Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

PASEN - EASTER

Er is een verhaal over een Franse soldaat tijdens de 1e Wereldoorlog. In een gevecht werd een van zijn armen geraakt door een kogel en moest in het hospitaal geamputeerd worden. Op een dag stond de chirurg die de operatie gedaan had naast zijn bed en keek met een triest gezicht op hem neer en zei:
"Het spijt me zó erg dat je je arm moest verliezen".
Toen de soldaat deze woorden hoorde, kwam hij overeind in zijn bed en protesteerde:
"Ik heb hem niet verloren, ik heb hem gegeven!"
Een beetje op dezelfde manier kunnen we zeggen dat Jezus niet zijn leven verloor. Hij gaf het vrijwillig. Alleen door het geven van Zijn leven kon hij de wereld redding geven. Hier zien we het geheim van het Kruis, van Pasen.
Paul Brodersen, Deken van Kopenhagen


There is a story about a French soldier in the first World War. In a battle one of his arms was injured by a bullet, and in the hospital it had to be amputated. One day the surgeon who had performed the operation stood at the bedside of this young soldier, and, looking sadly down upon him, said:
"I am so sorry that you had to lose your arm".
At these words the soldier raised himself up in his bed and protested:
"I did not lose it, I gave it!"
In a similar way we can say that Jesus did not lose His life; He gave it freely. Only by the giving of His life could He save the world. Here we face the secret of the Cross.

Paul Brodersen, Dean of Copenhagen

Ik wens jullie allemaal een heel fijn en gezegend Paasweekend!

18 opmerkingen:

katrien zei

Ook voor jullie hele fijne Paasdagen.

AnitaS zei

Ik wens jou en je familie hele fijne paasdagen.

Annelies zei

Fijne Paasdagen voor jou en je gezin Chris !

Elizabeth zei

Wat een mooi verhaal en een treffende vergelijking, Chris!
Ik wens jou ook een heel goed Paasfeest en de vreugde van de opgestane Heer.

Groetjes, Elizabeth

Miny zei

Wat een mooi passend verhaal.
Fijne Paasdagen!

Groeten Miny

Janny de Roo zei

Vrolijk Pasen Chris !

mieke zei

Ook voor jullie hele fijne Paasdagen.

Jasmijn zei

Ik stond net voor dit weekend voor eenzelfde keuze maar heb al besloten dat ik het in Gods handen zal leggen wat er gaat gebeuren.
Ook hele fijne dagen.

Antje uit Urk zei

Dank je wel Chris! Dit doet me wat!
Ook gezegende paasdagen met je man en kinderen,
lieve groet,

chevremont zei

fijne dagen!

Lida zei

Heel goede en gezegende paasdagen en bedankt voor deze mooie anekdote!
Knuffel
Lida

idaviltcreatief zei

Pasen is voor mij heel bijzonder, de kernboodschap van de Bijbel en bepalend voor mijn geloof en leven.

Jij ook gezegende paasdagen gewenst samen met je man en verdere familie.

MarianneD zei

Mooi verhaal Chris en helemaal waar...jullie ook fijne paasdagen!
lieve groet,Marianne

marijna zei

Zo kun je het ook benaderen. fijne Paasdadgen!

Rini zei

Dank je wel voor dit Paasverhaal , het stemt tot nadenken en beleven .
Iets wat we eigenlijk te weinig doen in deze tijd , vol met veel nieuwigheden .
Jullie ook gezegende Paasdagen , Rini.

Corrie zei

Chris wat kun je toch prachtig vertellen, ik werd zo ontroerd door je plasjesverhaal, plasjes en ontroering kunnen niet samengaan zou je denken ... wél dus!
Je paasverhaal is ook zó mooi, dankjewel!
Liefs van Corrie en heerlijke dagen toegewenst voor jullie allemaal.

Erna Peekel zei

Mooi verhaal. fijne dagen.

Groetjes,
Erna

Nelleke zei

Hallo Chris voor jou en je familie ook hele fijne paasdagen.Groetjes Nelleke