Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Daar is hij dan, de hele top....

....van de Amish Circle Quilt. Ik heb ook een naam verzonnen: "Dagelijks Leven van de Amish, gezien door mijn gekleurde bril". Ik vond die toevoeging wel nodig, want natuurlijk zijn het niet de Amish kleuren die ik gebruikt heb. De ontwerpster, Rosemary Youngs, schrijft in haar boek: 'Do not be afraid to choose a rainbow of colors for this quilt...'. Je snapt dat mij dat wel aansprak.
Voor een foto eerst de top op ons bed gelegd, op de toekomstige vulling.


Voor een verticale foto moest ik wat verzinnen. Met veiligheidsspeldjes de top aan de bovenkant aan de vulling vastgemaakt en een 'tunnel' gerold in de vulling, uitgetrokken stok van de ramenwisser er door, Chago op een kruk in de tuin en ....klik! Kon nog net in de schaduw.


Er zijn 11 verticale rijen, elke rij hoort bij een van de 11 vriendinnen. Alle tekst uit het boek is vertaald (veel uitgebreider dan in de logjes) zodat ik het hele verhaal en alle gebeurtenissen nog eens op mijn gemak kan lezen als ik dat wil. Chago vindt de plaatjes van de applicaties erg simpel. Dat zijn ze eigenlijk ook, maar dat past wel in het 'eenvoudige' leven van deze Amish vrouwen. Maar ook het simpele en eenvoudige kan onverwacht gecompli-ceerd zijn. En tijd kosten!

Inmiddels is Missie Jones uit haar winterslaap ontwaakt en popelt om weer in haar tuintje te kunnen werken. En ik ga haar daar heerlijk bij helpen!

53 opmerkingen:

Lilian Pilar zei

Chris, quilt beautiful, kiss Lily

Ans zei

WAUW, wat mooi. Groetjes, Ans

Jenni zei

Wat een plaatje!!!!!!

Heleen zei

Wowwwwwww!!!! wat is die SCHITTEREND! Daar mag je super trots op zijn.

Johanna Zweden zei

O Chris wat is hij schitterend, en wat een kleuren, enig enig enig!
Ben trots op je, en jij mag helemaal trots zijn, op zo een schitterend quilt
Dat word een blikvanger in je huis
Nu misschien zie ik het wel als ik in Holland ben, dan kan ik het even aaien
Groetjes Joke en een fijn weekeinden

Antje uit Urk zei

Heel mooi!Hij is gewoon énig!
Wat een leuk bed hebben jullie!
groetjes

Anita - Vlijtige Handjes zei

Oh wat is hij leuk geworden. Daar is heel wat op te zien en veel verhaaltjes in verborgen.
Groetjes Anita

Annelies zei

Echt een quilt waar je naar blijft kijken !

Noa zei

Ik vind deze quilt erg mooi en ligt ook erg mooi op bed, ben nog altijd op zoek naar dit boek heb al wat blokken af omdat ik copieen had gehad van iemand

Anoniem zei

Chris, wat is hij/zij mooi geworden.
Die kleuren ik blijf het prachtig vinden.
Hoop hem een keertje in het echie te mogen bewonderen.
Fijn weekend.
groetjes Marjan

katrien zei

Prachtig hoor.
Succes met je missie

Willy zei

Gelukkig heb je ons niet zo lang laten wachten op het geheel plaatje. Prachtig is het geworden Chris!
Heel fijn weekend, lieve groet

petronella zei

PRACHTIG, een geweldig resultaat, vindt je kleuren ook mooi! Wat een gedoe hè, fotograferen!!

Janet zei

Wauw!! wat een beauty!! Juist omdat ie simpel is issie mooi!!! en dan dat verhalenboek erbij, over tientallen jaren gaat iedereen een "chris-jones" maken!!! ik verheug me ondertussen alweer op je missie jones ook al zo'n leukerd met verhaaltjes. Volgens mij moet je schrijfster worden.
zonnige groetjes janet

quiltlodge gerda zei

Hier blijkt maar weer eens dat simpel vaak het mooist is. Hij is geweldig! Groetjes

quiltlodge gerda zei

p.s. Wat een prachtig bed!!!

