Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hiep hiep hoera voor Max!!!

Vandaag ben ik jarig, 15 jaar! Dus ik ben nu echt een oude heer, maar ik zie er nog steeds goed uit hoor! Kijk maar eens naar deze foto:


Hier lig ik gezellig in de Idylle op mijn eigen matje, dicht bij het vrouwtje dat natuurlijk druk aan het naaien is. Maar ik herinner me nog heel goed dat ik met mijn 6 broertjes en zusjes bij mijn moeder, een hele lieve Tervuerense herder, woonde! Mijn vader, een échte Border Collie, woonde 2 huizen verderop. Hun baasjes lieten ze altijd samen hollen en spelen in het park. Een tijdje voordat ik geboren werd, hadden die 2 baasjes zóveel te bespreken, dat ze niet in de gaten hadden dat mijn pappa en mamma stiekem uit het zicht verdwenen. Tja, en toen moest er al gauw een soort box onder de trap bij mijn moeder gemaakt worden. Maar gezellig dat het was! En zóveel handjes die ons kwamen aaien. Soms mochten we buiten spelen met een doos. Kijk, hier ben ik nog een dreumis, makkelijk te herkennen aan mijn witte bef en ene sokje.


Op een dag kwam er bezoek. Twee dames. Ik hoorde een van hen zeggen:
"We komen alléén maar kijken hoor!"
Ze waren zó lief. Ik wilde die ene van dichtbij zien en ruiken en kroop op schoot en helemaal in haar hals! Toen riep ze uit:
"Oh, nu ben ik helemaal verkocht ....".
Een paar weken later mocht ik bij haar wonen en zij is nog steeds mijn baasje (samen met háár baasje hoor!)
Ik zie me zelf nog als kleuter:


En als stoere jongeman:


Als tiener ben ik zelfs op school geweest, 3 weken lang! Bij MARTIN GAUS. En kreeg ik ook nog een diploma voor goed gedrag! Maar al ben ik nu oud en willen mijn achterpoten me niet altijd meer goed dragen, ik ben nog steeds heel gelukkig en tevreden en mijn baasjes zijn nog steeds dol op mij en zeggen vaak dat ze me niet willen missen!

19 opmerkingen:

Elly L zei

Van harte gefeliciteerd mooie man

Elizabeth zei

Wat een leuk verhaal over die goeie "ouwe" Max! Een hond om van te houden, het straalt er aan alle kanten af. Geef hem een dikke knuffel en feliciteer hem maar...
En dat jullie nog lang van hem mogen genieten!

Groetjes, Elizabeth

Annelies zei

Gefeliciteerd. Een respectabele leeftijd.

Marga (MarPie) zei

Gefeliciteerd met Max, dat hij nog maar heel lang aan jullie voeten mag liggen.
Fijn weekend.

Groetjes,
Marga♥

mieke zei

gefeliciteerd met de ouwe heer !

Gonny zei

Nou Max gefeliciteerd met je mooie leeftijd. Gezien het verhaal heb je geen klagen. Alleen jammer dat je naar Gaus moest......

Rian, zei

Oh Chris, wat heb je er weer een heerlijk verhaal van gemaakt. Gefeliciteerd met de oude heer, hoor, en ik hoop dat jullie nog een hele poos van hem mogen genieten. Zó gezellig, de hond helemaal tevreden aan je voeten...
Dagdag, en een fijn weekend :)
Rian

Annelie zei

Van harte gefeliciteerd Max.
Hoop dat je baasjes nog lang van je (en jij van hen ) mogen genieten.

Fijn weekend
Annelie

petronella zei

Gefeliciteerd! Wat brengen huisdieren toch een gezelligheid!

yvon zei

Hallo Max,

Wow wat heb jij al een hoogbejaarde leeftijd. Maar... je ziet er nog goed uit. (hihihi). Ik wordt dit jaar alweer 11 jaar en mag er ook nog wel zijn als blonde belg (al zeg ik dat zelf). Ik hoop dat je samen met je vrouwtje en baasje nog heel lang gezond mag blijven.

Poot van Verdi...

Jasmijn zei

He Max van harte hoor! En wat leuk je bent op de zelfde dag jarig als mijn oopje. Tja die Gaus....heb je er nog wat van opgestoken??
Een dikke kus van mij en mijn mensenmama.
Jasmijn

sylvia zei

Max, wat een statige oude heer ben je inmiddels.
leuk die jeugdherinneringen van jou op vrouwtjes blog!! Altijd die lapjes is ook niet alles.......haha!!!
een fijne verjaardag en nog een paar jaar in goede gezondheid bij je baasjes!!!
en ook al loop ik altijd met een klein boogje.....haha....om je heen, toch een stevige poot van mij, Syl

Floor zei

Hallo Max,
Van harte gefeliciteerd met je 15 e verjaardag!
Hopelijk heb je iets lekkers gekregen van het baasje, want dat heb je wel verdiend na zoveel jaren trouwe dienst!
Ik vond je een schatje als pup, maar ook nu zie je er nog fantastisch uit!
Ik wens je nog een aantal mooie en gezonde jaren er bij.
Pootje van Terra en groetjes van Floor

Heleen zei

Gefeliciteerd Max! Je bent al flink op leeftijd maar ik wens je toch nog heerlijke jaren bij je lieve vrouwtje en baasje. Een dikke knuf en poot van Igor van het P(l)akuis.

marijna zei

Ohh, wat super je Max verhaal. en van harte met hem. Hier loopt een bejaarde kat van 20 jaar rond. kan soms z'n evenwicht niet goed bewaren.

foekie's fashion zei

Gefeliciteerd en je ziet er nog goed uit hoor voor je leeftijd! Groetjes van Joke

marga zei

Heerlijk om te lezen dat jullie het nog steeds heel prettig hebben samen.
fijne zondag.
groeten
Marga

Marianne zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Max.Een dikke knuffel voor hem.Hoop dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten.
Lieve groet, Marianne K.

Anita A zei

Een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd !!