Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Yes, een Affo!!

Hij is af! De Groenten en Fruitquilt, Schaduwquilt, of hoe je hem ook noemen wilt voor mijn buuf. Eind maart is ze jarig en dan krijgt ze hem. Even pronken op de eettafel.


Ik voel mijn schouders en armen nog van het machinale doorquilten. Ik heb er ook even hard aan getrokken, niet letterlijk hoor, haha, maar je snapt wel wat ik bedoel. Hij is ook al in het wasmachientje geweest om het plaklaagje van de strijkbare vulling op te lossen.


Dit is de eerste Affo die ik dit jaar op mijn 'Afmakenlijstje' kan doorstrepen. Op naar de volgende.

Ik ga met een voldaan gevoel het weekend in en ik hoop jullie ook!

32 opmerkingen:

MarianneD zei

Dat ziet er goed uit Chris!bedankt voor de link,ik ga ook maar eens kijken of ik weer eens iets kan gaan doorpitten...;-)

Lida zei

Dat ziet er echt gaaf uit, leuk voor van de zomer op je tuintafel! Echt heel goed geslaagd! Je hebt de slag goed te pakken! Heel goed weekend, knuffel
Lida

Martine zei

Wat een mooie quilt is dit geworden.
Gezellig zo op tafel.

AnitaS zei

Ik denk dat buurvrouw hier heel blij mee zal zijn. Mooi gequilt, petje af.

ria vogelzang zei

Wat een prachtig kado voor de buurvrouw! Dat zal zeker een goed gevoel geven!
Gefeliciteerd! Geniet van je weekend!

Janet zei

Wauw wat een mooi quiltkado! en zo knap dat je hem macynaal doorgequilt hebt. Hopelijk leest je buurvrouw geen blog (stiekem wilde ik je buurvrouw wel zijn hoor)
Fijn weekend, groetjes janet

Janet zei

sorry macynaal moet natuurlijk machinaal zijn ha ha

Miny zei

Wat mooi!! Je buurvrouw boft maar met zo,n handig quilters als buur.
Dat lichte stofje doet de blokken erg mooi uitkomen.

Groeten Miny

sylvia zei

Chris, chapeau!!! Het ziet er prachtig uit!!
ja, je leest het goed, ik ben het, alle boodschappen zijn nu binnen: laat het weekend maar komen......oh ja, Jan ook nog..:)

Marga (MarPie) zei

Jeetje Chris, je hebt je zelf echt overtroffen hiermee.Ziet met open mond ernaar te kijken. De fruitblokken lijken echt te zweven en je quilten, tjonge wat mooi gedaan. de rand met een mooie krul, kom echt bij jouw nu in de leer hoor.
Voor jou en de jouwe ook een heel fijn weekend en pas op met je schouders hé.
Groetjes,
Marga♥

Floor zei

Gefeliciteerd Chris! Hij ziet er prachtig uit!
Leuk voor de zomer!
Je buuf zal heel blij zijn denk ik.
Hopelijk leest ze je blog niet, want dan is de verrassing er af.
Jij ook een fijn weekend!
Groetjes,
Floor

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtig cadeau voor de buurvrouw. Zal ze vast erg blij mee zijn. Groetjes

Jasmijn zei

Wat een schitternd kado! Ik zou best je buurvrouw willen zijn.
groetjes van ons allemaal

idaviltcreatief zei

O, wat zou ik graag die buurvrouw willen zijn haha Prachtig mooi quilt!

Quiltblog Janine zei

Hij is echt prachtig. Zo vrolijk, daar moet je van in een blijde stemming raken.

katrien zei

Wat is ie mooi,daar zal ze wel blij mee zijn.

Heleen zei

Wowwwwww, wat isie mooi geworden. Wat heb je dat netjes gedaan. Die schouders dat trekt wel weg maar die voldoening zal enorm zijn! Een heeeeeeeeeel fijn weekend!

Rian, zei

O Chris, wat is het een pracht geworden. En een dik compliment voor je quiltwerk. Zó mooi allemaal, en een beetje 'luchtig' door de schaduwen. Wat zal buuf blij zijn!!
Liefs,

foekie's fashion zei

Wat een plaatje van een quilt, wat zal jij een blije buuf krijgen straks. Groetjes van Joke

Willy zei

Een prachtcadeau Chris. Je buurvrouw boft met jou.
Groetjes

Yvonne aka sommeke zei

Wat een gelukzak is je buurvrouw zeg!
Het is een prachtquilt en het quiltwerk ziet er zo keurig uit!
Goe gedaan Chris, petje af en goe weekend nog!

Anoniem zei

Petje af.

Jantje

Johanna Zweden zei

Hij is schitterende geworden Chris, zo een eenvoudig blok, maar de afwerking maakt het helemaal, nu daar zal ze heel blij mee zijn.
Betekent dit nu dat we weer opstap moeten voor stofjes in Bergen!!
Fijn weekeinden groetjes Joke

Willeke zei

Echt helemal SUPER!!!!!

groetjes en fijn weekend,

Anita A zei

Oh, Chris. Wat is hij leuk geworden. Je mag ook best trots zijn op dit resultaat, voor een eerste keer machinaal doorquilten en dan zo'n resultaat, petje af hoor !!
Je buurvrouw gaat hier vast echt blij van worden !!
groetjes,

Anita A zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
inge zei

wat een prachtige affo!!!! ik wou dat ik je buuf was ;-)

Jenni zei

Erg leuk geworden; het zal vast gewaardeerd worden! Ga je door met het machinequilten?

Inge zei

Ooohhh en aahhhh, wat is-tie mooi, Chris!!

Marianne zei

Mooi geworden, Chris. De buurvrouw zal er vast heel blij mee zijn.
Groetjes, Marianne K.

Saskia zei

Ik wou dat ik je buuv was ;-))
Moooooi!

Antje uit Urk zei

Gefeliciteerd!Prachtig!
groetjes