Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zo leuk!

Wat heb ik een prachtige dingen gezien en leuke ontmoetingen gehad de afgelopen week. Ondanks de hectiek en onverwachte gebeurtenissen tijdens de dagen bij mijn zus en zwager waarbij ik gelukkig mee kon helpen de problemen op te vangen. Zij ligt nu in het ziekenhuis, maar het gaat al wat beter.
Het begon al op de heenweg: prachtige luchten, bloesem en ooievaars.



Dat was in Rouveen, vlak bij STEGEMAN waar ik natuurlijk heen moést. Voor 2 corduroy broeken voor Chago, haha! Maar een paar lapjes gingen ook mee hoor. Ik bracht een bezoek aan YVON. Zó leuk om haar eens te ontmoeten, het resultaat van de verbouwing te zien, haar quilts te bewonderen (oh, zó mooi) en haar boeken. Vooral dat ENE!! We hebben gezellig koffie gedronken en gebab-beld. Ze woont prachtig, zo'n weids uitzicht en ruimte.

Op de terugweg ben ik gestopt bij HET PLAKHUIS, de winkel en B&B van Heleen. Ze was natuurlijk helemaal verbaasd mij in haar winkel te zien staan. Wat een prachtig pand, van buiten en van binnen met op veel plekken haar prachtige quilts! Zo smaakvol. Een huis met geschiedenis. En dan de winkel! Daar moet je echt eens gaan kijken.


Dat was echt even genieten naast al het andere. Dank jullie wel Yvon en Heleen!

17 opmerkingen:

Annelies zei

Ik had je al gemist. Wat een prachtige foto's !

Heleen zei

Chris het was heel leuk je weer te zien! Veel te kort maar het was gelukkig nog rustig dus had ik even tijd. Fijn dat je ondanks de minder leuke reden van je bezoek aan zus en zwager toch heerlijke dagen hebt gehad. Volgende keer Chargo meenemen hoor! Die miste ik wel een beetje! (viel het erg op dat ik ff langs je heen keek? LOL)

katrien zei

Wat een fijne tijd heb je gehad.

Willy zei

Hej Chris, mooie rit heb je er van gemaakt en veel leuke ontmoetingen.
Fijn dat het al iets beter gaat met je zus.
Fijne week, lieve groet

Jasmijn zei

Wat een mooie plaatjes. Fijn dat het met je zus beter gaat!!
En gelukkig heb je er toch fijne dagen van gemaakt.
groetjes van ons allemaal

Lida zei

Wat een heerlijke tocht heb je gemaakt en ik wist niet dat ze die broeken verkochten, zal DP er toch eens op wijzen! LOL! Leuk dat je bij de dames bent langs geweest en je hebt er prachtige spullen aan over gehouden! Fijne dag, knuffel
Lida

marcella zei

ondanks de reden van je bezoek heb je toch een heerlijk weekje gehad begrijp ik. mooie foto's, vooral het ooievaarsnest vind ik super

sylvia zei

hallo Chris, fijn dat je weer op honk bent, vervelend dat je zus toch in het ziekenhuis ligt!!!
je hebt inderdaad leuke dingen gedaan en natuurlijk (hoe slecht) ben ik stikjaloers dat je bij Heleen bent geweest...::))
liefs, Syl

Rian, zei

Fijn dat je ondanks de zorgen rond je zus toch nog zoveel hebt kunnen genieten. Prachtige plaatjes, en leuk dat je zo bij blogsters langs kon gaan.
Liefs, en beterschap voor je zus.
Rian

Floor zei

Fijn dat je weer terug bent in blogland!
Je hebt het wel naar je zin gehad zo te lezen.
En van de nood een deugd gemaakt en lapjes gekocht en bij Yvon op bezoek geweest. Heerlijk toch!
Mogen wij de lapjes niet zien?
Groetjes,
Floor

Ineke Hulzebos zei

Hoi Chris, leuk dat je een bezoek hebt gebracht bij Yvon, ik las het al op haar blog. En wat leuk dat je ook nog naar Heleen bent geweest!!!
Groetjes

marga zei

Wat een mooie foto's Chris. Heb je de ooievaars ook horen klepperen?
Stegeman in Rouveen volgesn mij is er maar een zo'n winkel in nederland.
Klein en heel erg leuk.
Grt. Marga

Marga (MarPie) zei

Wat heerlijk dat je er weer bent, dank je wel voor de mooie foto's. Gelukkig gaat het wat beter met je zus, dat is goed om te lezen.

Groetjes,
Marga♥

Erna Peekel zei

Prachtige foto's laat je zien. Hoop dat je zus weer snel naar huis kan.

Groetjes,
Erna

Antje uit Urk zei

Je bent gelukkig hier weer! Wat fijn dat het iets beter gaat met je zus! En ook nog fijne uitstapjes gemaakt! Je hebt genoten, dat is duidelijk, geniet maar lekker na!
lieve groetjes,

marijna zei

Wat fijn dat je bij je kon helpen. hopelijk knapt ze snel, weer op enkan ze weer naar huis.Je hebt er gelijk leuke uitstapjes bij gemaakt op de heen en teruig weg. Wat leuk toch zo'n ooievaarsnest!

MarianneD zei

Ondanks de nare reden voor je bezoek heb je genoten! Gezellig zo op bezoek bij een stel quilters...en die stofjes,daar ben ik helemaal flieft op,vooral die linker....;-)