Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hoe het verder gaat met de ACQ

Ik ben eens gaan speuren op mijn oude Weblog wanneer ik eigenlijk met de ACQ ben begonnen. In mijn gedachten was dat begin vorig jaar of zo. Maar niks hoor! De eerste twee blokjes heb ik al op 4 juli 2009 gepubliceerd!! Niet te geloven. Waar is al die tijd gebleven???? Ja, ik weet het, Missie Jones heeft er wat van gestolen en ook het Stitchery kussentje, maar toch. Brrrr, het gaat mij veel te snel. Maar zal ik nu eens wat vertellen? Ik ben met de allerallerlaatste blokjes bezig! Dus het wordt hier een paar logjes even 'saai' met ACQ blokjes. Zeven per keer.

Blokje 100, Ice Skates. Het is ongewoon koud en Rachel en haar gezin brengen de meeste tijd in de keuken door, omdat dat de enige verwarmde plek in huis is. Alle families van haar kerkdistrict hebben een schaatsfestijn gehouden. Ze maakten een grill voor de warmte maar ook om marshmallows te roosteren en de hete chocolade warm te houden.

Blokje 101, Ohio Star. In Pennsylvania waar Lydiann woont is de winter veel milder dan elders. De meeste families zijn bezig met de slacht om hun planken aan te vullen met ingemaakt rund- en varkensvlees. Haar man werkte bij iemand, met nóg een ander, om de slacht voor het eind van de winter af te krijgen. De vrouwen vonden het ook fijn om bij elkaar te komen. Een van hen, Sarah, gaf Lydiann en de 3e vrouw elk 15 Ohio blokken. Oude blokken van haar grootmoeder. Sarah heeft nooit gequilt en nu gaan zij haar verrassen en van de blokken een quilt voor haar gezin maken.

Blok 102, Pretzels. Martha kreeg vandaag bezoek van Rachel en haar kinderen en ze hebben gezellig pretzels (krakelingen) gebakken. De kleintjes vonden het enig om het deeg uit te rollen. al gauw was alles op. Terwijl de grote kinderen de afwas deden, konden Martha en Racel aan het frame zitten en heerlijk babbelen.

Blok 103, Crazy Patches. Vanmorgen heeft Rebecca samen met 10 andere vrouwen al het huishoudelijk werk voor mevrouw Garber gedaan. Zij is behandeld voor kanker en kan even niks doen. Vanmiddag had ze tijd om haar Crazy-Patch quilt in elkaar te zetten en te borduren. Haar grootmoeder kan niet meer quilten, maar wel borduren. Daarom heeft Rebecca 30 extra blokken voor haar aan elkaar gezet, zodat ze heerlijk op de veranda kan zitten borduren.

Blok 104, Pancake Supper. Het is bijna lente en de boeren beginnen al wat op het land te werken. Op de school van Lavina was een maaltijd met pannenkoeken om geld in te zamelen voor de ziekenhuiskosten van iemand. Hij had longont-steking en zijn vrouw heeft pas ook nog een 3-ling gekregen.

Blok 105, Birdhouse. Als Edna bezuig is de was op te hangen, merkt ze dat er al veel meer vogels in de buurt zijn die bezig zijn een nest in haar vogelhuisjes te maken. In de middag haalt ze de zomerkleren te voorschijn om de zomen van de jurken van de meisjes en van de broeken van de jongens uit te leggen. Ze heeft een Nine-Patch quilt in haar frame om de zending te steunen.

Blok 106, Cellar. Twee weken geleden heeft Frieda een jongetje er bij gekregen, Jake. Vandaag, toen ze naar de kelder ging, maakte ze een lijst van wat er nog over was en wat echt geplant moet worden dit jaar. Ze heeft alle planken en potten afgestoft en weer netjes op alfabetische volgorde neergezet.

Zo, dat was het voor vandaag. Hier komt de lente er ook aan. Ik heb ons mereltje al horen zingen, zachtjes, maar toch! Allemaal een fijn en gezegend weekend!