AnitaS zei

Wat een prachtige quilt is het geworden. En juist door de simpele blokken (nou ja op het oog dan) is hij zo mooi geworden.

inge zei

whaw Chris, gewoonweg prachtig!

Anoniem zei

Hm , na al die leuke reacties er nog maar een bij dan :Chris ik vind het een schitterend kleurrijk werkstuk!!!Echt genieten hoor , en een GROOT compliment.
Deze ex-quilter zou zich bijna laten verleiden om toch ook weer aan de gang te gaan , maar....bijna is niet helemaal!
Zonnige groet van Marlies

Sabine.v zei

Ach wat machtig prachtig ! Dikke proficiat hoor.

Lee Prairie Designs zei

WOW Chris--- your Amish Circle quilt is wonderful...a treasure for sure!!

Did you help Chago off the stool he was standing on? :)

xoxox, Carolyn

Marjolein zei

Hij is mooi geworden zeg! Heel vrolijk met al die kleuren!

Ineke Hulzebos zei

Oh, wat mooi!!!!!!!!!!!!! Je mag er best trots op zijn. Groetjes

Gerrie zei

Wat een pracht en veel verhaal van deze Quilt , gemaakt in je eigen kleuren .
Natuurlijk is een ieder vrij om er een eigen touch aan te geven zo blijft het voor jezelf nog meer een mooie herinnering .
Wat zullen jullie er lekker onder gaan dromen , misschien van een reisje naar de Amish en daar nog meer mogen beleven over hun bijzondere manier van leven , van grote eenvoud .
Dankjewel voor het showen en nu nog even verder .
Blijf er van genieten .

Een fijn en zonnig weekend allereerst , met af en toe een blik naar je Quilt .

Lieve groeten , Gerrie

Jasmijn zei

Hij is in één woord prachtig geworden! Heel veel plezier ermee
groetjes van ons allemaal

Miranda zei

Wat heb je hard gewerkt! Het is een jou plaatje geworden Chris...vol sprankelende kleuren en verhalen...en nu spannen op dat mooie quiltraam van je! Veel plezier

Floor zei

Wat is hij mooi! En zo lekker kleurig.
Die donkere randjes er tussen..... ja daar hou ik wel van, komen de blokken mooi naar voren.
Echt een heel aparte quilt met al die mooie verhalen er bij.
Gelukkig ga je missie weer helpen met haar tuin.... ik mis haar echt een beetje.
Groetjes,
Floor

marga zei

Hij is mooi hoor Chris.
Ik had jullie samen wel eens willen zien stoeien om de quilt goed op de foto te krijgen. Haha.
Wat zal Missie Jones blij zijn dat ze nu aan de beurt is.
net op tijd nu de Lente zo mooi begint.
Fijne zondag.
Lieve groeten
Marga

Nelleke zei

Hallo Chris alles is al gezegd hier bij de reacties van schitterend,mooi prachtig en noem maar op ik ben het helemaal met de andere dames eens en neem mn petje af voor je werk en je verhaaltjes die je er steeds bij vertelde en laat ik nu eens met de jeugd meedoen en tegen jou zeggen ik vind je quilt supervet!!Groetjes en voor jou en je man een fijn weekend Nelleke

mieke zei

Heel apart, heel kleurrijk en heel mooi.

Inge zei

Wow Chris, wat is dit een gave quilt geworden. De simpelheid van de blokjes maken hem juist zo leuk. Hij staat prachtig op het bed. Nu alleen nog maar "even" quilten LOL

Liefs van mij,
Inge

Gea zei

Waaw, wat is ie mooi geworden!!!

marijna zei

zoooo, die is mooi geworden! Nou had ik niet anders verwacht vanjou hoor. Heerlijk dat de top klaar is. Nu verder met missie Jones!!

idaviltcreatief zei

O, ik moet toegeven dat ik lichtelijk jaloers ben op dit mooie werk, wat een prachtig pronkstuk! Helemaal mooi met die kleuren. Goed gedaan! Mijn complimenten!

