Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Wel errug mooi hoor!!

Tja, plannen moet je soms aanpassen. Niks Vijfhuizen vandaag, thuisblijven en door het raam genieten van de sneeuw en de vogels.


Het is druk in de tuin! We hebben de laatste dagen nog nooit zóveel merels in de tuin gehad. Dat komt vooral door de sierappeltjes die nog aan de boom hangen en ook nog restanten in de vuurdoorn.



Maar er wordt ook gewroet op het voedertafeltje of gewoon op de grond.


En natuurlijk komen de vinkjes en het roodborstje ook.



Ik zit beurtelings hier binnen of in de Idylle. Er ligt nu al drie keer zo veel sneeuw als toen ik de foto's maakte en af en toe is er een harde windvlaag. Kortom: het is eindelijk écht winter. Maar ik hoop toch dat ik morgen richting Vijfhuizen kan. We wachten het wel af. Fijne dag allemaal!


18 opmerkingen:

Willy zei

Prachtige foto's. Hier valt net de eerste sneeuw. Voor morgen wens ik je dan al vast veel plezier. Geniet nu van het mooie wit in je tuin.
Groetjes

ria vogelzang zei

Prachtig om te zien, he,die sneeuw! Wel jammer dat je plannen voor Vijfhuizen gedwarsboomd worden......
Geniet ze van de vogeltjes!!!
En wat een prachtige blogachtergrond heb je!
Groetjes, Ria.

AnitaS zei

Mooie plaatjes. Hier is het een uurtje geleden begonnen. Maar er ligt al een aardig laagje.

Jasmijn zei

Hele mooie plaatjes en zeker vanaf een lekker plaatsje voor de kachel.
Nee in Vijfhuizen zal het wel erg rustig zijn.
Je Siggy gaat nu morgen pas op de bus hoor!
groetjes van ons allemaal

Nelleke zei

Hallo Chris ook hier in Brabant is het rond de middag gaan sneeuwen ben er niet blij mee vind het gevaarlijk voor de mensen op de weg maar mooi is het wel en ook ik kan heel erg genieten van de vogeltjes die in de tuin komen eten.Voor de zwerfpoezen vind ik het ook zielig daar zet ik heel de dag door kleine beetjes eten voor weg zodat ze geen honger hebben ze komen dan ook regelmatig langs.wat ligt Max lekker bij jou in de idylle pracht van een hond hebben jullie en wat kun je daar dan ook weer van genieten.Veel plezier morgen op de beurs.Groetjes Nelleke

katrien zei

Wat een leuke plaatjes.
Hier nog geen vlok te zien.
hoop dat je morgen naar de beurs kunt gaan.

Lida zei

Ja het overviel iedereen nu wel, wij waren in Delft aan het shoppen en kwamen buiten in een witte wereld, met een vaartje van 40 a 50 km. naar huis gereden over de rijksweg en het zag er schitterend uit! Hier liep een waterkipje door de tuin, was die verdwaald of snapte het dat hier eten was! Fijn weekend en liever thuis dan onderweg met panne! Knuffel
Lida

marcella zei

mooie foto's. Ik hoop dat je morgen alsnog naar Vijfhuizen kunt gaan

inge zei

prachtige natuur! ik kan er geen nog geen maken, er vallen mpaar een paar kleine vlokken het laatste halfuur, de rest van de dag was het zon zon zon!

Lilian Pilar zei

Que imagenes mas bonita,
cuando era pequeña vivia en Punta Arenas, al sur de Chile, cerca de la Antartida, y los paisajes que apreciaba por mi ventana eran como las imagenes que muestras, que belleza.
Cuando dejaba de nevar realizabamos con mis hermanos Monos de nieve que recuerdos..
Un gran abrazooo
Lily


That most beautiful images,
as a child lived in Punta Arenas in southern Chile, near Antarctica, and landscapes that were cherished by my window as the images you show that beauty.
When I stopped with my brothers we conducted snow monkeys snow memories ..
A great abrazooo
Lily

Erna Peekel zei

Tja, het is een mooi gezicht maar hopen dat je morgen toch je uitstapje naar Vijfhuizen kan maken. Fijn weekend.

Groetjes,
Erna

quiltlodge gerda zei

Ga ik je dan toch nog zien morgen?!

Anoniem zei

Hoi Chris,

Mocht je wel naar Vijfhuizen gaan, Atelier Bep staat er ook. Wil je Bep dan de groetjes van me doen? (dat wordt lachen dan.) Heel veel plezier op de beurs.
Groetjes van Jantje

idaviltcreatief zei

Echt prachtige winterplaatjes! Ik hoop dat vijhuizen door mag gaan, ze zullen daar ook wel minder druk zijn dan verwacht.

Janet zei

Wat een schitterende foto's van je tuin, ik begrijp dat je net zo van je idylle geniet als ik van mijn quiltzolder. Ik heb mijn email in mijn profiel geplaatst, mocht je het ooit nog eens willen gebruiken.
groetjes janet

MarianneD zei

Wat een wintertje opeens! Wij zijn gisteren wel naar Vijfhuizen geweest,in combinatie met een bezoekje aan mijn schoonouders...
Was gezellig maar ik was ook weer blij toen we thuiswaren...;-)

Marga (MarPie) zei

jammer, hoop dat je vandaag wel kan want het is zeker de moeite waard. Je had wel extra goed gezelschap bij je thuis blijven.
Groetjes,
Marga♥

Floor zei

Tja, als je met de trein moet, kan je Vijfhuizen wel vergeten.
Jammer hè? Zal ook wel een strop zijn voor de quiltwinkels die daar staan.
Mooie foto's van de vogels in je tuin.
Probeer het ook steeds, maar als ik aan kom lopen met de camera vliegen ze weg.
Maar ze eten de hele dag door hun buikjes rond, heel gezellig.
Groetjes,
Floor