18 opmerkingen:

Annelies zei

Goedemorgen Chris. De vogels fluiten ook hier al volop. Een mooi moment van de dag.
Prachtige blokken weer. Het is een bijzondere quilt.

Lida zei

Good Morning Chris,
Hier zingen en vechten de merels om de plekjes in de bomen en struiken, maar niet alleen de merels het gekrakeel van de mussen en kraaien mag er ook zijn! Voorjaar!
Nu jouw gave blokken, wat zijn ze weer mooi geworden en wat heb je weer een prachtige vertaling erbij gegeven! Ja de tijd vliegt ons door de vingers, maar met dit resultaat!
Gaaf!! Knuffel
Lida

Heleen zei

Hele mooie blokken weer! En wat goed dat je ze bijna allemaal hebt gemaakt. Zal een prachtige quilt worden.

foekie's fashion zei

mooie blokjes en heerlijk he die zingende vogels. Groetjes van JOke

katrien zei

Heel leuk zijn je blokjes weer geworden.En al even leuk als het einde in zicht komt.
Fijn weekend.

petronella zei

Wat zijn je blokjes geweldig! Een lust om naar te kijken. En wat de vogeltjes betreft, niks, nothing, njente, alleen mist en koud, brrrrr!!

Willy zei

Heerlijke blokjes om naar te kijken.
Fijn weekend, lieve groet

AnitaS zei

De blokken op zichzelf zijn al mooi. Maar die verhaaltjes maken het helemaal af.

Johanna Zweden zei

Wat zijn ze schitterend Chris, herinner me nog dat je net was begonnen, en dat je hier in Zweden er aan zat te werken, wat gaat de tijd toch snel.
Fijn weekeinden liefs joke

Miny zei

Leuke blokken , je bent er bijna ;))

Groeten Miny

Erna Peekel zei

Wat zien ze er weer leuk uit.

Fijn weekend.

Groetjes,
Erna

Marianne zei

Wat zijn ze weer vrolijk geworden.Voor zo'n birdhouse zou ik ook kiezen.
Gisteren feest in de lucht. De buizerds zijn terug.
Goed weekend.
lieve groet, Marianne K.

Floor zei

Heerlijk hè, die merel met zijn lente-liedje! Heb het ook al gehoord en van genoten. Voor mij het ultime zomergevoel!
Leuk die blokjes er weer bij. Vooral die pannekoeken, dat was vast moeilijk om de stof te kiezen, want wie heeft er nou pannekoekenstof?
Groetjes,
Floor

Miranda zei

Wat heb je hard gewerkt!En zo mooi...!Zucht... Oooh Chris ook hier gaat de tijd veel te snel voorbij....ik wil nog zo graag van alles doen...maar ook hier zitten er nog maar 24 uur in een dag.

Marga (MarPie) zei

Wat een ontzettend leuke blokken zijn het weer. Dank je wel voor de verhaaltjes erbij, mag ze altijd heel erg graag lezen.
Fijn weekend voor jou en de jouwe Chris.

Groetjes,
Marga♥

jolie zei

De tijd gaat inderdaad snel... te snel... Wat een leuke blokken zijn dit... zo apart en niet iets wat je overal ziet....

Janet zei

De tijd gaat supersnel, er zijn quilts waarvan ik helemaal niet meer weet wanneer ik ermee gestart ben(bv de storm at sea)ennuh ik vind je ACQ-blokken helemaal niet saai hoor, juist leuk om de verhaaltjes te lezen, ik wacht al op het volgende blogje!!
groetjes janet

idaviltcreatief zei

Saai blog??? Niks saai, ik vind het prachtig, dat verhaal van de amish mensen. Deze mensen boeien me enorm, ik heb al verschillende boeken gelezen van ze en oooo wat zou ik graag zo'n quilt willen maken. Prachtig!!!!