Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Supermeiden en Duifjes

Oh wat heb ik dinsdag genoten van mijn 3 supermeiden!! Het was een dagje Amsterdam met 3 kleindochters. Eerst het Verzetsmuseum. Ze dronken die hele verschrikkelijke geschiedenis over de 2e wereldoorlog gewoon in! Het is toch zó mooi om te zien met hoeveel belangstelling ze zoiets in zich opnemen. In 'Bordjes', het restaurant er naast, hebben we een tijd zitten napraten.
Maar toen!! Natuurlijk moest er geshopt worden, in de Kalverstraat. In de eerste de beste kledingzaak was ik ze direct kwijt. Als geiten renden ze naar binnen. En waar moest ik zoeken? Natuurlijk in de paskamers. B.h's, t-shirts, broeken....... Heerlijk passen en, echt waar, héél verstandig kopen. Geweldig.
En natuurlijk schoenen kijken, met van die héle lage hakken, haha. Gelukkig was er hier en daar een kruk voor mij voor het urenlange wachten. En voor een enig gesprekje met een Duitse knul van 14. Die zat ook op 3 vrouwen te wachten. Dat was dinsdag.
*******
Woensdag aan het prutselen geweest en dit was het resultaat:


Twee lieve duifjes. Patroontje van Den H&W, wel bekend denk ik.


Binnenkort vliegen ze uit naar de buurtjes. Die zijn dan 50 jaar getrouwd. Ze moeten nog even geduld hebben en in die tijd geniet ik er zelf van. Tot de volgende keer maar weer.

17 opmerkingen:

Heleen zei

Heerlijk zo met die drie meiden op stap! Ik ga vnaavond met mijn oudste DD winkelen. Niet in a'dam dat deden we al wel eens maar gewoon in Zwolle. Ook gezellig hoor!en je duijes zijn zo schattig!

Miny zei

Wat een leuke dag had je, ik zie het helemaal voor me oma in de winkel steeds één die om het gordijn van de paskamer gluurt, haha hoeveel creaties heb je wel niet gezien?
Je vogeltjes zijn mooi geworden.

Groeten Miny

Antje uit Urk zei

Ha,Ha, heb je ze ook nog gepast, die hakken?
Heel leuk die twee duifjes! Ze zullen er wel blij mee zijn!
groetjes,

katrien zei

Wat een leuke duifjes.

AnitaS zei

Gezellig met z'n allen op stap. Die duifjes zijn schattig.

inekeo zei

O,wat heerlijk ik hoop 30 april van ze te genieten gaan we een paar dagen op stap en wat een lieve duifjes groetjes Ineke

marga zei

Ach wat een schatjes van duifjes.
je bent echt leuk bezig geweest en kan mij voorstellen dat zo'n dag met kleindochters heel erg leuk is maar ook heel erg vermoeiend. Maar dat vergeet je vaak snel.
Ik vind het ook heel belangrijk om aan de jeugd door te geven wat er is gebeurd tussen 40 en 45 dat mag niet vergeten worden maar het is extra fijn om het te kunnen
vertellen als kinderen daar open voor staan.
Lieve groeten
Marga

Marga (MarPie) zei

Heerlijk met bijna al je meiden een dagje Amsterdam. Die "lage" hakken vallen toch nog wel mee ;o) De duifjes kende ik nog niet maar ze zijn een heel erg leuk stelletje zo. Daar zijn de buurtjes zeker heel blij mee.

Groetjes,
Marga♥

Inge zei

Wat gaaf, een uitje met 3 van die toffe meiden, die jouw kleindochters zijn. Supergave schoenen LOL
Ik zie het allemaal voor me, oma overal op een kruk en die meiden maar passen.
Oh en doe jij dat ook? Als je zit te wachten een gesprek aanknopen met een medeslachtoffer of begon hij???

Doeidoei,
Inge

Janny de Roo zei

Heerlijk, zo'n meidendag...! Ik heb ze nog niet zo oud en bovendien zijn het jongens en mijn ervaring is, dat ik niet op zo'n dag hoef te wachten met jongens. Gelukkig heb ik één schoondochter die graag met me winkelt....

Lida zei

Wat enig zo samen met Oma op stap, helaas hier is dat wel zo'n beetje over gewaaid! Maar je hebt er duidelijk van genoten!
Leuke duifjes, ik kende ze nog niet, lief cadeautje! Knuffel
Lida

Hennie zei

Gezellig drie meiden met oma op stap, leuke schoenen ! ! !
Prachtige duiven heb je gemaakt.

Groetjes Hennie.

idaviltcreatief zei

Wat heerlijk dat jullie zo van elkaar genieten, het is echt wederzijds. Prachtige vogeltjes!

mieke zei

Leuk om met de kleindochters op stap te gaan.
En je hebt 2 mooie duifjes gemaakt.

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat leuk dat je ook zulke dingen met je kleindochters kunt doen.
Leuke vogels !!
lieve groet,

Floor zei

Ja, dat valt niet meer mee, dat winkelen op je "oude dag".... haha!
Maar met 3 jonge meiden is het toch reuze gezellig. En dan nog fleurten met een jongeman....
Die duifjes! Had ze nog nooit gezien, maar schattig! Vooral die rode spreekt me erg aan.
Jammer dat ze straks naar de buren vliegen, maar je kunt altijd nog nieuwe maken niet?
Groetjes,
Floor

Willy zei

Gezellige dag met je meiden. Je zult wel een moe maar voldaan gevoel hebben gehad.
Mooi zijn de duifjes die binnenkort uitvliegen.
Groetjes,