Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Waar stond ons bed?? In Remondet!!

Als je 70 jaar wordt, behoor je dat op gepaste wijze te vieren:
’s morgens koffie en gebak met familie en vrienden, ’s middags thee met taart met de buurtjes, een gezellig dinertje met je kinderen en kleinkinderen die lekker lang ’s avonds blijven.
En niet: wakker worden in een bed in een appartementje op 1210 meter hoogte in een gehucht



waarvan je eerst denkt dat er allemaal krotten staan,



waar bijna geen kip woont, je je in moet smeren tegen de zon met factor 16, als je boodschappen moet doen je 10 km ver en 800 meter naar beneden moet rijden via een weg waar geen recht stuk in is en doorspekt met steile haarspeldbochten van 360 gr, totdat je eindelijk in een behoorlijke dorp bent met één supermarkt. Maar zo doen wij dat dus wel!! En wat is dat genieten!
Het had heel wat voeten in de aarde om de weg naar boven, naar Remondet, te vinden. En nr. 20, waar we de sleutel moesten halen, was er helemaal onbekend. Zelfs de eigenaar van het eenvoudige familie Hotel 400 m. verderop, waar ook nog geen kip was, kende nr. 20 niet. Maar met hulp van 2 andere hele aardige mensen, kwam hij er toch achter, belde de eigenaar, die in het dorp beneden woont en die daar op ons zat te wachten. Dat was dus een foutje van de bookings organisatie. Niet getreurd, zij (ja het was een zij en toen ik dat zag, dacht ik: nu komt het best goed!) was binnen een half uur boven, bracht ons naar het appartement en wat was het LEUK en GEZELLIG en VERZORGD!! Met open haard en heel veel houtblokken die allemaal op zijn gegaan. 's Avond kan het daar best koud zijn. Kijk, dit was onze woonkamer:



Slaap en badkamer waren boven. Echt super! En wat een uitzicht:



Even wennen dat er in het gehuchtje geen straatjes zijn, maar meer 'geitenpaden'. Die geiten kwamen ook letterlijk langs. Met belletjes. Dit is het pad naar beneden, naar onze ingang:



Dan draai je je om, 3 treedjes af en daar is de voordeur:



Nu moet ik nog vertellen waar Remondet ligt. In Noord Italië in de VALLE D'AOSTA! Dus niet dicht bij huis (dat had ik al gedacht hoor). Chago had de reis in 2 dagen geknipt, heel goed! Maar dit had ik nooit kunnen dromen. Hoe is hij toch op het idee van dit adres gekomen! Het was een complete en overweldigende verrassing voor me en wat hebben we er om gelachen. We hebben genoten van dit plekje, van de schitterende natuur, het heerlijke klimaat (soms 28 gr), de ontdekkingstochten die we maakten en ook van al die lieve mensen! Deze vakantie vergeet ik natuurlijk nooit. Met zoveel liefde en zorg voor mij. En wat heeft Chago goed en zorgzaam auto gereden!! Te bedenken dat ik 2 jaar geleden nogal eens gedacht heb: zou hij ooit weer achter het stuur komen?! Er zijn zóveel dingen om dankbaar voor te zijn en waarin ik Gods zegen ervaar.
Nu nog een paar mooie plaatjes.









Zaterdagavond waren we weer veilig thuis, waar een hele stapel felicitatie kaarten lag te wachten. Iedereen ontzettend bedankt! Ook voor alle gelukwensen via de blog en mail.
Natuurlijk heb ik nog wel wat meer te vertellen, maar dat komt in een volgend logje.

Liefs van mij!

28 opmerkingen:

Lida zei

Lieve Chris,
Wat een heerlijke verrassing en wat een prachtig onderkomen, nu jouw verjaardag was echt heel bijzonder en daarom nogmaals van harte en nog heel veel van dit soort gelukkige dagen gewenst! Knuffel
Lida

Antje uit Urk zei

Wat heerlijk heb je het gehad! Het ziet er prachtig uit! Leuk logje! Ik heb wel blij dat je er weer bent hoor, ik heb je gemist!
lieve groet,

Rian, zei

Lieverd, wat fijn dat jullie weer thuis zijn en zo vreselijk genoten hebben. Ik moet nu weg, maar ik mail je nog uitgebreid.
Liefs van mij

Annelies zei

Wat zullen jullie hebben genoten. Mooie foto's !!

Inge zei

Ha Chris,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
En wat heb jij die gaaf gevierd. Zo te zien heb je het heerlijk gehad, daar in die prachtige omgeving. Ik geniet van de foto's en vind het fijn dat je gezond en wel weer thuis bent. Ik heb je gemist!

Liefs,
Inge

Anita A zei

Hai Chris,
Fijn dat je weer thuis bent en dat Chago een mooi plekje had geregeld.

sylvia zei

Ha, die Chris, back in town!!
Wat een grandioze vakantie heeft die lieve man voor je geregeld!!
En die uitzichten heb ik weggescrold, krijg er heimwee van naar Oostenrijk.......snik!!!
Geniet lekker na, na het opruimen van de rommel!!
Jij vergeet je 70ste verjaardag in ieder geval niet meer!! En je kunt em nog wel een keertje vieren, je ziet er lang niet uit als 70, dus hij komt nog een keer langs!!!
Liefs van mij

Heleen zei

Zie! Ik wist het, een bijzondere man. Kan ook niet anders. Dat past bij je. En wat gaaf!! Oh, wat zal je nog lang nagenieten.

