Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Waanzinnig!

Heeft iemand van jullie ooit koffie gedronken in een waterbassin van een watertoren? Of op de bodem van zo'n toren gestaan en dan met hoofd in de nek helemaal naar het dak gekeken? Ik wel, vandaag, samen met mijn dochter. We maakten een uitstapje naar de WATERTOREN WIERINGERWAARD. Waanzinnig leuk en echt een aanrader.



Kijk, hier zitten we koffie te drinken en een lekkere tosti er bij.


Zie je die dikke afgebroken muur aan de binnenkant? Dat is nog een restant van een van de oude waterbassins. In 2005 hebben Peter en Marjan de toren met daarnaast de Reinwaterkelder gekocht. Peter was op zoek naar een nieuwe localiteit voor zijn Antiek en Curiosa. Perfecte plaats, dacht hij, die kelder dan. En daarna bedacht hij een plan voor de toren. Hij geeft daar nu rondleidingen en álles wat er staat is te koop!



Er hangen ook prachtige Tiffany lampen:


En hoe vind je deze lamp?! Een hoedje, zo ontzettend leuk!


In de verbouwde Reinwaterkelder, een hele grote hal, vind je van allerlei curiosa en antiek. Ontzettend schoon en keurig uitgestald. Ik heb enorm genoten! Echt de moeite waard om er een keer heen te gaan. Maar bij koud weer wel warm aankleden, want het is natuurlijk onmogelijk zo'n toren te verwarmen.

14 opmerkingen:

marga zei

Hallo Chris.
Wat heerlijk zo'n dag samen met je dochter.
En prachtig om te zien hoe dingen van vroeger een andere mooie bestemming krijgen.
Groeten
Marga

Janet zei

Inderdaad indrukwekkend mooi! Fijn dat je een gezellige dag hebt gehad met je dochter.
groetjes janet

Ineke Hulzebos zei

Oh, erg gezellig, zo'n uitstapje met je dochter. Wat een prachtige foto's!
Groetjes

Willy zei

Hej Chris wat een leuk uitje.In onze vorige woonplaats stond zo'n watertoren maar die heb ik nooit bezocht. Dit is wel heel bijzonder. Leuke foto's.
Groetjes,

Antje uit Urk zei

Wat geweldig! Zou ik ook wel een bakkie willen doen!
groetjes,

mieke zei

Leuk, gezellig en apart.

Martine zei

Prachtig gebouw is het en gelukkig nog in gebruik al is het niet meer om water op te slaan.

Heleen zei

Oh dat ziet er gaaf uit! Die staat om mijn lijstje!

Erna Peekel zei

Echt prachtig en wat een leuke ervaring. Dat was echt genieten.

Groetjes,
Erna

AnitaS zei

Wat een leuk uitje samen met je dochter.

Johanna Zweden zei

Heb weer even je site bij gelezen, en weer genoten,

Helaas kan ik niet veel schrijven, maar geniet dus van het even kijken ,

Groetjes van één hand, grinnik

En bedankt voor je steun.

Alvats een fijn weekeinden Joke

Schitterend Chris dit houden we erin voor een uitstapje

Floor zei

Wat een mooie locatie! En dan die leuke hebbedingetjes!
Die Tiffany lamp, beeldig, wil ik zo hebben.
Heb jij niks leuks gekocht? Dat houten kistje voor je naaispulletjes bijvoorbeeld?
Groetjes,
Floor

sylvia zei

Hartstikke leuk verslag, Chris en zo gaaf he, samen met je dochter!!
ik hou dit adres in mind, voor als ik weer........
fijn weekend, liefs, Syl

marijna zei

Ohhh, wat enig. Leuk om zo'n gebouw te hergebruiken. wij hebben hier een watertoren waar een restaurant in zit. Erg leuk om te eten met uitzicht.