Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Waarvoor al die Dia's??

Tja, waarvoor heb ik die grote doos met oude dia's naar beneden gehaald?! Hoewel, dat heb ik niet zelf gedaan hoor, nee, ik heb dochter met een kennis de kruipkast ingestuurd, anders was ik niet meer overeind gekomen, denk ik. Loodzwaar.


Ongezellige foto trouwens op een quiltblog, maar let op, het wordt gezelliger! Ik moet het een en ander gaan uitzoeken, vandaar dat alle doosjes nu op de tafel staan. Gelukkig staat er op wat er in zit en zijn alle dia's al jaren geleden gesorteerd.


Ik moet een klein programmaatje samen stellen voor morgenavond. Dan houden we een diashow bij dochter en kids thuis. Maar zij zorgen voor een avondmaaltijd met allerlei hapjes en drankjes en ik weet niet wat meer voor lekkers. Dat is hun wel toevertrouwd. Het zijn allemaal kook en bakprinsessen. Maar waarom dan al die drukte??? Nou gewoon, morgen is het 25 mei en dus is het


geleden dat Chago en ik VERLIEFD werden! Een halve eeuw geleden. De kleinkinderen vonden dat dát gevierd moest worden en wij doen er van harte aan mee. Vandaar de dia's van vroeger, van opa en oma, maar ook van mamma.
Op mijn oude Weblog heb ik een keer verteld hoe dat verliefd worden indertijd was gegaan, maar het logje inclusief de foto's ben ik kwijt en het is ook een verhaal apart. Morgen gaan we dus genieten en heerlijk lachen om al die oude plaatjes!

En als ik klaar ben met uitzoeken, ga ik, net als gister, heerlijk in de tuin zitten hexen!!


Kijk eens naar die 8 lapjes! Dinsdag mocht ik de schaar zetten in de lapjes van DEZE Marjan.


Voor de huisjes in DIT quiltje. Het is dus aan alle kanten genieten!

22 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat leuk!!!! Alvast gefeliciteerd, ik wens jullie morgen een fijne dag/avond toe. Zal ook wel veel gelachen worden.
Groetjes

Lida zei

Hoi Chris, gefeliciteerd met jullie 50 jarig jubileum! Wat leuk om dit zo te vieren! Kijk nog eens of je je oude blog niet kan vinden als lezer, gewoon het streepjes tussen weblog weghalen, dan vind je toch veel terug met de zoekfunctie! Heel gezellige dag samen, knuffel
Lida

Cisca zei

Wat leuk, van harte! Ik realiseerde me gelijk, dat het aan het eind van het jaar ook 50 jaar geleden is dat mijn man en ik verliefd werden. Wat is het al lang geleden en wat lijkt het nog kort, hè!
Geniet ze vandaag van het lekkere weer, wat een leuke huisjes zullen het worden!
Groetjes, Cisca

Supergoof zei

Wat een geweldig leuk idee!!!
PROFICIAT!

Goede reden voor een FEEST!
LOL
50 Jaar gelden, toen lag ik net 15 dagen in m'n wiegje,...

Heleen zei

Gefeliciteerd! En wat een leuk idde om het met de kinderen zo te vieren. Genet van al die mooie herrinneringen en ik kan me nog vaag dat logje van toen voor de geest halen.

Gonny zei

De tijd gaat door.... Gezellig om dat met z'n allen samen te vieren!!!
Mijn ManLief was ook een dia-maker-fanaat. Soms zit ik aan de ene kant van de tafel en ML aan de andere kant bij de PC om de dia's te scannen voor behoud. Ik zit dan meer mee te kijken dan steekjes te zetten.....
Mooie combinatie lapjes heb je van M gekregen!!! Leuk om bij de hexjes te verwerken.

inekeo zei

Hallo Chris,Van Harte dat er nog heel veel jaren bij komen ,ook wij gaan aandacht aan elkaar geven in de zon .Heel veel plezier met de diashow groetjes Ineke

Lee Prairie Designs zei

Happy 50th anniversary! These are your bonus years.

Your back yard is delightful...I would love to be sitting with you working on fun projects like yours!

xxx, Carolyn

Marga (MarPie) zei

Heerlijk 50 jaar dat zijn een hoop leuke dia's vanavond.
Heel veel plezier en van harte gefeliciteerd.

Groetjes,
Marga♥

Jasmijn zei

Oo wat leuk dia's...er wacht mij ook zo'n grote doos. Ik heb me voorgenomen om alles te gaan digitaliseren maar ja dat zal me wel een klus worden. Zelf heb ik helaas vrijwel geen foto's uit mijn vroege jeugd, omaatje is dat gewoon vergeten, maar mis dat soms wel. Dus wie weet zit er nog wat tussen die dia's.
Maar veel plezier hoor en geniet er maar lekker van.
groetjes van ons allemaal

Tineke zei

Van harte gefeliciteerd, goede reden voor een feestje. Een hele gezellige avond gewenst morgen.

mieke zei

Een leuk idee, alvast gefeliciteerd.
Heel veel plezier morgen.

marga zei

O Chris wat leuk er zit zo veel herkenning in dit blogje van jou.
Ik wens jullie een hele fijne dag.
groeten
Marga

petronella zei

Geniet ervan! Het ziet er gezellig uit bij je in de tuin met op de achtergrond de Idylle (neem ik aan)en succes met je lapjes!

inge zei

vijftig! gefeliciteerd! maak er een mooie dag van!!!!

Floor zei

Gefeliciteerd met 50 jaar verliefd zijn! Lang hoor, en misschien nog steeds wel een beetje?
Dat uitzoeken van de dia's lijkt me geen leuk werkje met die warmte, maar je hebt er morgen denk ik een leuke dag door met veel mooie herinneringen.
Geniet er maar van.
Groetjes,
Floor

Antje uit Urk zei

Van harte gefeliciteerd! En morgen een fijne avond! Wat een prachtige tuin hebben jullie!
lieve groetjes,

idaviltcreatief zei

Van harte gefeliciteerd, we hebben wel wat overeenkomsten. Je man is eerste kerstdag jarig, onze oudste zoon ook. Vandaag zijn jullie 50 jaar verlifd, morgen hoop ik 50 jaar te worden. Ik volg je al een tijdje en ik geniet enorm van je liefde voor quilten en de verhalen die je erbij schrijft,daarbij hebben we weer een overeenkomst want ik hou ook van quilten haha

willeke zei

Wat heerlijk! gefeliciteerd!
Ga door met genieten en leuk dat je ons mee laat doen!

hartelijke groet,

Johanna Zweden zei

Gefeliciteerd Chris en Chago en geniet van de oude doos, leuk dat jullie het gaan vieren zo.
Leuk al die herinneringen
Hele fijne dag , zal gaan met een lach en een traan
Fijne pinkster
Groetjes Joke

Saskia zei

Geweldig dat jullie dit vieren!
Van harte gefeliciteerd met 50 jaar verliefdheid!
Geweldig dat jullie dit vieren!
Ook wij houden de datum van onze eerste kus in ere. Maar bij ons duurt het nog even voor we de 50 hebben bereikt.
Maak er een mooi feest van!

Ria van Kasteel zei

Wat een heerlijke gelegenheid om te vieren gefeliciteerd, even rekenen toen was ik 8. Waar blijft de tijd.

Lieve groeten van Ria ;0)