Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vandaag Hartenruildag

Ik heb dit jaar voor een keertje mee gedaan met de Hartenruil, georganiseerd door HAAR. En ik heb er geen spijt van! Ik vond het leuk om zelf wat te verzinnen en te maken, maar natuurlijk ook om wat te ontvangen. En kijk eens wat ik kreeg:


Het was een envelop vol: een zakje met daarop heel fijntjes een hart geborduurd, een 'ketting' met yo-yo hartjes en nog een zakje met heeeeeeeeel veel kleine hartjes voor versiering. Zó leuk. Het patroon van het geborduurde hartje is van atelier HARTENDIEF. En nu wil je natuurlijk weten wie mij zo verwend heeft. Dat was LIESBETH.

Hier links zie je nog even een close-up van het hartje. Liesbeth, héél erg bedankt, ik ben er heel blij mee!

Nu mag ik ook laten zien wat ik zelf gemaakt heb. Ik vond het leuk om aan de gang te gaan met een stitchery patroontje van HAAR. Ik heb altijd zo'n lol in de snoeten van die dametjes. Dus maakte ik
eerst deze stitchery en naaide hem met reverse applique vast, iets wat ik niet al te vaak doe! Toen heb ik er een dun kussentje in hartmodel van gemaakt en dat opgesierd met wat leuke frutsels. En zó is het dus geworden:


Mijn hartje ging naar JANNIE V. En ik kreeg toch een enig bedankje!! Die moet ik ook even laten zien hoor:


Vind je hem niet enig?! Maar ik ben er nog niet. Een paar dagen na die kaart lag er ineens een joekel van een envelop in de bus. Van dezelfde Jannie. Ze was aan het opruimen geweest en vond een paar patronen die ze wel iets voor mij vond! Helemaal in de roos!! Kijk maar:


Jannie wat ben ik daar blij mee. Ontzettend bedankt!!

HIER vind je een lijst met webadressen van alle bloggers die mee hebben gedaan met de Hartenruil.

24 opmerkingen:

Annelies zei

Wat hebben jullie elkaar verwend !

Lida zei

Jij bent heerlijk verwend zowel door je geefster als door de ontvanger van jouw hart, wat trouwens beeldschoon was! Ja die koppies zijn zo leuk, ben de quilt die ik met de dames maakte aan het doorpitten, zit er gewoon weer van te genieten! Heel fijne dag, knuffel
Lida

Anita A zei

Goedemorgen Chris,
Wat is jouw hart leuk geworden. Die dameskopjes zijn echt geweldig !!
En die kaart, leuk hoor.

Johanna Zweden zei

Wat heb je mooie hart ontvangen Chris, en die je gemaakt hebt eniiiiiiiiiiiiiig
O wat ben je heerlijk verwend,
Leuk die kaart
Fijne dag liefs Joke

AnitaS zei

Je hebt een hele gulle geefster gehad. Zelf heb je ook een mooi hart gemaakt.

katrien zei

Wat ben je verwend door Jannie.Je hebt haar een leuk hart gestuurd.

Ook heb jezelf een prachtig pakje gekregen.

Geniet ervan.

Miny zei

Wat een verwennerij, je hebt een erg leuk hart ontvangen maar ook verstuurd, en dan die grappig kaart leuk!

Groeten Miny

Janet zei

wat geweldig leuk , gaat de zon vanzelf schijnen toch! Het hart dat jezelf hebt gemaakt is ook prachtig zeg! Fijne dag gewenst!
groeten janet

marga zei

Jij bent erg verwend.
Maar het is je gegund hoor.
Het hartje wat jij gemaakt hebt is ook een schatje.
Groeten
Marga

Liesbeth Wessels zei

Jeetjes dat was helemaal te gek en dat alles in 1 swap ! Zo zie je maar hoe waardevol ruilen kan zijn. Heel leuk hart wat je gemaakt hebt. groeten van liesbeth

petronella zei

Wat een leuke ruil! De harten zijn prachtig!

Miranda zei

Wat een heerlijke ruil voor jou, da's duidelijk Chris! Leuk trouwens om die sticheries hiervoor te gebruiken... Maar Liesbeth der hartenkado is ook al zo een plaatje. Leuk hoor!

Heleen zei

Wat een leuk hartjes!!! zien er zo gezellig uit. En wat ben jij verwend met die mooie patronen! Ook mijn favoriet!

Janny de Roo zei

Door deze hartjesruil heb ik me eindelijk aangemeld als volger. Ik was het al langer van plan, maar het kwam er niet van.
groet, Janny

Willeke zei

Enig enig enig!

Meer kan ik er niet over zeggen (is genoeg toch?)

groetjes,

sylvia zei

ben jij even lekker verwend en wat heb je zelf ook een leuk hartje gemaakt!! Vol liefde, he?!
groetjes, Sylvia

christine zei

Hallo Chris

wat een schatje van een hartje heb je gemaakt en die je hebbt ontvangen is ook al zo,n snoeppie ..

christine

Willy zei

Mooie hartenruil Chris en een leuk vervolg had het nog.
Groetjes

Floor zei

Wat een beeldige hartjes! Die je gekregen hebt, maar ook die je gemaakt heb.
Zo'n leuk Missie Jones hartje!
Ook leuk voor bij je quilt.
Groetjes,
Floor

Erna Peekel zei

Leuke harten. Je bent goed verwend.

Groetjes,
Erna

inge zei

een prachtig leuk hartje!

Klaske zei

Leuk hé die hartenruil, je bent heerlijk verwend.
Ik mocht een mooi hart van Jannie V. ontvangen.

Marianne zei

Wat hebben jullie elkaar weer verwend.Je hartstitcherie is beeldschoon geworden, Chris.
lieve groet, Marianne K.

Marga (MarPie) zei

Wat leuk was het de hartenruil.Wat leuk dat je die patronen van Jannie V hebt gekregen. Jou hart vind ik ook al zo leuk. Dat geborduurde zakje wat een plaatje hé, vind die erg mooi ook heel apart. Tja, volgend jaar doen we weer mee en wie weet....

Groetjes,
Marga♥