Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

7 x 10 = . . . . . . .

Kijk hem staan te pronken, mijn Molentjestas. Gisteren heb ik hem alvast voor de dag gehaald en op de logeer-kamer gezet. Kan ik hem vandaag al een beetje beginnen te vullen.


Schoon ondergoed, sokjes, shirtjes. Er zullen nog wel wat tassen bijkomen, want één is lang niet genoeg. Ja, het is bijna zo ver: overmorgen gaan we voor ruim 14 dagen op route! Waar naar toe? Dat kan ik je niet vertellen, echt niet. Route en eindbestemming is voor mij een complete verrassing. Ik weet alleen dat we met de auto gaan en niet zo heel dichtbij. Beetje vreemd? Nee hoor, alleen maar spannend.

Chago heeft deze vakantie als VERRASSING voor mij gepland. Als CADEAU, omdat dit meisje:


halverwege deze maand 70 wordt!!

Dit is een speciale foto, met vouwen en krasjes. Ik ben ver-schrikkelijk blij dat ik dit exemplaar nog heb. Hij is gemaakt op 17 mei 1944. Mijn vader droeg hem namelijk op zijn hart! In een soort mapje. Vader was reserveofficier en werd in en na de oorlog regelmatig opgeroepen om dienst te doen en wilde de foto's van zijn gezin bij zich dragen. Ik herinner me dat jurkje nog! Ik was helemaal weg van de bloempjes. En weet je wat ik ook nog vond? De rekening van de dokter voor mijn bevalling!!

De komende weken blijft het hier dus stil en ga ik intensief genieten van vakantie. Jullie allemaal ook een hele goeie tijd en liefs van mij.

34 opmerkingen:

Lida zei

Hé Chris, hoe weet je nu of je een bikini of geitenwollen sokken moet meenemen? Grijns!! Ik wens je een heerlijke vakantie en een heel fijne en gezellige verjaardag! Dikke knuffel
Lida

Carin Wijnand zei

Alvast gefeliciteerd en een fijne vakantie.

AnitaS zei

Wat een gezellige tas. Natuurlijk vast gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooie leeftijd. Nog jong genoeg om fijn op vakantie te gaan. Ik ben benieuwd wat het wordt. Heel veel plezier.

katrien zei

Wat een mooie tas.
Geniet maar met volle teugen van jullie vakantie.

Annerieke zei

heel veel plezier en een fijne verjaardag alvast ;)

marga zei

Hallo Chris.
Alleen de tas al vind ik genieten.
Wat spannend he. Ben heel benieuwd waar jullie naar toe gaan.
Wens je dan ook heel veel plezier toe en een hele fijne verjaardag.
Lieve groeten
Marga

Gonny zei

Als de vakantie net zo kleurig en fleurig is als de tas wordt het een vakantie om nog lang van na te genieten.... Ik hoop dat wij na afloop een beetje mogen meegenieten via de verhalen en foto's.
Héééél veel plezier met de vakantie en zeer zeker op je verjaardag. alvast VAN HARTE!!!

yvon zei

SPANNEND!!!!!! Leuk om zo op vakantie te gaan. MMmmm wordt het kamperen in een tent? Of in een luxe hotel? Naar het noorden, oosten of zuiden? Warme sokken of bikini's? Wat het ook wordt: Heel veel plezier

Heleen zei

Ik wens je een hele fijne vakantie en een mooie verjaardag! 70 jaar! nou dat had ik toch niet gedacht.Wat gaaf zo'n verrassigs vakantie. Die Chago heeft toch leuke ideeen.

inge zei

fijne vakantie! en alvast een fijne verjaardag ook!

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige foto!!! Het is i.d.d. een bijzondere foto, koester het maar goed. En je tas is erg mooi. Alvast een fijne vakantie gewenst en een leuke gezellige verjaardag. Alvast gefeliciteerd, groetjes, Ineke

Floor zei

Wat een leuke foto van jou, een echt lief meisje, je bent niets veranderd in al die jaren!
De rekening voor de bevalling, wat leuk!
Ben eigenlijk wel benieuwd wat het kostte om jou op de wereld te helpen.
Spannend zo'n vakantie waar je niets van weet, maar wel handig als je weet of je truien moet meenemen, of shirtjes.
Dus ga ja naar het noorden, westen of oosten of het warme zuiden?
Ik wens je een heerlijke vakantie toe met mooi weer.
Geniet er maar van en ik ben heel benieuwd te horen hoe het was als je weer thuis bent over 14 dagen.
En ook vast een fijne verjaardag gewenst.
Groetjes,
Floor

mieke zei

Dan stop je die leuke tas gewoon vol met kleding voor warm en voor koud weer.
Een hele fijne vakantie en ook een hele fijne verjaardag. groetjes Mieke

Annelies zei

Ik wens je een hele fijne tijd en alvast dikke knuffels voor je verjaardag !

