Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De ALLERLAATSTE!!

In mijn Amish Circle Quilt ontbreekt nog één typisch Amish plaatje. Maar dat wordt goed gemaakt met het ALLERLAATSTE blokje: de Buggy, het rijtuigje dat in veel plaatsen van Ohio, Indiana, Pennsylvania e.a. nog steeds te zien is. Kwetsbaar tussen het moderne verkeer. In de verhalen van deze quilt wordt het ook af en toe vermeld: een ongeluk met de buggy, aangereden door een auto.


Met dit Blokje 121, vertelt Miriam dat ze zo genoten heeft van de reünie bij Lavern thuis. Het patroontje van de buggy dat ze met haar brief meestuurt herinnert haar aan het vertrek van al haar vriendinnen in hun buggy's na de reünie. Het is het laatste patroontje van deze quilt. Maar ze blijven met elkaar in contact via de cirkel-brief. Misschien kunnen ze een tijdje hun favoriete recepten met de brief meesturen. Ze kan niet wachten tot de volgende brief met de post komt.

Alle blokken zitten aan elkaar, de sashings zijn genaaid en ook de borders. Nu een manier bedenken om een foto van de hele top te maken voor een volgend logje.

23 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een toepasselijk laatste blokje ! Ik ben heel benieuwd naar je top.

Johanna Zweden zei

Nu dat was echt afscheid nemen, en met wat een leuk blok Chris.

Wat zal dit een schitterend quilt gaan worden, ik weet nog, dat toen je hier in Zweden bij me was, je er mee bezig was, zie je nog in de stoel zitten , wat was het gezellig!!

Wens je succes met het afwerken, en hoop volgende maand het misschien in het echie te mogen zien

Fijne dag groetjes Joke

AnitaS zei

Wat een leuk blok. Ik zal de verhaaltjes missen. Ik ben benieuwd naar de hele top. Fijne dag.

Antje uit Urk zei

Nu is het ook afscheid nemen van die gezellige verhaaltjes, ik heb er erg van genoten Chris! Ik zie uit naar de hele top!
Lieve groetjes,

Heleen zei

Gefeliciteerd met je laatste bloje! en idd een heel toepasselijk mooi laatste blok.

Miny zei

Knap gedaan, je Amish toer heeft zijn doel bereikt, wat zal het een mooi geheel zijn.

Groeten Miny

katrien zei

Proficiat.
ben benieuwd naar het geheel.

Willy zei

Leuk dat deze als laatste voorbij komt. Ik ben benieuwd naar het geheel.
Groetjes

Lida zei

Wat een enig blokje en hoe perfect dit als laatste! Nu ben heel benieuwd naar het geheel, dus succes met het maken van de foto! Knuffel
Lida

petronella zei

Heb genoten van je verhalen! Ben benieuwd naar het geheel!!

mieke zei

Heel apart en leuk.

Jasmijn zei

Eigenlijk had je er een bordje "einde" aan moeten maken....zo toepasselijk blokje!
Ik zit op dit moment weer een boek te lezen over de Amish mensen. Ik blijf het toch mooie verhalen vinden en eigenlijk lijkt het leven zo me heel prettig!!
groetjes van ons allemaal

Anita A zei

Hoi Chris,
Wat zal dat straks raar zijn als de top af is. Dan heb je vast niets meer te doen,....hahaha!!
Ik ben erg nieuwsgierig naar het "hele" plaatje.
lieve groet,

inge zei

wat een mijlpaal! ben benieuwd naar je volledige top!

Floor zei

Wat een leuk blokje!
En hij zit ook al in elkaar! Snel allemaal hoor.
Ben heel benieuwd naar het geheel.
Een foto maken is best moeilijk. Op de grond lukt niet, dan sta je er te dicht op.
Mischien 2 mensen die hem vasthouden in de tuin?
Groetjes,
Floor

Hennie zei

Wat een leuk blokje, ik heb al je Amish blokjes nog eens bekeken, ik ben benieuwd naar het geheel ! ! !

Groetjes Hennie.

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuk blokje, spannend om het helemaal af te zien, ik wacht het af! Groetjes

marga zei

Hallo Chris
Je hebt echt een toepasselijk blokje als laatste gebruikt.
Een schatje.
Lieve groeten
Marga

sylvia zei

fantastisch, Chris en nu nog effe het hele plaatje, ben heel benieuwd!!
liefs, Syl

idaviltcreatief zei

Geweldig je laatste blok, ben erg nieuwsgierig naar de foto van het hele quilt.

Miranda zei

Ach wat een plaatje! Even weer het Amisch beeld, wat toch zo bekend is wereldwijd....Wat een feest Chris, en ben benieuwd naar het geheel! Fijn weekend!

quiltlodge gerda zei

Je maakt mij heeel niewsgierig! Wat ik zie is in ieder geval zeer veelbelovend. Groetjes

Marga (MarPie) zei

Met weemoed het laatste blokje.......Wel heel mooi gemaakt en wat een leuk idee om die twee rode knoopjes te nemen als achterlichten.
Zou zo graag willen weten hoe het nu met iedereen verder gegaan is.

Groetjes,
Marga♥