Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Sneeuwverven

Maandagochtend was ik na lange tijd weer eens bij Anne-Marie op bezoek. Ik heb haar in 2006 leren kennen. Toen had ik de stoute schoenen aan getrokken en begon hier vlak bij in het buurthuis met een beginners cursus voor quilten. Anne-Marie was een van mijn 'leerlingen'. Totaal had ik er 4, dus waren we met 5 vrouwen. In dat kleine groepje is heel wat gepasseerd. Drie van ons kregen persoonlijk te maken met kanker en een van ons is 2 jaar geleden overleden. Met de andere 2 gaat het prima! Zo af en toe hebben we contact met elkaar en praten we bij. Maar kijken we ook bij! Zoals gisteren. Anne-Marie heeft het quilten helemaal in de vingers. Ze mailde me laatst en vertelde dat de samplersprei, waaraan ze in de vervolgcursus was begonnen, helemaal af was. En die moest ik natuurlijk zien!!


Vind je hem niet prachtig? Rechts staat Anne-Marie, links Patricia die ook tijd had om er gezellig bij te komen. Hier nog even een detail van de quilt:


Binnen de kortst mogelijke tijd lag de tafel vol met quiltjes. Ze houdt van kleuren, dat is wel duidelijk.



En deze is gemaakt van een Jelly-roll:


Ze houdt er van te experimenteren met speciale technieken. Bijvoorbeeld deze, SNEEUWVERVEN. Ik had daar nog nooit van gehoord, misschien jullie wel. Het wordt écht met behulp van sneeuw gedaan. Witte katoenen lapjes verven. En kijk eens, dit is een resultaat:


Het geeft een beetje een batikeffect. Zó ontzettend leuk! Bij HAAR kan je er meer over lezen en zien.

Het was weer ontzettend leuk elkaar zo te ontmoeten en heel veel moois te zien. Anne-Marie, bedankt!!

17 opmerkingen:

Lilian Pilar zei

Hello Chris!!
first a big hug.
together with old friends and remember times lived, Congratulations!!
quilts are beautiful, this beautiful blanket and dyeing of fabrics wonderful ....
Happy kisses week.
Lily

sylvia zei

wat een feestje, al die quilts bij elkaar! Koester je clubje maar....
liefs, Syl

Lida zei

Je hebt duidelijk een par heel goede leerlingen gehad of was het zo'n goede lerares!! Prachtige sampler! Knuffel
Lida

Heleen zei

Wat laat je ons weer prachtige quilts en stofjes zien. Sneeuwverven kende ik wel maar ik hou niet zo van dat verf gedoe. Gelukkig ligt er genoeg moois zo in de winkel.

Johanna Zweden zei

O Chris wat een enige dag heb je gehad, en wat een schitterend quilt heeft ze gemaakt, heerlijk zo een dagje samen.

en die anderen quiltjes ook wonderschoon

nee sneeuw verven nog nooit van gehoord

Groetjes Joke

katrien zei

Wat een mooie quilts.

AnitaS zei

Prachtige quilts. Je moet wel een goede lerares geweest zijn.

Janet zei

Je bent een goede lerares! als je je leerling tot zoveel moois kunt inspireren!
groetjes janet

Anita - Vlijtige Handjes zei

Prachtige quilts. Leuk om te zien dat je lessen goed opgepakt zijn.
Groetjes Anita

mieke zei

Mooie kleden en hele mooie resultaten van het verven. Apart.

Floor zei

Nou je hebt haar goed lesgegeven hoor! Ze heeft al heel veel leuke en mooie quilts af!
En dat sneeuwverven.... ik las er laatst nog over in een oude Quiltnieuws. Nou, de sneeuw is er....
Groetjes,
Floor

Marianne zei

Mooie quilts, Chris.Wat hebben ze de lessen leuk opgepakt.
Sneeuwverven? Ik heb er het een en ander over gelezen. Ik vind het te veel gedoe voor ik eindelijk met de lapjes kan starten.
Wandel wel in de sneeuw.
Groetjes, Marianne K.

idaviltcreatief zei

Echt heel erg mooi en wat leuk dat jullie nog contact hebben met elkaar. Sneeuwverven is iets waar ik nog nooit van heb gehoord. Maar ik vind het resultaat wel heel mooi!

Corrie zei

Hallo Chris! Van sneeuwverven had ik echt nog nooit gehoord en het lijkt inderdaad op batik. Wat een geweldige productiviteit heeft Anne-Marie. Fijn dat jullie elkaar toch af en toe ontmoeten. Erg mooi ook jouw doorquiltresultaten, lijkt me verslavend om dat te zien groeien. Geniet van de vogels in je tuin en voorzichtig met de gladheid. Liefs en groetjes van Corrie

willeke zei

Wat prachtig al die resultaten!
dank dat je ons even liet meegenieten!
groetjes,

Anoniem zei

Fantastisch.

Jantje

Marga (MarPie) zei

Dat sneeuwverven ken ik niet maar er komen inderdaad hele leuke lapjes van. Ze maakt inderdaad hele mooie quilts groot en klein. Dank je wel dat je ons ook even laat mee genieten.
Groetjes,
Marga♥