Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Tijd voor een ACQ update

Ja, het wordt weer eens tijd voor een update van de Amish Circle Quilt. Nu de Affo boven ligt te wachten op de verjaardag van buuf, kan ik me hierop storten. Nou ja, figuurlijk dan. Het uitzoeken van de lapjes voor de volgende blokjes vind ik altijd een heel gedoe. Dus eerst alles maar eens op tafel.


Dit keer in de woonkamer en niet in de Idylle. Ik had vergeten het kacheltje op tijd hoger te zetten en dat na een nacht van -12! Trouwens, Chago vindt het best gezellig hoor als ik hier binnen bezig ben. Dus de grote bak met alle stofjes die ik voor deze quilt apart heb liggen er bij. De top, zover als hij klaar is, boek en patroontjes op tafel. En dan maar uitzoeken. Ik wil de kleuren zoveel mogelijk goed over de hele top verdelen.
De deeltjes van de applicaties teken ik op vliesofix met mijn 'lichtbak', een raam!


Op de stofjes strijken


Uitknippen en op de ondergrond strijken. Nou ja, jullie weten dat allemaal wel. Festonneren doe ik meestal 's avonds op de bank.


Ik ben bezig met rij 9 van 11. Maar ik heb nóg een update: de vertaling. Af en toe ben ik bezig met het vertalen van de tekst bij de blokjes, zodat ik het hele verhaal nog eens kan teruglezen. Je raakt de draad kwijt en weet dan niet meer wie wie is in het verhaal van de quilt als er steeds behoorlijk wat tijd tussen het maken van de blokjes zit.


Sommige dingen zijn best moeilijk te vertalen. Je snapt wel wat er bedoelt wordt, maar zeg het nu maar eens in goed Nederlands. Je komt ook zaken tegen die zó ongewoon zijn voor ons, maar wel interessant. En ik vind het ook leuk om de verhaaltjes te illustreren met mijn eigen blokjes. Ik heb er nu 70 vertaald, dus nog 51 te gaan.....

26 opmerkingen:

Lida zei

Je bent heerlijk bezig en het wordt zo'n mooie en vooral vrolijke quilt! Echter je map met de vertalingen erbij maakt het straks een quilt met toch een eigen verhaal! Veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida

inge zei

prachtig in al die leuke kleurtjes! vind je sashings ook zo leuk, die blokken komen zo echt tot hun recht

Johanna Zweden zei

Het zal en schitterend , en vrolijk quilt worden.
Handig zo voor het raam
Mooi dat je dat boekwerk zo bij houdt
Veel quilt plezier vandaag, ik ga piramide borduren leren

Annelies zei

Ja, zo kan ik ook heerlijk met een quilt bezig zijn. Wat wordt deze mooi !
Dank je wel voor je lieve kaart !

AnitaS zei

De quilt wordt heel mooi. En dan al die verhalen erbij door jezelf vertaald. Dat maakt het een hele bijzondere quil.

margaquilt zei

Hij wordt mooi he. je maakt er ook erg veel werk van door ook de verhaaltjes te vertalen.
Klasse hoor.
Fijne dag
Groeten
Marga

Willy zei

Chris, leuk om te zien hoe je daar mee aan het werk bent. Het wordt al een flinke quilt en boekwerk, erg mooi!
Groetjes

Marga (MarPie) zei

Graag, zelfs heel graag blijven vertalen alstublieft want ik lees ze altijd met heel veel plezier.
Ondanks dat het veel werk is het uitzoeken de voldoening dat het weer gelukt is is dan ook weer heerlijk. Plus de quilt word zo mooi.

Groetjes,
Marga♥

Heleen zei

Heerlijk aan het werk zie ik al wel. De kleuren zijn prachtig. Geniet er lekker van en tuurlijk vind Cargo dit gezellig. Ik zei vanmorgen al dit is weer om te cocoonen.

