Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Broer en zus

Poes (links) uit DIT logje heeft er een zusje bij:



Nu kunnen ze, terwijl hun vrouwtjes Nel en Lisa op een terrasje aan een tafeltje een kopje thee nuttigen, zelf op een tafeltje ongestoord een tukje doen. Pppprrrrrrr!

Even klikken om te vergroten.

Beide poezen hebben natuurlijk een naam:
Broertje: "Haasje Snoep"
Zusje: "Katinka Dorendak".
Nee, ik heb die namen niet zelf verzonnen. Toen ik met de stitchery's van de beide dames aan de gang ging en het idee van dit quiltje steeds meer vorm kreeg, moest ik veel denken aan 2 vriendinnen van mijn moeder. Vanaf haar tienertijd (ze is geboren in 1903) had ze bijzondere vriendinnen. Waaronder 2 zussen, ik geloof zelfs een tweeling. Nel en Lise Vink. Als tiener was ik daar een keer met mijn moeder. Ze woonden in een chique huis in Baarn en werkten voor de Staatsloterij. Toen we bij hen aan kwamen en de voordeur open ging, stormde er een hondje, een tekkel, naar buiten die er als een haas vandoor ging, met een van de zussen er achter aan. Binnen bleek nóg een hondje te zijn, een ander langharig soort. Alletwee met een 'boom'. Je snapt het al, de tekkel heette Haasje Snoep, de ander 'Katinka Dorendak'. Dat vergeet je natuurlijk nooit. Moeder heeft heel wat verhalen verteld over het plezier dat ze met elkaar hadden en hun ondeugendheden. Mijn moeder kon met veel humor en smakelijk vertellen en ook heel goed mensen imiteren.

Dus dat is het verhaal achter dit quiltje. Nu snap je ook dat de dames nogal kies-keurig zijn in het zoeken van een huis. Sommigen staan al in de steigers en van sommigen is er zelfs nog geen fundament. Er komen 16 huisjes in de rand van het quiltje.

30 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Oh, die rode quilt, helemaal te gek!!!!!!!!!!Lovely!
Leuke namen zeg, hahaha
Groetjes, Ineke

Elly L zei

oh wat een prachtige quilt wordt dit. En die namen, super, namen met een historie.

Annelies zei

Dit wordt echt een hele leuke quilt !

katrien zei

Héél mooi ist ie al.

Jenni zei

Je hebt het verhalen kunnen vertellen dus duidelijk niet van een vreemde :-)

petronella zei

Wat wordt dit mooi, en al die rode kleuren, die zo mooi bij elkaar passen!!!!

Heleen zei

Ohhh wat een geweldig verhaal en wat een enige namen!! Lig echt in een deuk. Zie het hele tafereel zo voor me. En vergeet ik bijna te zeggen dat ik het een gaaf middenstuk vind!

inge zei

heerlijk mooi!

sylvia zei

Het is weer een echte 'Chris', dat zie ik al! Met leuk verhaal!! Dat vind ik bij jou ook altijd zo leuk!
Nog gelukt waar je vorige week voor belde, goede beslissing kunnen nemen?
liefs, Syl

Lee Prairie Designs zei

Dearest Chris, Oh my goodness! Everything is WONDERFUL---

Hugs, Carolyn :)

Annelie zei

Ik vind hem helemaal geweldig,
En helemaal met het verhaal erbij.
SUPER

Groet Annelie

mieke zei

Dat gaat een mooie quilt worden.
Rood / wit is sowiezo mooi en dan de combi met stichery , leuk hoor.

Miny zei

Dan is het ook wel duidelijk waar jou vertelkunst vandaan komt, een leuk verhaal met een hele mooie quilt.

Groeten Miny

Willy zei

Hej Chris wat een heerlijk verhaal bij het mooie quiltje. De stitcheries zijn ook zo leuk geworden.
Groetjes,

Marianne zei

Een prachtige quilt, Chris.Leuk de poezen op de hoeken. Je stitcheries zien er prachtig uit.
Groetjes, Marianne K.

Marianne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Hennie zei

Wat een mooie quilt is dit ziet er super leuk uit ! ! !

Groetjes Hennie.

Dineke zei

Wat wordt dit toch een ontzettend leuk quiltje

Anita A zei

Wat wordt dit een leuke quilt. Lekker fris met al die rode en witte tinten, ben benieuwd naar het vervolg.

Cisca zei

Wow, wat een mooi verhaal achter deze quilt! En wat wordt hij mooi! Ik kan me voorstellen, dat deze dames kieskeurig zijn, maar je zult vast mooie huizen voor ze zoeken.
Groetjes, Cisva

marijna zei

Wat een geweldig leuk quiltje is dit geworden. Moest erg lachen om het verhaal over de poezen namen.

inekeo zei

Hallo Chris,o wat leuk zoiets wil ik van de winter ook wel eens proberenen dat verhaal,hij is erg mooi Groetjes Ineke

Gonny zei

En zo groeit de quilt en wordt "steeds mooier" (is hij nu al!!!) Heerlijk met zo'n verhaal erbij met aparte namen....

Floor zei

Wat ziet dat quiltje er gezellig uit met dat rood met wit.
En natuurlijk die gezellige dames met de twee poesjes.
Die namen, echt een giller!
Groetjes,
Floor

foekie's fashion zei

Schitterende quilt geworden en wat een heerlijk verhaal daarbij. Groetjes van Joke

Miranda zei

Wat is het een schat van een top geworden! Erg leuk gedaan Chris!

Ria van Kasteel zei

Ik vind het zo goed gevonden om deze twee internet rages smen te voegen. Helaas kan ik je niet aan het stofje helpen.

Lieve groeten van Ria ;0)

Marga (MarPie) zei

Dat zijn nog eens namen, heerlijk gewoon. Wat word je quiltje MOOI zo MOOI ben er helemaal verliefd op.

Groetjes,
Marga♥

Sorry, ik heb je stofje niet.

MarianneD zei

Oh,wat heb je dit leuk bedacht!
Enig die leuke slapende katten op de hoeken...
Fijne week Chris!

jolie zei

Wat is deze ook enig om te zien. Leuk die stitcheries ook.