Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Werk en een weggelopen poes

Ondanks al het leuks en gezelligs heb ik deze week best hard gewerkt. Vooral gister in de tuin. Maar goed ook, want het regent nu pijpenstelen en het is hartstikke donker. Hoe is dat bij jullie? Ik ben in de weer geweest met koeienpoep, bemestte tuinaarde, schoffel en veel meer. Maar vooral met het zevenblad, brrrrr!!! Er staat een hele hoek vol en ik heb me laten vertellen dat een manier om er van af te komen, is om het bij de grond af te knippen! Niet trekken, dat stimuleert alleen maar meer groei. Maar oh het ruggetje!! Ik ben ook begonnen met het exporteren en importeren van oude logjes van Weblog. Elk logje moet bewerkt en gecorrigeerd worden, dus heeeeeeeeeeel veel werk. Ik zag dat CORRIE er ook mee bezig is. Ik bewaar niet alles hoor, alleen wat ik echt wíl bewaren en waar ik nog foto's van heb in mapjes op de pc. Mooi werkje voor vandaag met dit weer. Maar ik heb deze week ook zitten stitchen.

Deze poes is bij HAAR weggelopen, sprong op mijn eigen tafeltje met bloemen en viel daar zomaar in slaap. Ik heb hem niet wakker gemaakt en stiekem naast de Variahexjes gelegd. Past toch mooi?!


Ik heb al besloten dat er een poezenzusje bij komt. Het tafeltje staat voor haar al klaar. Dus dit wordt een heerlijk dagje binnen. Lekker rustig.
Ik hoop van harte dat het maandag droog en een beetje zonnig weer zal zijn. Het ziet er wel naar uit. Ik gun onze koningin zó een heerlijke hartverwarmende dag.

Jullie allemaal ook een fijn weekend en een gezellige vrolijke Koninginnedag!

27 opmerkingen:

marcella zei

zet mij ook maar op je lijstje van bloggers die hun oude tekst en foto's overzetten op blogspot ;) Het is echt heel veel werk en dus doe ik het kalmpjes aan. Mijn tuin schreeuwt ook om aandacht zag ik gisteren. Voor jou ook een fijn lang weekend en een zonnige Koninginnedag

Dineke zei

Zevenblad is hier ook een ramp, ik ga het knippen ook proberen. bedankt voor de tip. Heb ik toch mazzel dat Fouchienus al mijn berichtjes met foto's op mijn nieuwe blog in een archief heeft kunnen zetten.

inge zei

wat een prachtige stitchery!

Gonny zei

Zevenblad is echt onkruid. Wij hebben er gelukkig geen last van. Ik heb wel eens gehoord dat het het beste is om het met wortel en al weg te halen, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan want meestal staat het tussen andere planten/dingen die moeten blijven. Veel sterkte ermee.
Dat is toch heerlijk genieten van zo lief slapend katje... past inderdaad perfect bij de hexjes

Gonny zei

P.S. Hier (in het zuiden) is het wel grauw maar nog droog!!!

Lida zei

Koud, nat, maar wandelen met Tara was heerlijk! Veel te doen en weinig tijd voor steekjes, maar ach daar maal ik nu dus niet om, lekker lang weekend voor de boeg, ik ga ervan genieten~! Je kat is beeldschoon en ligt daar echt geweldig! Veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida

Heleen zei

Wat is dat weer een leuk hoekstukje!! Geef je rug de komende dagen maar een lekker rust! En dat blog...knap hoor ik schuif het nog even voor me uit.

Marga (MarPie) zei

nee ik doe het niet, heb de foto's nog die er toe doen en dat is voor mij zeer belangrijk. We doen het langzaam aan iedere keer een stukje van de tuin maar gelukkig heb ik geen zevenblad in de tuin. Je kat bij de hexagonnetjes is te gek.
Heel veel plezier het weekend en met Koninginnedag.

