Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Minibee

Jullie hebben nog een foto te goed van de quilttop van Ruth. Je weet wel, waarvan het even spannend was met de hoeken in verzet. Hier is hij dan:


Mooi geworden hè?! Over een tijd moet hij natuurlijk gedubbeld worden, maar eerst wil ze het doorpitten in de ring onder de knie krijgen. Dus op onze laatste bee, afgelopen woensdag, zijn we daarmee aan de gang gegaan. Eerst met een plastic in de ring. Dat heb ik van MARGA geleerd. Zó handig. Dan kan je zien wat er aan de onderkant gebeurt. Daarna met een proefsandwich. En terwijl Ruth daarmee bezig was, kwam Missie Jones er ook weer eens gezellig bij.


Op de foto zie je de vorderingen niet, maar ze zijn er wel hoor.

13 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een genot om naar de top van Ruth te kijken. Heel erg leuk.
Jouw missie Jones mag er ook zijn hoor !

marcella zei

wat een pracht, helemaal gemaakt van den Haan en Wagemakers sitsen en ruitjes. absoluut mijn favorieten :)

Rian, zei

Een heel dik compliment voor Ruth, hoor Chris. Wat mooi geworden. En missie ligt daar ook al zo prachtig te worden. Ik vind de kleurencombinatie echt mooi.
Liefs,
Rian

quiltlodge gerda zei

Chris, wat ben ik toch een fan van jouw Missie Jones!

Lida zei

Prachtige top van Ruth, maar sorry jouw Missy steelt de show! Veel plezier met de steekjes, knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Schitterend Quilt van Ruth nu je bent een goed lesgeefster geweest,je kan trots op haar zijn
Je missie word schitterend
Fijne dag groetjes Joke

Jasmijn zei

Ik vind ze alletwee hartstikke mooi!
groetjes van ons allemaal

jolie zei

Vind ze beiden erg mooi... wat zou ik de Missy graag eens in het echt willen bewonderen.

marga zei

Arme Missie die moet toch steeds de kast in omdat andere werkjes voorgaan.
En Ruth kan ook trots zijn op haar top.
Groeten
Marga

Tineke zei

Wat een mooie top laat je weer zien.
Ook de Missy Jones vind ik heel erg mooi.

Floor zei

De verstekhoeken zijn keurig geworden. Nu nog "even" leren hoe te quilten, kan ze hem mooi afmaken en van genieten.
Missie is zo leuk! Dat zeg ik steeds, maar het valt me iedere keer weer op.
Ik hou helemaal niet van geel, zou het nooit gebruiken, maar deze vind ik zo mooi.
Groetjes,
Floor

Antje uit Urk zei

Wat een topper die top!! wederom een pluim en nu voor Ruth!
'k Ben wel nieuwsgierig naar de vorderingen van Missie hoor!
groetjes,

Marga (MarPie) zei

Wat een plaatje de top van Ruth. Strakjes met het quilten word deze nog mooier (zou bijna niet mogelijk kunnen zijn maar toch)Complimenten aan Ruth. Missie Jones word alleen maar steeds en steeds mooier, maar dat is toch gebruikelijk, dames worden alleen maar mooier naarmate dat ze ouder worden en meer rimpels (quiltsteken) krijgen.

Groetjes,
Marga♥