieuwd hoe je hem verder af gaat maken. Succes ermee!!!

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige quilt is het aan het worden, heel erg leuke combinatie!
Groetjes

Inge zei

Oohhh en aahhhh, wat een superleuke top is dit geworden!! Ik zie hem al voor me als hij gequilt is, wow dan is-tie nog mooier. Chris, ik vind het een plaatje en zo helemaal door jou verzonnen hè met dat leuke verhaaltje erbij van die dametjes. Echt genieten!

Liefs van mij,
Inge

inge zei

prachtig! echt geweldig!

Jasmijn zei

Wij vinden hem hier schitterend!!
Heel vrolijk en zomers. Die dames hebben het goed voor mekaar.
Lieve groetjes van ons

Floor zei

Hij (of zij...) is super geworden Chris!
En zo te zien zijn de dames ook heel tevreden evenals de poesjes.
Wat wil je nog meer?
Jij bent ook vast tevreden met dit leuke quiltje, dus nu gezellig doorpitten, ook weer een leuk werkje.
Groetjes,
Floor

Lida zei

Wow, wat mooi en wat origineel! Je bent echt een kei in het samenstellen van je quilts! Knuffel
Lida

sylvia zei

ohh, die is mooiiiii........

foekie's fashion zei

Leuk blogje en een supermooie top!
Groetjes van JOke

Heleen zei

Ohhh, wowwwww, wat heb je dat leuk gedaan. Wat mooi ontworpen. Knap werk! Een beauty.

idaviltcreatief zei

O, wat is dit een prachtig quilt! Ik heb in het boek van de quiltclub gelezen dat quilters alle fasen van het quilten leuk horen te vinden. Nu ben ik nog niet zo vergevoreerd, maar ik ben er al wel achter dat het doorpitten van een quilt niet zo mijn voorkeur heeft, al maakt het het geheel wel heel mooi af. Ik heb meer iets met de lapjes aan elkaar naaien en dan het mooie resultaat te zien, al die kleuren die zo mooi op elkaar afstemmen.
Volgens mij heb jij iets met alle fasen of niet?

Miranda zei

Veel plezier met het quilten!

Miranda zei

Aaaach weer een mooie geheel geworden!

Marianne zei

Chris, wat is de quilt prachtig geworden. Een echte beauty.
Succes met het quilten.
Lieve groet, Marianne K.

Johanna Zweden zei

He zijn de kabouters ook bij jou langs geweest! wat een schitterend quilt is dit geworden,en enig zo de huisjes om en om
mooi zo in die kleuren
Groetjes Joke

Saskia zei

Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer leuke details ik zie. Prachtig in z'n geheel en prachtig in detail. TOP!

Dineke zei

Wat een prachtige top is dat geworden, veel plezier met quilten

MarianneD zei

Wat is het een enige quilt geworden Chris! Helemaal mooi rood...wat een lieve stofjes! En dan die dametjes...;-)

Elle zei

Wat een prachtige quilt heb je gemaakt. Super origineel en een erg leuke combinatie van blokken.
Groetjes Elle

Ida zei

Ik vind het een enige top!

Groeten Ida

Marga (MarPie) zei

SCHITTEREND is deze top geworden.
Mijn complimenten voor het ontwerp. Vind deze echt te gek.

Groetjes,
Marga♥

Elly L zei

De top is helemaal super geworden, prachtig