Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ik ben blij!

Ik ben blij, want het lukt! Ik bedoel het machinaal doorquilten. Ik ben nu met het 4e en 5e patroontje bezig. Kijk maar:


Steeds een beetje gewaagder. Hier nog wat dichter bij:


Ik vind het leuk. Om te doen, maar het effect vind ik ook leuk.
Bij HAAR zag ik een geweldig leuke link met heel veel filmpjes over het naaien van verschillende quilt-patroontjes. Ontzettend instructief. Kijk HIER maar eens en geniet!!

Nog even dit: er is een prachtig filmpje over de 2 honden uit het vorige logje. Je kan het HIER bekijken.


23 opmerkingen:

katrien zei

Heel mooi gedaan.

AnitaS zei

Ha, ben ik toch nog ergens goed voor. Maar wat heb je het mooi gedaan, complimenten hoor. Het leuke van machinaal quilten is dat je dan steeds meer durft.

Johanna Zweden zei

Schitterend word het Chris, en wat goed dat je het zo snel onder de knie hebt het machine quilten

Hennie zei

Mooi gequilt Chris ! ! !

Gr Hennie.

Willy zei

Hej Chris, fijn dat het zo goed lukt, het ziet er ook heel mooi uit. Succes met het overige deel.
Groetjes

Dineke zei

Mooi gequilt Chris, leuk he om dan steeds meer te proberen

Janet zei

Super dat het zo goed lukt!! Quilts worden extra mooi door het quilten he, geweldig dat het je zo goed lukt op de machine(ik blijf jaloers hoor)
groetjes janet

Lida zei

Wordt inderdaad hartstikke mooi en nu heb je zo'n mooi quiltraam en ga je met de machine aan de slag en het wordt nog prachtig ook! Je kunt straks dus zelf kiezen wat bij welke quilt het handigste/ mooiste is! Veel plezier met de steekjes, knuffel
Lida

Marga (MarPie) zei

Tjonge jonge Chris, wat word de quilt mooi. Je hebt de smaak echt te pakken.
Groetjes,
Marga♥

marijna zei

Ziet er goed uit Chris! Het is denk ik wel even wennen om dit met de naaimachine te doen.

Erna Peekel zei

Kan mij voorstellen dat je hier blij van wordt. Het ziet er super uit.

Groetjes,
Erna

Anje-Grietje zei

Je hebt talent voor het machinequilten Meis, het wordt echt supermooi! Daar wordt een mensenkind toch helemaal blij van.....
Veel quiltplezier, leive groetjes Anje.

margaquilt zei

Hallo Chris
kan mij voorstellen dat je trots bent. Het ziet er ook prachtig uit.

Groeten
marga

Jasmijn zei

Zoo dit ziet er prachtig uit! Knap hoor!!

inge zei

je blijdschap straalt van het scherm! en dat mag ook met zo'n prachtig werk!

Paula zei

Beautiful quilt you have here.

I received your siggy today and it is so pretty, thank you very much.
Happy stitching

Paula

Rian, zei

Wat knap Chris, zo uit de losse hand... 't wordt prachtig. Dit is toch de quilt voor 'de buuf'?
Wat zal ze er blij mee zijn.
En wat een bijzonder verhaal van de 2 honden.
Liefs van mij, en een fijne dag!

Shirley zei

Wat ben je al goed hierin, dat ziet er echt mooi uit! Ja, die site met tuutjes ken ik, (al vanaf ze begon met filmpjes delen), heel leerzaam.

Lee Prairie Designs zei

Beautiful quilt Chris! So delightfully colorful!

I will now go check out the movie regarding the two dogs!

Hugs, Carolyn :)

Floor zei

Wat wordt dat mooi dat machine quilten! Ik dacht dat dit alleen maar zo kon met zo'n hele grote machine, ik bedoel van die figuurtjes maken.
Je krijgt natuurlijk steeds meer ervaring als je het vaker doet.
Je buurvrouw zal blij zijn als ze hem straks ziet (volgens mij was hij voor je buurvrouw als ik het goed onthouden heb....)
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Je hebt er snel en mooi de slag van te pakken ! En dan is het ook heel leuk om te doen en om het vaker toe te paasen !
Wees gerust trots ! Groetjes Rini.

sylvia zei

hallo Chris, ik heb eindelijk even bijgelezen: en dat was heel wat!!!
Mooi gequilt, mooie foto's, mooi verhaal van de honden, en je siggierol is een bjoetie!!!
Liefs, Syl

willeke zei

Super mooi geworden Chris! Knap hoor!!!!!