Lida zei

Beeldschoon!! En het mag dan eenvoudig eruit zien, het is een geweldig geheel en zo helemaal jouw kleuren! Perfect! Geniet maar van alle steekjes die je gaat maken, of het nu deze of die van Missy is, veel plezier, knuffel
Lida

Ria van Kasteel zei

Wat een prachtige quilt is het geworden en de rand is helemaal Amish zodat het een mooi geheel wordt.

Groetjes van Ria ;0)

Marga (MarPie) zei

Zo mooi is deze quilt, vooral omdat je ook alle verhaaltjes (nou ja bijna alle verhaaltjes) achter de blokjes kent. Goede naam voor deze quilt Chris. Ga je haar met de hand of met de machine doorquilten?

Groetjes,
Marga♥

Elly L zei

Wauw wat is die prachtig geworden. Echt super

Erna Peekel zei

Wat is tie moo...................iiii

Groetjes,
Erna

Hennie zei

Prachtig Chris ! ! !

Groetjes Hennie.

Dineke zei

Super prachtig geworden Chris

christine zei

een quilt om na te blijven kijken wat is die mooi van kleur en hoe je hem heb gemaakt zo netjes ! geniet er van om haar door tequilten .

christine

willeke zei

Wat een Top-Top Chris!

Vrolijk en afwisselend!

groetjes,

Anoniem zei

Hallo Chris, ook ik zeg het ;wat een pracht quilt heb je gemaakt!!!!!
Ik ben een keer op een logje tegen gekomen dat je een boek kan laten drukken van je weblog op die manier kun je je eigen verhaal van je quilt terug lezen, zou dat niet bijzonder zijn.
heel veel groetjes, Anne-Marie

inekeo zei

Wat Mooi!!!staat prachtig op net zo schtterend bed
Groetjes Ineke

Warna's Inspiratie zei

Heel mooi geworden,groet Warna

MarianneD zei

Lieve Chris,wat is je quilt mooi geworden!En wat ligt hij daar te pronken op je bed....Ik heb mijn top ook al een keertje op bed gehad...past prachtig,nu het doorpitten nog...
Fijne zonnige week!
Liefs,Marianne

Carin zei

Via via kom ik op je blog toen ik las dat je de amish circle quilt af had en aangezien ik het boek ook heb en inmiddels een paar blokken heb gemakt, was ik heel nieuwsgierig.
Wat is hij ontzettend mooi geworden, maar toen ik deze voor het eerst zag was ik ook meteen verliefd erop door al die eenvoudige motieven maar die zo duidelijk zijn voor de levenswijze van de Amish.

Na het zien van de quilt kriebelt het weer om aan de mijne verder te gaan wat ik ook zeker ga doen.

Corrie zei

... en nu komt er dus nog een reactie bij lieve Chris, hij is echt gewéldig mooi!!!
Wat een prachtige kleuren.
Dit ben jij, warm, kleurig, niet te groot en niet te klein, een sierraad!

sylvia zei

nu komt spuit 11 ook nog even langs.....moet ik nog wat zeggen van deze bjoetie??!!!
liefs, mij

Anita A zei

Hoi Chris, een beetje laat, maar toch nog een reactie van mij. Wat een plaatje is het geworden, geweldig hoor!!

Marianne zei

Een beetje laat, maar van harte gefeliciteerd met dit resultaat. Het is een beauty.
Groetjes, Marianne K.

Yvonne aka sommeke zei

Goh, ik moest hier nog wat bijlezen en zie nu pas je prachtige Affo!
Dikke complimenten Chris, hij is geweldig!!!!