Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Avonturen met Nel en Lise

Ik heb al 4 huisjes gevonden voor de zussen Nel en Lise. Maar ze stellen nogal wat eisen, dus mijn zoektocht gaat voort. Daarom ben ik maar eens naar de bouwplaats gaan kijken waar nog heel wat nieuwe huisjes gebouwd gaan worden.


Je ziet, er wordt hard gewerkt, 4 zijn er klaar en 2 zijn in constructie. Het is goed om af en toe het werk wat op afstand te zien, dus de huisjes verhuisden even naar de schoorsteenmantel.


De 2 dametjes die daar zitten, vonden het prima. Maar nee, ze zijn niet voor hen. Nel en Lise mochten ze vast bewonderen. Ze hebben inmiddels ook nog een ander terrasje ontdekt en daar heb ik met ze zitten praten, aan de rand van een hexavormig pleintje.


Maar nu even serieus.
Een hele tijd geleden heb ik van 19 varia-hexjes de grote hexagon gemaakt. Langzaam ontstond een idee hoe ik daar mee verder zou gaan. Wat er klaar is, hangt nu op mijn prikbord. Er komen rondom nog 12 huisjes bij. Voor de hoeken en tussen de huisjes maak ik nog een paar varia-hexjes. Het hexje dat ik er nu tussen geprikt heb, lag nog ergens, maar ga ik niet gebruiken. Er komen ook nog 2 stitchery's bij die ik aan het voorbereiden ben. Het is leuk en gevarieerd werk. Als ik er lekker mee bezig ben op mijn werkplek, de Idylle, en af en toe naar buiten kijk, zie ik dit:


Ons bloeiende pruimenboompje. Ik hoop dat ik er dit jaar weer jam van kan maken. Die is zó lekker. Vandaag wordt een dag van inkopen doen. Leuke! We hebben een paar feestelijke dagen in het vooruitzicht en er moet nodig wat nieuws aangeschaft worden, hoera!
Allemaal een fijne dag.

22 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh.., wat mooi Chris! Ik vind dat je de huisjes zo leuk hebt geplaatst: in spiegelbeeld van elkaar en dan straks rondom een pleintje.. Origineel idee en het combineert allemaal zo mooi bij elkaar!
Geniet van je uitzicht,ik doe het vanmorgen ook en hoop dat het zo mooi blijft...

Fijn weekend, groetjes van ELizabeth

Ans zei

Chris, wat ben je leuk bezig. Wat een geweldig idee om het zo te combineren. Ik vind dat zo knap als er zelf iets ontworpen wordt. Helaas heb ik die gave niet, en moet ik het van voorbeelden hebben. Groetjes, Ans

Annelies zei

Hij wordt prachtig. Van een leuke combinatie van blokken !

Martine zei

Wat leuk Chris.
Je eigen ontwerp en het ziet er super uit.

katrien zei

Dit ziet er mij een leuk idee uit.
Mooi gezien om het zo te verwerken.

marga zei

Go Chris wat wordt dat mooi. Hoe kom je op het idee om hexjes en huisjes zo te combineren.
Het lijkt inderdaad een pleintje met gezellige huisjes er omheen.
Ene maak er een gezellige dag van.Groeten
Marga

Heleen zei

Mens wat een leuk idee!!! Wat ben je toch origineel! Helemaal super. Succes met winkelen. Mijn lukt dat nooit. Als het moet/mag vind ik niks.

Lee Prairie Designs zei

Love your red and white cottages! Perfect spot in Hexie's neigborhood!

Looking outside your window is delightful...I am sure it is difficult to work when you have a view like that! :)

Hug's and Love, Carolyn

conny's quilts zei

Wat heb je al die verschillende patronen leuk gecombineerd! Een mooi geheel zo in rood wit!

inge zei

ik ben helemaal weg van je ontwerp! supermooi!

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuke hexagon middenstuk!!!
Fijn weekend

Antje uit Urk zei

Ooh, wat een knoertgezellig quiltje word dat! En wat een mooi en romantisch doorkijkje vanuit je Idylle! Ik ben in gedachten even naast je gaan zitten en zit nu over je schouder mee te kijken terwijl jij veel mooie steekjes maakt..mag wel toch?
lieve groetjes uit Urk,

Jasmijn zei

Wat een mooie quilt! Ik ben er helemaal weg van. En zulke vrolijke kleurtjes.
Succes met shoppen hoor.
groetjes van ons allemaal

Floor zei

Wat zien de huisjes er leuk uit zo in het rood met wit.
Met die hexjes erbij wordt het een heel leuk quiltje lijkt me.
Je hebt een mooi uitzicht zo met die bloesem van de pruimenboom en straks in augustus de lekkere pruimen.
Iets nieuws kopen? Weer zielig hoor haha!
Groetjes,
Floor

mieke zei

Dat ziet er heel mooi uit Chris.

Marga (MarPie) zei

Schitterend vind ik het er nu al uit zien. Zo leuk hoe jij al die dingen die actueel eigenlijk op het net bezig zijn overal een beetje van mee pakt en er dan zo'n mooie eigen draai aan geeft.

Groetjes,
Marga♥

idaviltcreatief zei

Prachtig, zowel het verhaal als de creativiteit. Complimenten!

Rian, zei

Ha Chris, wat wordt het weer mooi en fleurig allemaal!! Leuk hoor altijd, eigen inbreng. En wat staat het boompje er prachtig bij...en ach ach... wat naar, dat shoppen :))

Ik heb niet zo vaak gereageerd, maar wel gelezen hoor. Geniet van de feestelijkheden en tot horens.
Dagdag en goede zondag
Rian

Ria van Kasteel zei

Hoi Chris, ik heb weer genoten van je verhaal, en wat leuk die combi van hexen, stitchery en huisjes in lekker fris rood wit.

Lieve groeten van Ria ;0)

marijna zei

Dat is eenleuek quilt aan het worden!Vrolijke kleuren en eenleuk idee om er huisjes als rand voor te gebruiken. Jou uitzicht uit je idylle ziet er mooi uit. Ik kijk uit op onze geparkeerde auto. hahaha....

sylvia zei

Dat wordt weer een echte CJ, ik zie het al!!
Enne geslaagd voor een mooi nieuw 'kleedje?'
liefs, Syl

petronella zei

Prachtig Chris!! Het wordt een mooi geheel!