Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Missie Jones en WC papier

Wat heeft Missie Jones te maken met WC papier?! Nou, hetzelfde als wij allemaal en een beetje meer. Ook zij heeft in haar kleinste kamertje een voorraadje van dat papier. En wat ziet dat er tegenwoordig vaak leuk uit. Met bloemetje bijvoorbeeld.
"Bloemetjes! Hé dát is een idee", mompelt Missie terwijl ze een bezoekje aan dat kamertje brengt. Ze wil nl. haar tuintje afmaken en dacht dat rechttoe rechtaan te doen, simpel en strak. Maar waarom zou ze er niet nog wat leuke bloemetjes inzetten? Dus ging Missie passen en meten, tekenen en knippen en zie daar, hier en daar een simpel bloemetje of een krom paadje.




Er komt hier even een blogstilte.

Ik ga een bloemetje brengen naar mijn zus die een poosje terug haar heup brak, maar nu ook nog met benauwdheid en hart-klachten in het ziekenhuis ligt. Niet kritiek hoor en ze is ook heel flink. Misschien neem ik ook wel wat lekkers voor haar mee. Maar niet deze taart, haha. Die is al op.
En weet je wie hem gemaakt heeft?? Precies, mijn DH Chago, op een Paasworkshop. Hij was héérlijk. Hoe lang ik weg blijf, weet ik nog niet, dat hangt van mijn zus af. Fijne week allemaal en tot horens.

27 opmerkingen:

mieke zei

De quilt is mooi. Sterkte voor je zus.

katrien zei

Hele mooie quilt.
Sterkte voor je zus.

AnitaS zei

Missie Jones weet wel wat ze mooi vind. Sterkte met je zus.

Monica zei

Wat wordt jouw tuintje mooi..!! en gezellig hoekje op je wc. Ik wens jou heel veel sterkte en het allerbeste voor je zus

Anita A zei

Hoi Chris,
Missie Jones was al mooi, maar wordt nu door het quilten nog mooier,....
Veel succes bij je zus en ook wat plezier !!
groet,

Lee Prairie Designs zei

Your sister will love your company and help! It's wonderful that you live close to each other.

Love your projects...and the one for the necessary room too!!! :)

Hugs, Carolyn

Anita - Vlijtige Handjes zei

Missie is een Beauty. Gauw naar je zussie en heel veel sterkte maar ook plezier samen.

Ineke Hulzebos zei

Wat leuk, die gequilte bloemetjes!
Ik wens heel veel sterkte voor je zus.
Groetjes

Willy zei

Wat word MJ mooi Chris. Die taart is een plaatje, gelukkig heb je de foto nog.
Beterschap voor je zus, fijn dat je haar gaat bezoeken.
Lieve groet,

Janny de Roo zei

Ik wens je een fijne tijd bij je zus !
Prachtige kleuren heb je gebruikt in de quilt.

marga zei

Hallo Chris
Ik wens je hele fijne dagen bij jou zus en hoop dat het je een goed gevoel geeft om daar te zijn.
Gek he ik heb ook al eens naar die bloemetjes zitten kijken op het kleinste kamertje je hebt per slot van rekening als je daar bent ook even rust en tijd.
En dan die taart geweldig Chago is toch ook van alle markten thuis.
Lieve groeten.
Marga

Erna Peekel zei

\leuke quilt en ga je zus maar lekker verwennen.

Groetjes,
Erna

Lida zei

Sterkte voor je zusje en wat een schattige blommen voor Missy, maar sorry lieverd de taart van Chago slaat deze keer alles! Een plaatje!!
Knuffel
Lida

inge zei

veel beterschap voor je zus! en zorg ondertussen ook maar voor jezelf hé!

idaviltcreatief zei

Beterschap met je zus, geniet er gelijk ook een beetje van en wij gaan je missen, dat is zeker!

Het quilt wordt steeds mooier!

marijna zei

Gezellig pleetje heb jij. je quilt wordt mooi met het quilten. Leuke quilt patroontjes gebruik je. Ga je zus maar even verwennen.

Dineke zei

Wat mooi zo met die gequilte bloemetjes. De beste wensen voor jou en je zus

Janet zei

O wat wordt het tuintje van Missie tocht mooi en wat een leuke quiltpatroontjes!!
Wat vervelend voor je zus, van harte beterschap voor haar en wat fijn dat je een beetje voor haar gaat zorgen, dat zal haar goed doen!! Ga haar lekker verwennen en tot na je blogpauze!!

Nelleke zei

Hallo Chris,prachtig en speels word je quilt met de verschillende motiefjes die je gebruikt om hem door te quilten.Wat de taart betreft als hij net zo lekker was als hij eruit ziet dan zullen jullie er wel van gesmuld hebben.Fijn dat je je zus kunt bijstaan en ik hoop dat haar herstel voorspoedig mag verlopen.Groetjes Nelleke

Rian, zei

Ha Chris,
Ik vond Missies tuintje al zo prachtig, en nu wordt het nog 'bloemiger' Wat kun je mooi regelmatig quilten! En wat naar dat je zus zo in de lappenmand zit. De heup is al akelig, en dan nog benauwdheid erbij... Ga haar maar fijn opkikkeren met je bloemetje (en vast ook met je aanwezigheid):) Beterschap hoor!
Oh ja... Wat een kunstenaar is die man van jou... kan me voorstellen dat de taart snel op was.
Dagdag
Rian

inekeo zei

Wat is je Quilt mooi he ,fijne dagen en sterkte voor je zus lekker verwennen Groetjes Ineke

Floor zei

Wat wordt de Missie quilt leuk!
Nog meer bloemen, maar nu gequilt.
Wat zal hij straks leuk hangen in je zomerkamer, of je zomer-quilt-huisje!
Beterschap voor je zus.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Ooohhh wat wordt ze mooi. tja, Missie houd wel van bloemmetjes dat heb je heel goed gezien.
Heel veel plezier bij je zusw en dat ze maar heel gauw op mag knappen.

Groetjes,
Marga♥

MarianneD zei

wat word je tuintje mooi...gezellig al die blommetjes!
Sterkte met je zus,alvast een fijn weekend!
lieve groet,Marianne

sylvia zei

Wat een mooi quiltwerk, Chris!!
En Chago is ook al zo creatief, ik kan ff niet kiezen waar mijn voorkeur naar uitgaat.......;)

Veel beterschap en sterkte voor je zus, ik hoop dat ze goed opknapt!! Aan jouw goede zorgen zal het niet liggen!!

liefs, Syl

Willeke zei

Sterkte met je zus!

groetjes,

Ria van Kasteel zei

Wat een vrolijke quilt wordt dit weer heel leuk met die bloemetjes.
Sterkte met je zus.
Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0)