Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bloemetjes in een hoekje en een boekje. En een vraag.

Om maar met de vraag te beginnen. Ik ben op zoek! Ik heb een heel klein stukje stof voor mijn Variahexjes-quiltje tekort. Om straks de hoeken af te werken. Het gaat om dit rode stofje op de foto. Via het PB kwam ik de naam te weten: Simple Snowflake Deep Red van Benartex. Misschien ligt bij een van jullie een stukje?

Dit is ons poortje aan de zijkant van onze tuin (kijk niet naar de rommel hoor).


En kijk nou eens wat er in dat onooglijke hoekje rechts in de grond staat mooi te wezen.


Zomaar daar terecht gekomen. Maar ik heb niet alleen een bloemetje in dat hoekje, maar ook in een boek! Dat had ik gezien bij HAAR en direct besteld.



Mijn zwager is een enorme natuurliefhebber, ook van wilde planten. Ik zou heel graag een keer een quiltje met een paar van die planten voor hem maken. Dus ben ik ijverig aan het studeren op de technieken van de schrijfster.

Heel fijn weekend allemaal en liefs van mij.

20 opmerkingen:

katrien zei

Leuk boek voor een fijn project.
Jammer ,ik kan je niet helpen met het stofje.

Elly L zei

Wat prachtig dat bloemetje dat stiekem in het hoekje bloeit.
Prachtig boek, gelijk ook op mijn verlanglijstje gezet.

Ineke Hulzebos zei

Jammer genoeg kan ik je niet met het stofje helpen! Wat een mooi boek!!!
Groetjes

sylvia zei

het stofje heb ik helaas niet voor je!!
leuk, he, die bloemetjes op onverwachte plaatsen, maar foei, Chris, ik heb ECHT wel op de rommel gelet, hoor..haha
fijn weekend, liefs, Syl

Floor zei

Dat stofje, daar kan ik je helaas niet aan helpen.
Op de eerste foto zag ik niets daar rechts, ja alleen al die rommel haha! O, o, Chris, je moet toch eens opruimen hoor!
Maar wat lief dat mini-kleine-vergeet-me-niet-plantje!
Zomaar een kadootje helemaal voor niets!
Dat boekje met bloemenpatronen, heel erg mooi!
Groetjes,
Floor

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat een uitdaging al die bloemen,...lijkt me niet eenvoudig. Ben benieuwd naar je eerste resultaten !!
groet,

mieke zei

Helaas, geen stofje voor je.
Het is een lief vergeet-mij-nietje.
Leuk om het te gaan maken.

Lida zei

Gaaf boek en het zijn zulke lieve bloemetjes, ook hier hebben ze zich tussen het onkruid genesteld! Grijns! Succes met het stofjes en met je nieuwe project! Knuffel
Lida

Anita - Vlijtige Handjes zei

Prachtig het bloemetje. Teer en fier.

Gonny zei

Rommel? Welke rommel? Werd er niet gezegd creatieve mensen hebben geen rommel maar overal ideeën liggen? Zo ook in de tuin!!!
Helaas ook ik kan je niet helpen aan het stofje. Succes met het vinden ervan want het zou jammer zijn als daardoor het werkstuk wordt vertraagt....

Johanna Zweden zei

Helaas heb net gekeken, maar heb dit niet Chris
Wat een schitterend boek,
En wat een rommel!! hahahaha
Fijn weekeinden groetjes Joke

Marianne zei

Och jé, de angst van iedereen. Ben direct op zoek gegaan. Helaas Chris, ik kan je niet aan het stofje helpen.
Mooi plekje heeft het vergeet me nietje gekozen bij het poortje.
Groetjes, Marianne K.

Miranda zei

Het zijn de onverwachtse dingen die ons zo heerlijk kunnen verrassen! Zo mooi dat blauw....dat mij doet denken aan mijn opaatje met zijn diepzeeblauwe ogen die me zo intens aanstaarde op zijn sterfbed. Daarin las ik al dat hij afscheid van me nam, praten lukte hem toen niet meer...en kon dan ook heel moeilijk bij hem weg. Mijn lief opaatje...
Maar ik wijk af, helaas heb ook ik dat stofje niet voor je. EN kijk vol verwachting uit naat dat nieuwe fleurige werkje in wording van je. Dikke knuffels vanuit zwaar bewolkt West Brabant

yvon zei

Wondertjes zijn het he... ineens een bloem te zien bloeien op een plek waarvan je denk dat het daar niet mogelijk is. Een grasspriet door het beton zien groeien. En dan de stof... ik zal vandaag mijn " rode" doos opzoeken en kijken... fijn weekeind.

Janny de Roo zei

Ook ik kan je niet helpen aan een stukje stof....vervelend is dat, als je net een klein stukje nog nodig bent.
Ik hoop dat je met je prachtig boek uit de voeten kunt, het resultaat zullen we vast wel eens zien. Bloemen houden van mensen en mensen van bloemen...!!

Antje uit Urk zei

Nou, dat word een hoekje om te koesteren, heerljk hoor, wat word je toch blij he van die onverwachtte verrassingen in de tuin!!
En het sluit ook zo goed aan bij het onderwerp van je logje...heerlijk om zulke boeken thuis bezorgd te krijgen..en dan lekker op de bank en even wegzakken in zo'n mooi boek..!
Succes met je bloemen applicatie's!
Een lieve groet uit Urk,

marga zei

O Chris wat een schattig bloemetje.
Speciaal voor Moederdag?
Jammer genoeg kan ik je niet helpen aan het stofje ik hoop voor jou dat er ergens in een lade nog een stukje voor jou ligt.
Fijne zondag.
Groeten
Marga

Heleen zei

Het stofje komt me niet bekend voor maar ik zal later nog eens ff kijken. Vergeet-me-nietjes heb ik hier iets te veel dus moesten ze er aan geloven. *u*
Leuk je volgende quilt zit dus al in de pen!

Marga (MarPie) zei

wat een lief fijn bloemetje en heel veel succes met het maken van het zwagerquiltje.

Groetjes,
Marga♥

Erna Peekel zei

Helaas ik heb het stofje ook niet voor je. En wat leuk dat bloemetje.

Groetjes,
Erna