Marianne zei

Wat een schitterende verrassing, Chris.Prachtige omgeving. Heerlijk dat julle zo genoten hebben van dit prachtige stukje natuur.
Lieve groet, Marianne K.

Marianne zei

Wat een schitterende verrassing, Chris.Prachtige omgeving. Heerlijk dat julle zo genoten hebben van dit prachtige stukje natuur.
Lieve groet, Marianne K.

petronella zei

Wat een mooie verrassing! Ik had je nog een fijne vakantie willen wensen, maar toen was je al vertrokken en kwam het er niet meer van. Nog van Harte Gelukgewenst met je verjaardag en wij hopen natuurlijk nog lang van je blogjes te genieten, vandaag heb ik in ieder geval weer genoten!!

Janet zei

Wat een overweldigend blogje zeg!! Wat een verrassing!! en wat zul je genoten hebben. Ik wens je nog heel veel napret!!
liefs janet

katrien zei

Wat een heerlijke vakantie moet dit geweest zijn.Prachtige streek.

AnitaS zei

Wat een leuke verassing heeft Chago je bezorgt. Kun je nagaan hoeveel hij an je houdt. Wat een leuk verblijfadres.

Erna Peekel zei

Nog van harte gefeliciteerd en dit was zeker een heel mooi kado. Leuke dat we even een kijkje mogen nemen. Het ziet er allemaal top uit. Nu lekker nagenieten.

Groetjes,
Erna

Anoniem zei

Lieve Chris, allereerst nog van harte gefeliciteerd met je 70!
Wat een lieve verrassing van Chago, fijn dat jullie zo genoten hebben, nu heb je er weer leuke gezellige herinneringen erbij! En wat een mooie foto's heb je genomen.
Groetjes, Anne-Marie Koelemij

Marga (MarPie) zei

Heerlijk gezond weer thuis. Dat was GENIETEN met hoofdletters. Wat is het daar mooi. Dank je wel voor het laten mee genieten.

Groetjes,
Marga♥

MarianneD zei

Lieve Chris,fijn dat je weer thuis bent en wat hebben jullie genoten! Wat goed dat Chago de hele reis gereden heeft..super!
En wat een uitzicht...zo wil je altijd wel wakker worden...;-)
lieve groet,
Marianne

Dineke zei

Wat een heerlijk plekje, wat zullen jullie genoten hebben

mieke zei

Dat ziet er wel heel erg leuk uit. Mooie foto's.
En nu weer wennen aan het dagelijkse ritme. grtjs.

Corrie zei

Lieve Chris wat een bijzondere en lieve man is Chago toch, een verrassende man, speciaal ontworpen voor een van de liefste vrouwen die ik ken. Jullie zijn een prachtstel en wat is deze prachtige vakantie jullie van harte gegund. Nagenieten zul je nog lang kunnen doen met de verhalen via je logjes en met héél veel foto's lijkt me.
Dikke kussen en hugs van jan en mij, Corrie

Floor zei

Chris, wat zal jij genoten hebben van deze prachtige en onverwachte vakantie!
En wat een schitterende natuur, en lekker warm!
Vast geen andere toerist gezien daar als het zo afgelegen ligt, maar dat is alleen maar leuk.
Zo echt fijn met z'n tweetjes en wat geitjes.
Nu nog lekker nagenieten en foto's kijken.
Veel plezier!
GRoetjes,
Floor

Miny zei

Nog van harte gefeliciteerd, en wat een schitterend plekje hadden jullie daar. Dat was genieten zo te zien.

Groeten Miny

idaviltcreatief zei

HOERA! Je bent er weer, wat was het lang stil hier.
Wat heerlijk dat jullie weer veilig thuis zijn en wat een prachtig cadeau van je man. Bedankt voor de mooie foto's, het is een geweldig romantisch plekje om tot rust te komen, alleen al het uitzicht, prachtig!
Welkom terug!

Tineke zei

Wat een heerlijk reisverslag heb je gemaakt, zo te horen hebben jullie het super gehad.
Mooie foto's heb je gemaakt. Zo te zien een prachtige omgeving.

inge zei

wat leest dit als een heerlijke tijd! geniet er maar van!

Johanna Zweden zei

O Chrisje wat een paradijsje was dat, je vertelde het me gisteravond allemaal, maar dat het zo schitterend was! Wat een uitzicht, en wat heerlijk om zo wakker te worden elke morgen nu dat was zeker een belevenis, om nooit meer te vergeten.
En heerlijk dat Chago en jij dat samen hebben kunnen doen, wie had dat gedacht, na wat er vorig jaar gebeurt is, en dat Chago nu de hele weg, je daar naar toe heeft kunnen rijden,
en dat hij dat heeft kunnen organiseren zonder dat je er wat van af wist,
Nu geniet maar van de mooie herinnering
Welkom thuis, ik heb je gemist,
Knuffel joke en een hele fijne dag vandaag

Willy zei

Hej lieve Chris, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Chago heeft je wel weten te verrassen met zo'n heerlijke reis.
Mooi verhaal over de vriendschapsbeker.
Fijne week, lieve groet