Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Mini-Bee en 17,5 meter snijden!

Vandaag had ik een spannende Mini-bee. We moesten de randen maken voor de quilt van Ruth. In verstek! Van een randenstof van 2.20 lang. Vier randen snijden, dat betekent dus ± 17,5 meter snijden met het rolmes. Ik was er net mee begonnen toen Ruth me snapte met de camera.


Dan goed uitrekenen op welke lengte je ze moet snijden, zodat het mooi in verstek komt. Omdat het niet voor mezelf is, denk ik wel 10 keer langer na voordat ik het mes er in zet. Maar het is gelukt hoor. Even een rand langs de top gelegd om het effect te zien.


Daarnet belde Ruth op om te zeggen dat ze de randen er al van puntje tot puntje aan genaaid had. Het verstek zelf komt nog. Ik vind het verschrikkelijk gezellig om met haar samen te werken. We maken ook wilde plannen! Bijvoorbeeld om met haar zus die in Groningen woont naar het QUILTFESTIVAL te gaan. Dat zou toch helemaal geweldig zijn. Alleen ..... Chago heeft een verrassing voor mij in petto die net in dat weekend valt. Tja, en dat wil ik natuurlijk niet missen.

18 opmerkingen:

Rina zei

Wat een mooie rand en wat spannend om in die stof te gaan snijden!

Lida zei

Wil proberen J ook mee te sjouwen naar Groningen dat weekend, maar ja Chago gaat natuurlijk voor! Wordt een schitterende afwerking, prachtige randstof! Knuffel
Lida

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige rand, ben benieuwd hoe de quilt eruit gaat zien.
Groetjes

Anita A zei

Wat een ontzettend mooie randstof !! Ik ga naar Veldhoven, misschien kunnen we elkaar toch nog eens zien??

Lee Prairie Designs zei

Thank you for the link of the quilt show...it was almost like being there.

Love the border fabric you are cutting for the quilt!

Hugs, Carolyn

katrien zei

Mooie rand hoor.Ik ga ook naar Veldhoven.

marcella zei

prachtige stof, wat een durf om daar voor iemand anders in te gaan snijden :) Jammer van je weekendje Groningen, dat lijkt me een erg leuk festival, maar een verrassing van Chago is vast nog wel leuker.

Annelies zei

Altijd leuk om dingen samen te doen. Mooie stof en mij heel bekend !

sylvia zei

zo, dat is inderdaad een heel eind snijden!
het wordt natuurlijk wel mooi in verstek, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat nog nooit gedaan heb.....:)
Spannend wat Chago voor je in petto heeft!!
liefs, Syl

Dineke zei

Mooie rand, brrrr eng om te snijden

marijna zei

Wat een lap moest je snijden zeg! Maar zo te lezen, is het goed gelukt. Mooie randen zijn het. Weet je al wat de verrassing inhoud van Chago? Spannend hoor.

Marga (MarPie) zei

wat spannend de verrassing van Chago........nog even geduld. De randstof is inderdaad een plaatje, altijd eng om het mes in iemand anders haar stof te zetten. Ziet er heel mooi uit.

Groetjes,
Marga♥

marga zei

Een hele mooie randstof. Ben benieuwd naar de hele quilt.
Spannend he wat zou Chago uitgedacht hebben?
Gr. Marga

Johanna Zweden zei

Zo weer even bij gelezen, wat een schitterend stof Chris,dat zal schitterend staan bij je quilt
Groetjes Joke

Janny de Roo zei

Misschien heeft Chago het Quiltfestival voor je als verrassing....! Wie weet..?
Leuke randstof overigens.

Lilian Pilar zei

Hola Chris!!!
que malo es el traductor, apenas entiendo lo que escribes, nif, nif.
bueno seguiré mirando las imágenes.
Un gran abrazo
Lily

Floor zei

Oooohhh, dus zo zie jij er nu uit! (Grapje hoor).
Het is een prachtige randstof.
Lijkt me eng om dat voor een ander te snijden.
Mijn mes schiet nog wel eens uit, oeps dat moet je dan niet hebben met deze mooie stof.
Jammer dat je dan geen snijmat hebt van 2 meter of zo, dat zou fijn zijn.
Maar het is je keurig gelukt, mijn complimenten.
Groetjes,
Floor

Hennie zei

Wat een mooie randstof heb je voor deze quilt gesneden, jammer dat het quiltfestival niet door gaat, maar zo'n verrassing is ook altijd leuk.

Groetjes Hennie.