Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een speciaal, warm zonnetje.

Hoe warm het ook is, een extra zonnetje kan er altijd bij. Vooral dit zonnetje dat je van binnen warm maakt. Ik kreeg het van RINI en zoals je wel op verschillende andere logs gezien hebt, horen er 10 vragen bij die ik mag beant-woorden.

Wat is je favoriete
1. dier ....... een hond! En boven alles onze eigen hond Max.
2. getal....... zeven.
3. alcoholvrije drank ....... coolbest (premium orange)
4. patroon ....... oei, die is moeilijker, ik heb eigenlijk niet één patroon waar ik telkens op terug val. Er zijn zó veel leuke patronen om eens uit te proberen.
5. dag van de week ....... ha, die is makkelijk. Woensdag natuurlijk, want dan kookt Chago!
6. bloem ....... de bloem van de Amandelboom, want dat is de vruchtboom die als eerste in het voorjaar bloeit.
7. land ....... van de landen waar ik geweest ben, kom ik toch op de VS, vanwege de weidsheid en de enorme diversiteit aan schitterende natuur.
8. Wat is je favoriet: facebook of twitter....... alletwee niet, ik houd het lekker bij bloggen.
9. Wat is je passie ... dat lijkt bijna op een gewetensvraag. Zal ik daar maar een eerlijk antwoord op geven? Natuurlijk kan ik behoorlijk gepassioneerd over het quilten zijn, of over de honden die we gehad hebben, maar mijn diepste passie komt naar buiten als ik mensen mag vertellen over de liefde van God en de genade van Jezus die ik dwars door alle omstandigheden in mijn leven heb ervaren.
10. Wat vind je het leukst: krijgen of geven. Ik ben geneigd om 'geven' te zeggen, maar ik moet gelijk denken aan iets wat ik jaren geleden mee maakte. Mag ik wel even vertellen hè? Ik moest plotseling en totaal onverwacht een Zuid Afrikaans vrij jong echtpaar van Schiphol halen. Onbekenden die een week bij ons kwamen logeren. Christenen. Ik had nog nooit zulke enige en fijne mensen in huis gehad. Kan het niet uitleggen, maar zo was het wel. Het enige probleem was dat ik bijna geen kans kreeg om iets voor ze te betalen. Voordat ik mijn portemonnee kon trekken, hadden zij al betaald. Op een gegeven moment zaten we op een terrasje bij het strand toen de man mij zei: "Chris, je moet meer leren te ontvangen!" en hij illustreerde het met een voorbeeld uit hun eigen leven. Ik ben het nooit vergeten.
Nou, dat waren ze dan. Dit zonnetje wil ik graag aan jullie allemaal doorgeven, vooral aan diegenen die een tijd doormaken met veel donkere wolken en buien. Als het zonnetje doorbreekt, zie je dit:


En dat is een teken van BELOFTE en HOOP!

11 opmerkingen:

Lida zei

Goedemorgen Chris, Gefeliciteerd met je award en wat een mooie antwoorden! Vooral dat ontvangen wil bij vrouwen nogal eens op moeilijkheden stuiten, dus dat begrijp ik prima en ik wens je een zonnige dag en een zonnig leven! Dikke knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Gefeliciteerd met je Award en leuk om dit te lezen, we kennen elkaar al weer wat jaartjes, en toch denk ik hé dat wist ik niet!
Het maakt niet uit ontvangen of geven, als het uit het hart komt, dan maakt het niet uit, als het maar met liefde gaat.
Iemand warmt geven, is al heel veel om te mogen ontvangen,
Fijne dag groetjes Joke

Antje uit Urk zei

Lieve Chris ook mijn dag is hierdoor zonnig, bedankt!
groetjes,

Anoniem zei

Wat een prachtige antwoorden, hier kan men wat mee, een voorbeeld voor vele.
Geniet van deze mooie dag.

Liefs Annelies

Lee Prairie Designs zei

Beautiful post, Chris!

XXXX, Carolyn

marga zei

Proficiat met de Award. En de mooie woorden om over na te denken op zo'n heerlijke zonnige dag als vandaag.
Groeten
Marga

Floor zei

Wat heb je dat weer prachtig verteld Chris!
Daar word ik nou warm van!
Nou ja, het is vandaag ook erg warm... dus dat helpt ook een beetje.
Maar fijn dat we allemaal het zonnetje mogen delen met jou.
Groetjes,
Floor

Rian, zei

Wat knap dat je op deze manier zoveel mooie inhoud hebt gegeven aan de voor mijn gevoel soms wat oppervlakkige vragen die bij het zonnetje horen. Weer stof tot nadenken :)
Dag Chris

Ineke Hulzebos zei

Chris, van harte gefeliciteerd met je sunshine award.
liefs, Ineke

Rini zei

Hele waardevolle antwoorden heb jij gegeven , bedankt , lieve groeten , Rini

Anoniem zei

Chris,
Wat een prachtig antwoord op de vraag: wat is je passie?
Zo mag je op je weblog ook getuigen van Hem.
Dat je nog maar veel mag genieten van deze passie.
Rieteke