Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zeven blokjes

Hoe doen sommige van jullie dames dat toch, elke dag een logje! Dat lukt mij van geen kanten en ik ben nog wel gepensioneerd! Maar ..... ik heb wel een man thuis en wat voor een!! En die wil ik voor geen goud missen of inwisselen hoor. O ja, en ook nog 3 grote klein-kinderen die hier vlakbij op school zitten. Dan weet je het wel. Nu maar snel naar de ACQ blokjes.

Blokje 114, Hanging Quilts. Zaterdag was een opwindende dag. Het hele gezin van Rebecca ging naar de vlooienmarkt. Zij en haar zus maakten 2 quilts voor de veiling, een Center Diamond en een Bar quilt. Ze vonden 2 hele dozen met scraps, goed voor een Ocean Wave quilt. De mannen kochten wat gereedschap. Ze heeft al 100 blokken van de circle brief gemaakt en zet ze met sashings van 1 inch aan elkaar. Elke rij hoort bij iemand van de 11 vriendinnen.

Blokje 115, Flower Path. Lavina heeft zich niet gerealiseerd dat ze al zoveel blokken verzameld hadden. Zij heeft er 20 af. Dit jaar heeft zij geen groentekraam, het levert te weinig op. Ze gaat nu via de kruidenier verkopen. De meisjes zijn verantwoordelijk voor het water geven van de groente- en bloementuin. Ze hebben een pad van huis naar de tuin uitgesleten.

Blokje 116, Roadside Stand. Het opbouwen van de schuur bij Edna is heel goed verlopen met heel veel vrienden en zelfs een paar "Engelse" vrijwilligers. Ook de melkerij draait goed net zoals de kraam langs de weg waar veel mensen langs komen. Ze heeft een Irish Chain quilt in het frame, een huwelijkscadeau voor haar zus.

Blokje 117, Double Nine-Patch. De vader van Marvin, Lavina's man, is overleden. Hij was bisschop van zijn district en had een hele grote familie, dus er waren wel meer dan 600 mensen op de begrafenis. De kinderen groeien goed. De jongens helpen hun vader en Edith heeft haar 1e quilt-top met de hand genaaid. Ze gebruikte het Double Nine-Patch patroon. Op de wekelijke quilt bijeenkomst met haar zussen, hadden ze het er over dat hun dochters al zo op jonge leeftijd in quilten geïnteresseerd zijn.

Blokje 118, Making Apple Butter. Dit jaar wordt de reünie bij Lavern thuis gehouden. Ze kijkt er enorm naar uit om alle families in haar nieuwe huis te ontvangen. Ze koos een Monkey Wrench quilt uit om er met elkaar aan te werken. Zaterdag hadden ze met een aantal families (116 mensen!) een heerlijke dag. Bijna de hele vrijdag hadden ze appels geschild en op zaterdag werd er moes gemaakt in een grote pot boven een vuurtje. Aan het eind van de dag kon de moes verdeeld worden.

Blokje 119, Square in a Square. Vandaag zijn Ida en haar familie naar de Barn-raising geweest bij de fam. Lapp. Zij verloren hun schuur in de storm. De bliksem was ingeslagen. Gelukkig kon het vee gered worden. Er waren wel 100 man om te helpen. Aan het eind van de dag was hij bijna klaar. Volgende week zaterdag wordt hij afgemaakt en dan neemt Ida de Square in a Square quilt voor de familie mee. Ze moet hem alleen nog maar afbiezen.

Blokje 120, Signature Sunflowers. Regina kijkt er enorm naar uit om over 2 weken met haar hele gezin naar de reünie in Indiana te reizen. Amish buren nemen het werk op de boerderij dan over.Ze heeft heel veel zonnebloemen in de tuin en dat bracht haar op het idee om daar een blokje van te maken en alle vriendinnen hun naam op een blaadje te laten schrijven.

De volgende keer HET ALLERLAATSTE BLOKJE!!!

20 opmerkingen:

Annelies zei

Prachtige blokken Chris ! Fijne dag, ik ga zo naar het Amsterdamse.

Ans zei

Mij lukt dat ook niet hoor Chris, elke dag een blogje. Soms niet eens iedere week. Wat zijn jou blokken weer mooi geworden, dat lukt mij niet eens om zoveel blokken na een week te laten zien. Ook dat gaat bij mij niet zo snel. Groetjes, Ans

sylvia zei

Prachtige blokken weer, in echte Chris-kleuren!
En elke dag een blogje is ook veel, hoor!!! (misschien soms wel te, dan kom je nergens meer aan toe)
liefs, syl

katrien zei

Wat een leuke blokjes zijn het weer geworden.
Ook ik kan niet elke dag een logje plaatsen,werk,huishouden,....

petronella zei

Wat zijn ze prachtig die blokken! Heb even naar het boek gekeken op internet, nogal kostbaar! Ik begrijp dat de verhalen uit het boek komen en dat jij ze vertaalt? En wat je blog betreft, als ik bezig ben met andere zaken lukt het mij ook niet heb ik gemerkt, en jij hebt prachtige verhalen en dat kost ook veel tijd, het blijft genieten hoor, even op visite!!!

Miranda zei

Hallo lievertje, wat ben je weer lekker ijverig geweest! Mooie blokken...en ohhh en volgende keer alweer de laatste? Groetjes

Lida zei

Weer schitterende blokken en ja iedere dag een logje, maar niet met zoveel moois als jij laat zien en zo'n geweldige vertaalde tekst! Genieten weer en ben zo benieuwd naar het geheel, volgens mij wordt dit dit vrolijkste Amish quilt ooit! Knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Ze zijn schitterend Chris

Nu ik schrijf soms op één dag voor meer dan 2 weken , anders zou het me ook niet lukken

Fijne dag gr Joke

Ineke Hulzebos zei

Prachtige blokjes en wat leuk om overal een kort verhaaltje erbij te schrijven. Nou, ik kan het ook niet, elke dag een blogje te schrijven, dus ik schrijf maar 1x in de week, vind ik voorlopig wel genoeg. Fijne dag en lieve groetjes.

AnitaS zei

Misschien niet elke dag een blogje maar wel van die heerlijk lange blogs. Wat een leuke blokken weer en bijna klaar!

Lee Prairie Designs zei

Beautiful and amazing blocks Chris!

I post about once a week now ...and read new posts about once a day....I love reading about what my quilting friends are up to so inspiring!

Hugs, Carolyn

Heleen zei

Ik schrijf als ik wat te melden heb. En dat komt meestal op een paar keer per week.En ik hou het meestal kort ;-)
Maar je blokken zijn prachtig! Die komen wel in grote getalen.Wowwww wat ga je hard.

inge zei

ze is er bijna! nog één blokje! ben zo benieuwd! en iedere dag schrijven doe ik ook niet hoor, gewoon als ik er zin in heb!

marga zei

Wat een heerlijke kleurrijke quilt wordt dat.
Met allemaal die leuke verhaaltjes.
Och ja en iedere persoon is anders.
Als wij allemaal elke dag zouden schrijven had de dag meer uren nodig om te lezen.
Gr.
marga

MarianneD zei

Ik ben benieuwd naar het geheel Chris! Gezellige blokken weer...
Knap hoor,zo vaak een logje,ik probeer een keer per week en ook een keer per week op bezoek te komen ...maar de dagen gaan zo snel voorbij en er is zoveel te doen..de tuin,al het geklus,het doorpitten van de UFO's (ben al aan UFO 6 bezig!)en dan natuurlijk de dagelijkse dingen....;-)

Floor zei

Elke dag een blogje? Niet doen hoor! Jeetje ik kan het nu al haast niet bijhouden om alles te lezen en er op te reageren.
Het moet geen werken worden.
Trouwens... zou je iedere dag iets te vertellen hebben?
Ik ben al blij als het me eens in de week lukt om een leuk verhaaltje te maken.
Leuk je blokjes.... nu nog eentje! Wat spannend.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Lieve Chris,

Geweldig goed van je dat je al die blokjes zo mooi voor elkaar krijgt. Het lukt mij ook niet altijd hoor om zoveel te doen.
Vooral nu het weer mooier weer wordt, is het hier ook een huis van hol'an. Een zoete inval.

Je geeft ons heel veel inspiratie, tot aan het klimmen op tafels toe..

Veel groeten van Jantje

Ida vilt creatief zei

Elke dag een blog zie ik ook niet zitten hoor. Maar als ik lees dat er weer een berichtje is van Quilts en Friends, kijk ik daar wel heel graag direct naar. Omdat er zo gezellig geschreven wordt en omdat er zo veel te zien is.....elke week is ook genoeg. Ga zo door! Nog één blok op het blog en dan de rest van het verhaal?

Anita - Vlijtige Handjes zei

Leuke blokken Chris. Die zonnebloem wow!! Elke dag bloggen. .. nee alleen als ik iets te zeggen heb. Ieders tijd is waardevol.
Groetjes Anita

Marga (MarPie) zei

Heerlijk weer de verhaaltjes bij de mooie blokken.
Op naar de laatste.

Groetjes,
Marga♥