Tineke zei

Een hele fijne vakantie gewenst. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

Ans zei

Chris, laat je lekker verrassen. En alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Veelplezier!!!!!!!

Rian, zei

Lieve Chris, wat een enig 'cadeau' van Chago. Als ik jou een beetje ken ga je van de eerste tot de laatste minuut genieten. Maak maar veel foto's hoor, dan kunnen we mee- en nagenieten. Heb een fijne verjaardag in den vreemde, en alvast nog veel gezonde jaren samen toegewenst. Lief meisje was (ben) je. Kostbare foto. Wat heb je toch veel herinneringen als je 70 wordt, hè?
Liefs van mij en tot horens.

Marianne zei

Wat een spannende dagen. Niet weten waar je heen gaat. Laat je heerlijk verrassen. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Lieve groet, Marianne K.

Dineke zei

Heel veel plezier en een fijne verjaardag.

MarianneD zei

Lieve Chris,heel veel plezier op jullie mysterie-vakantie en al vast van harte met je 70e verjaardag!
Maak er een gezellige tijd van en ik ben benieuwd naar je belevenissen!

Janet zei

wauw! een surprise vakantie!! Dat wordt dubbel gebieten, 'k ben benieuwd waar de reis naar toe gaat hoewel ik wel een ideetje heb!!. Goede reis, een fijne verjaardag en vooral genieten !!!
groetjes janet

Antje uit Urk zei

Lieve Chris, van harte met je 70-ste verjaardag! Een hele fijne vakantie toegewenst samen met je man en geniet er van met volle teugen en vergeet dat mooie molentasje niet!
groetjes,

idaviltcreatief zei

Wat leuk een surprise vakantie, geniet ervan en alvast van harte gefeliciteerd!
Ik zal je gaan missen, maar kijk alweer uit naar de verhalen en foto's die je ons ná de vakantie te vertellen hebt haha

Cisca zei

Wat een mooi verhaal bij die mooie jeugdfoto. En die jurk, ik kan me voorstellen, dat hij mooi was en dat je je hem herinnert. Wat leuk, die rekening van de bevalling. Prachtig, dat hij bewaard is gebleven.
Je tas is ook heel mooi, de zon spat eraf. Spannend, zo'n reis met onbekende bestemming. Ik ben benieuwd, ik zal wel net te laat zijn, maar ik wens je een heerlijke, zonnige vakantie toe!
Groetjes, Cisca

Johanna Zweden zei

Chris en Chago wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe, en spannend hoor dat je niet weet waar je naar toe gaat
Alvast een hele fijn verjaardag toegewenst
Schitterend tas
Geniet saampjes
Groetjes Joke en een fijne dag

sylvia zei

hallo lieverd, ik heb even heerlijk bijgelezen, hoewel je me alles al verteld had!! Nu had ik de plaatjes erbij...;)
wat een mooie meiden heb je toch en zo lief voor jullie!
en die foto: kostbaar en......je bent geen spat veranderd, op wat rimpeltjes na!!!
een hele fijne vakantie en natuurlijk ben ik stik nieuwsgierig waar je terecht komt!
veel liefs, Syl

Marga (MarPie) zei

Waarschijnlijk ben ik te laat en zit je al lekker in de auto onderweg naar.......? Geniet er met volle teugen van (wat je toch wel doet) en kom gezond weer naar huis, zodat je alle verhalen en foto's kan laten zien.

Groetjes,
Marga♥

Elly L zei

oh wat spannend, niet weten waar je naar toe gaat. Geniet er van.
En op naar de zeven kruisjes (als je het leest ben je het misschien al)
Dikke knuffel
Elly

jolie zei

Wens je een hele fijne vakantie!!

Saskia zei

Natuurlijk wensen Piet en ik jullie ook een hele fijne vakantie en een bijzonder mooie verjaardag!

Pietsje zei

Fijne vakantie (spannend) en alvast gefeliciteerd. Prachtige tas.

Erna Peekel zei

Al vast gefeliciteerd. Tegen de tijd dat je dit leest is jullie vakantie al weer voorbij. Ben benieuwd waar je naar toe bent geweest.

Groetjes,
Erna

Corrie zei

Ben zó benieuwd naar je verhalen over deze vakantie! Je bent er nog niet zie ik, maar weet dat jullie heel erg zullen genieten en jij helemaal Chrisje van alle onbekende verrassingen. Tot binnenkort

idaviltcreatief zei

Volgens mij heeft hij je ergens ver weg gebracht of zijn jullie langer begleven omdat het zo goed bevalt? Haha Ik begin je te missen!