Groetjes,
Marga♥

Antje uit Urk zei

Je werk word beloond Chris nu het zo heerlijk regent! De bemeste tuinaarde kan lekker doordringen. Wat naar die zevenblad in de tuin, ik hoop dat je het kunt uitroeien.
Ga je de oude weblog berichtjes ook nog op dit blog plaatsen? Dat zal wel heel mooi worden!
Ik zou het ook wel willen om mijn hele blog aan te vullen, lijkt me een enorme klus! succes daarmee!
Ooh, wat een gezellig blog, daar waar de poes vandaan komt, die ga ik alvast maar even in de favoriten zetten, énig gewoon!
En alweer een mooi hoekje opgevuld van je variahexjesquiltje, ziet er zo lief uit!! 'k Ben benieuwd naar het zusje van de poes! Jij ook een fijne koninginnedag zonder regen!
Lieve groet,

Ineke Hulzebos zei

Wat een lief katje op het tafeltje, ben benieuwd hoe haar zusje is. Zevenblad is een ramp, ik knip het ook weg, wordt al een stuk minder, maar helemaal weg lukt echt niet, denk ik...succes en ook wens ik je een fijn weekend en Koninginnedag

katrien zei

WAt leuk je poezenblok.

mieke zei

Een leuke stichery.
Het weer hier is ' jantje lacht, jantje huilt'
De tuin is gelukkig het pakkiean van DH.

Annelie zei

superleuk die poes bij de hexjes.
Ik ben benieuwd naar het poezezusje:)

En ook hier veel zevenblad in de tuin, ik probeer zoveel mogelijk de wortels er ook uit te halen en het wordt nu wel minder, maar ben er nog lang niet vanaf :(.

Groet Annelie

Jasmijn zei

Wat een heerlijk kat!! Het zou zomaar een Katermans kunnen zijn.
Is het patroontje te koop???
Geniet maar lekker van het 30 aprilfeest!! Ik hou het bij een oranjegebakje, de beelden op de tv en een heerlijk quiltwerkje
veel liefs van ons allemaal

Floor zei

Koeienpoep??? Chris toch!
Nou ja, het is best netjes gezegd eigenlijk....
Het ruikt altijd zo lekker vind je niet?
Zevenblad afknippen.... nou ik geloof daar niet erg in hoor.
Het is één van de moeilijkst verwijderbare onkruiden.
Eigenlijk is uitspitten en elk stukje wortel verwijderen het enige.
Maar als er meer planten staan is dat niet te doen.
Sterkte er mee.
Maandag beloven ze nog steeds mooi weer.
Hopelijk kunnen we dan eens lekker van de tuin genieten.
Groetjes,
Floor
p.s.: poes is erg leuk!

Anita - Vlijtige Handjes zei

Leuk de poes met de prachtige hexjes. Ik heb het zevenblad een keer helemaal uitgegraven met een klein schepje op de knieen en met de hand voelen of er nog worteltjes zaten. Nu maar hopen dat ik niets vergeten ben.
Fijn weekend.

Miny zei

Wat een leuk idee de poes samen met de hexjes, jij ook een goed weekend en tuurlijk gaan we voor een mooie koninginnedag .

Groeten Miny

Madammeke Ongeduld zei

wat een parchtige blog heb je

Elly L zei

Die poes is helemaal niet weggelopen, hij is juist thuis gekomen, precies op de plek waar de kat hoort. prachtig

Cisca zei

Wat een schattige poes, en wat heb je er een leuk stofje onder geappliqueerd, dat maakt het nog mooier. Ik hoop, dat je rug inmiddels weer een beetje is bijgekomen. Gelukkig zal het weer morgen goed zijn, heerlijk!
Groetjes, Cisca

Inge zei

Hey Chris, wat een ontzettend leuke stitchery. Red Brolly is wel echt favoriet bij jou hè. De tekeningetjes zijn dan ook superleuk. Ik weet zeker dat dit een énige quilt wordt. Het lijkt me ook erg gezellig om aan te werken, vandaag misschien in het zonnetje. Hier is het al lekker achter in de tuin.
Fijne koninginnedag!

Liefs van mij,
Inge

willeke zei

Beeldige combie van poes en hexjes!

Succes!

sylvia zei

wat een schattige stitchery!!
lukt het overzetten van je blog niet in 1x, waarvan een tutorial op mijn blog??
En inmiddels weten we dat Koninginnedag een super dag was!!! Wat een weer, heerlijk, en het is haar van harte gegund, liefs, Syl

Miranda zei

Kei leuk zo Chris!

Miranda zei

Kei leuk zo Chris!

yvon zei

Ik heb ook al een aantal artikelen overgezet. Zoet alleen de leukste uit. Wel veel werk en veel foto's heb ik niet meer. Jammer zoveel werk verloren.
En de stitcherie is super leuk.....

MarianneD zei

Wat zit die gezellige kat heerlijk op de stoel te slapen...leuk bedacht Chris!Mijn speldenkussentje komt ook van haar site!
Tja,zevenblad..je schijnt het te kunnen eten als spinazie...;-
Wij hebben hier de hele zijtuin vol staan!
Mooi boerderijtje met al je siggies!
O,en er zijn al 5 kuikens!