Miny zei

Dat vind ik ook het meeste gedoe, de stofjes uitzoeken, als dat een beetje wil lukken dan loopt het weer als een trein. Maar zo te zien gaat dat wel lukken het wordt wel erg leuk.

Groeten Miny

Jenni zei

Wat een ontzettend leuke quilt wordt dat!! Ik zie dat je ook je eigen inlegkruisjes maakt? (links op de derde foto ;-)

Janet zei

stofjes uitzoeken is ook een heel karwei maar als het blokje af is ben je weer blij dat je het zorgvuldig hebt gedaan! Wat een mooi quilt wordt het en die verhaaltjes maakt het zeker speciaal!. Toch maar eens een uitgever opzoeken??
groetjes janet

Jasmijn zei

Zoo wat ben je al een heel eind!! Dat vertalen is leuk he! Ik met Rosemary afgesproken dat ik niet alle verhaaltjes letterlijk ga overnemen.....we denken dat dat hier niet aanslaat.
Maar het blijft super leuk.
Mijn I spy gaat als een speer dus misschien ga ik wel eerder verder met de acq als ik vorige week dacht.
groetjes van ons allemaal

Erna Peekel zei

Je schiet al lekker op. Dit word ook weer een pracht quilt.

Groetjes,
Erna

Anita A zei

Hoi Chris, het ziet er gezellig uit, zo binnen op de eetkamertafel. Ik vind de stofjes die jij gebruikt zo leuk en vrolijk, dit wordt een prachtige quilt als hij klaar is, dat kan niet anders !

foekie's fashion zei

Gezellige update hoor, je hebt al mooie blokken, en dan dat boek, fantastisch leuk hoor. Groetjes van Joke

mieke zei

Ppppffff een heel karwij en je bent er voorlopig nog niet.
Succes met de rest.

Saskia zei

De kleurtjes zijn zo leuk!
Je maakt er een heel project van met die vertalingen. Maar dan gaat het wel meer leven.
Gezellig samen met Chago in de huiskamer. Zwaai zwaai!

Floor zei

Een heel gedoe? Dat uitzoeken van de lapjes is toch een leuk werkje?
Heb je ze allemaal weer in de handen en lekker kijken wat leuk bij elkaar staat....
Maar het lukt je steeds goed hoor.
Groetjes,
Floor

sylvia zei

stofjes uitzoeken een gedoe, zegt zij die altijd zo'n mooie stofkeuze heeft!!
gek mens.......;;))
durf ik lekker wel te zeggen......
en wat leuk dat je zoveel werk maakt van de vertaling!!!Ik heb dit boek ook al zo'n twee jaar staan en zie ik weer een update van jou, dan zou ik zo willen beginnen!!
Ik hou me in........zucht!!!
dag dag, liefs, mij

Warna's Inspiratie zei

Het zijn weer vrolijke blokken geworden. Ik doe af en toe een blokje, het blijft een mooi project. Elk blokje is een klein quiltje opzich

MarianneD zei

O Chris,wat een goed idee!
Zo heb je je eigen quilt met verhaal...Wat worden je blokjes toch leuk,zo lekker vrolijk!
Hier is het de hele week al lappenmand..de griep heeft ons goed in z'n greep.Dus ook geen handwerkbeurs dit weekend.
Ach,er ligt nog genoeg zullen we maar zeggen...;-)
Fijn weekend!
liefs,Marianne

jolie zei

Deze quilt spreekt me erg aan. Afwisselend ook. Heb net zo,n lichtbak LOL

Marianne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marianne zei

't Wordt een vrolijke quilt, Chris.Met het plakwerk heb je me op een idee gebracht. ik heb het zonder plakwerk gedaan.Ik mis de blokjes nog wel . Ben nu met quilten bezig.
liefs, Marianne K.

marijna zei

die is mooi aan het worden! Je schiet al aardig op zo te zien. En wat een klus om het telkens vanuit het Engels terug te vertalen.