Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Top van Jantje

Regelmatig heb ik contact met Jantje uit het noorden van ons landje. Soms zo maar achter de schermen, soms via een reactie op een logje. Zij is bezig met een enige quilt voor de buren, als verrassing. De top is klaar en ik vind het leuk om die hier te laten zien.


En dan Jantje's verhaal van de quilt.

In het midden heb ik het huis van de buurtjes gemaakt, daar hebben zijn ouders in gewoond. Na een grondige verbouwing wonen ze er nu zo'n 6 jaar in. Rondom het huis heb ik in de blok 'Hole in the barndoor' allemaal borduurwerkjes verwerkt die met hun leven te maken hebben.


Buurman voetbalde in de locale club en hij timmert graag. Vandaar de voetbal en een boormachine. Hij werkt in een zwembad; daarom heb ik ook lapjes gebruikt met waterdruppels er op. Buurvrouw mag graag breien en ze hebben een hondje. Ook daar heb ik borduurwerkjes gemaakt. En hun zoon is/was altijd heel erg druk, vandaar de 'drukke' kleuren. Hij zorgt ook voor de kippen van oma.

In de vakantie gingen ze altijd naar Ameland; vandaar lapjes stof met zand en zee. Deze lapjes heb ik op Texel gekocht. O ja en het steen- en dakmotief begrijpt men nu ook wel denk ik, het slaat op het huis. Ik heb ze voornamelijk in de hoeken verwerkt, als een soort - hoeksteen van de samenleving.

Vinden jullie het geen geweldig cadeau dat Jantje voor haar buren maakt? Ze zullen er super blij mee zijn, dat weet ik wel zeker.

17 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat een geweldig cadeau voor de buren!!! Wat zullen ze er blij mee zijn!!!

Anita A zei

Tjonge, ik heb nou nog nooit een buurvrouw gehad die zoiets moois voor me maakt, geweldig gedaan Jantje !!

Antje uit Urk zei

Wat een pracht! Een goede buur.....
En zo mooi kleurrijk!
groetjes,

Rian, zei

Hier word je toch helemaal stil van... Wát een verrassing zal dat voor ze zijn. Dat is nog eens iets anders dan 'burenruzie'. Gelukkig zijn er ook nog mensen die hun (letterlijke) naasten een warm hart toedragen.
Leuk dat je het liet zien, Chris.
(meestal geen tijd om te reageren, maar ik lees wel hoor. Mijn leventje is een beetje in stukjes geknipt, maar ik kan toch van tijd tot tijd even bijlezen.

Dagdag,
Liefs van mij

Jasmijn zei

Och wat een lieve buurvrouw!! Ik vind het een schitterende quilt
groetjes van ons allemaal

katrien zei

Super leuk.

marga zei

Lief om dat voor de buren te maken.
Dat lees of hoor je niet vaak.
De quilt ziet er ook erg mooi uit.
Groeten
Marga

sylvia zei

complimenten voor Jantje, wat een vrolijke quilt vol symboliek: super!!

quiltlodge gerda zei

Jeetje, ik denk dat ik maar ga verhuizen! Waar woont Jantje; ik zoek een huis naast haar!

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend quilt, en wat kleurrijk


Fijne avond, wij zijn op weg naar de Phantom of the Opera

Liefs Joke

Lida zei

Inderdaad een geweldig en heel speciaal cadeau! Petje af voor Jantje! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Dank jullie allemaal voor de heerlijke reacties.
Deze deken is ook als een dankjewel voor al die goede dingen welke we zelf ook ontvangen van Ria en Jaap.

Groetjes van Jantje, en Lida, ook een knuffel van mij.

Floor zei

Fijn dat er zulke aardige buren zijn die je zo'n kado geven!
Maar: "een goede buur is beter dan een verre vriend".
Groetjes,
Floor

Marga (MarPie) zei

Hier ben ik eigenlijk stil van...wat een ontzettend mooie quilt word dit. Met recht een herinneringsdeken. Pet af voor Jantje, heel mooi gedaan.

Groetjes,
Marga

Lilian Pilar zei

Me alegra que estés Feliz!!!
y esa manta a quedado preciosa.
Gracias por tus palabras...
Besitos
Lily

Anita - Vlijtige Handjes zei

Een prachtige persoonlijke quilt.

Anoniem zei

Lieve mam

En zo, na het verven en behangen van een van de riante kinderkamers (haha) kijk ik weer even op het weblogje en geloof mijn ogen niet. Wat een hoeveelheid nieuwe pagina's nadat George en Max jarig zijn geweest. Ik ga bijna denken dat het een fulltime job is om die weblog zo bij te houden. Mam, het is heerlijk om te lezen allemaal. De afwisseling, de kleuren, de verhalen zowel van anderen als van oma zelf! Wat een zegen om dit te kunnen doen en zoveel schoonheid uit te kunnen dragen. Volgende week vieren we 50-jaar verkering. Geweldig! Opnieuw naar de watertoren en dan het verhaal horen van afbraak en opbouw zodat het is wat het nu is. Ook in jullie 'verkeringstijd' was er afbraak maar ook opbouw en nu is het prachtig zoals het is. Zoals ik weet dat er nog vele mensen zullen komen om de watertoren in Wieringerwaard te bekijken, zo zullen er ook nog vele mensen deze weblog en jullie samen 'bekijken' en het prachtig vinden.

Lieve mam, het is moederdag geweest, maar wat ben ik dankbaar en blij en voel me rijk gezegend omdat ik elke dag een moeder heb die van me houdt en van wie ik kan houden...

Dochter