Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Voornemens......

Ja, je leest het goed! Dit jaar heb ik een paar voor-nemens. Ik heb al mijn onaffe quilts en tops eens op een stapeltje gelegd en bedacht me dat dát zo niet langer kon.


Als ik daar niets aan doe, wordt die stapel alleen maar groter. Dus ik heb me voorgenomen eerst maar eens van dit stapeltje allemaal Affo's te maken. Hier zie je het hele spulletje uitgevouwen.


Op de voorgrond 'schaduwblokken', die moet vóór 23 maart af, dan is mijn overbuurvrouw jarig en hij is voor haar bedoeld. Ik wil hem met de machine meanderen en daar moet ik eerst nog eens goed op oefenen. Marga heeft me toen al wat advies gegeven. Ik wil over een maand of 4 ook de ACQ-top (Amish Circle Quilt) af hebben, dat wordt wel eens tijd. De 8e rij ligt klaar om aan de lap genaaid te worden en dan moet ik nog 33 blokjes.... De top van de Weddingring is al een aantal jaren klaar (schaamschaam) en daar moet toch ook eens iets mee gedaan worden. De variahexjes zitten ook in de planning. Wordt niet groot en ik heb er een speciaal plannetje voor, maar dat komt nog. En dan natuurlijk Missie Jones!! Die zie ik nog regelmatig hoor, ze is absoluut niet uit beeld. Tussen de bedrijven door zit ik gezellig met haar op de bank te keuvelen terwijl het quiltnaaldje lustig op en neer gaat.
En dan deze nog:


De Siggy-rol. Daar ga ik het hele jaar op mijn gemak mee verder. Dus voornemens genoeg en nu maar kijken wat ze opleveren. Ben er zelf wel heel benieuwd naar.


24 opmerkingen:

Lida zei

Oh, ik heb er ook een paar in mijn voornemens! Heb ze maar niet op een stapel gelegd, daar wordt ik depri van! LOL! Maar gisteren de eerste steekjes gezet, dus hoop ik nu toch echt een paar affo's te maken dit jaar! Ik wens je succes en heel veel leuke steekjes, knuffel
Lida

Lilian Pilar zei

Chris,
que risa, jaaajjajjaaaa
ya que mis mantas estan en las mismas condiciones, todo terminado y sin acolchar...
Me gusta las intenciones que tienes para este año,
creo que te copiare.
Abrazos
Lily

Johanna Zweden zei

Goedemorgen vriendinnetje nu dat is een goed voornemen van je en ik ga je volgen, want dingen blijven maar liggen, en worden nooit afgemaakt.
We gaan ervoor Chris

Fijne dag groetjes Joke

petronella zei

Ben ook al even bezig met mijn ufo's en ik volg je voorbeeld, maar ja er komen ook weer nieuwe dingen voorbij ben benieuwd of er ooit een eind aan de stapel komt...........fijne dag!

Anita A zei

Goedemorgen Chris,
Ik wens je veel succes toe en doorzettingsvermogen om je voornemens te laten uitkomen !!
Ik wacht vervolgens rustig op de mooie foto's van de resultaten, hahahaha!!

margaquilt zei

Zo jij hoeft je dit jaar niet te vervelen. Ga met belangstelling jou blog lezen en o wee als eind 2012 alles niet af is.
HAHAHA.
Groeten
Marga

AnitaS zei

Goede voornemens hoor. Als de stapel slinkt krijg je vanzelf een goed gevoel. Hier wordt ook aan UFO's gewerkt.

Nelleke zei

Dag Chris allereerst wil ik jou en je man een gelukkig en bovenal een gezond nieuwjaar wensen.Moest wel lachen dat er zoveel voornemens op de blogs komen om projekten af te gaan maken dus daar wens ik jou ook veel succes mee.In ieder geval laat je mooie tops zien dus we zullen er terzijner tijd wel van mee kunnen genieten als ze voorbij komen.Groetjes Nelleke

Quiltendewilma zei

Oeps goede voornemens,.. zal ik ook maar eens kijken wat er allemaal ligt?
Goed plan!! Zal een sopletten eind 2012 wat er af is bij jou,..
;o)

Miny zei

Ja dat is ook mijn voornemen, Al hoe wel ik het wel lastig vindt om niet wat nieuws te beginnen, ben benieuwd of ik het vol kan houden maar gelukkig zijn er dus meer met dit voornemen.

Groeten Miny

quiltlodge gerda zei

Joepie, goede voornemens! Maakt niet uit of je ze waarmaakt; ze geven je nu in ieder geval een goed gevoel enkel en alleen al omdat je ze gemaakt hebt ;-) En een paar worden er in ieder geval uitgevoerd, gezien de deadlines, die er aan vast zitten. succes en veel plezier bij het realiseren. wij kijken met je mee. groetjes

Marga (MarPie) zei

Chris, ik doe met je mee. Al moet ik wel meteen met de billen bloot want doe wel met de huisjes bouwen mee. Zal zondag een logje maken over mijn afwerk projecten. Zouden we anders als extra motivatie op de laatste vrijdag van de maand een update blogje houden? Wie weet zijn er dan meer dames die zich bij ons aansluiten. Lijkt mij wel leuk wat jij?

Groetjes,
Marga♥

katrien zei

Succes met al je projecten,wou dat ik dit ook kon ,dan zou mijn stapel ook weg zijn .

mieke zei

Goede voornemens, werk aan de winkel ! De siggy rol, dat blijft een rol ? Of wat is daar de bedoeling van ?

mieke zei

Ik vergeet nog wat.
Ja, ik ga iedere dag een huisje plaatsen, samen met een lapje.
Dan ziet het er gezelliger uit. Iedere dag 1 lapje is behoorlijk saai.

Monica zei

Wow, jij hebt voorlopig even wat te doen, Prima, want affo's geven zo'n bevredigend gevoel. Succes

MarianneD zei

Zucht,het is wat met die affo's...ik heb gisteren ook eens gekeken en kwam tot 15....En weet je als ik die eerst allemaal af zou maken dan ben ik volgens mij de eerstkomende jaren zoet....;-)
Dapper om te gaan beginnen...zouik ook moeten doen...zucht,kreun...;-(

Miranda zei

Heerlijk die foto's! Ook hier liggen er al aardig wat te nog te quilten exemplaren....vorig jaar ben ik al begonnen met eerst eens wat tops af te maken. Dit jaar hoop ik ook die affo toppies eindelijk gequilt te hebben. Helaas staan er weer al nieuwe projecten bij aangevuld. Maar ik blijf gewoon hoop houden. Ooit zullen ze toch weer wel eens af komen niet! Succes ermee....zwaai, zwaai, vanuit een drijfnat Roosendaal!

Floor zei

Wat een goed voornemen Chris!
Andere bloggers gaan winkelen in hun lapjeskast, dus een heel jaar geen nieuwe lapjes kopen (houden ze dat vol?) en jij gaat je ufo's afmaken.
Allemaal mooie projecten en ik denk dat je heel opgelucht bent op 31 december als je het jaar overdenkt.
Heerlijk weer iets nieuws beginnen met een schone lei.
Het gaat je vast en zeker lukken!
Groetjes,
Floor

inge zei

ik doe met je mee: afwerken, afwerken, afwerken!

Willy zei

Hej Chris, het gaat je allemaal lukken, daar heb ik wel vertrouwen in. Ik heb al hier en daar hogere stapels gezien ;)
Groetjes

Janet zei

Hallo Chris. Stiekem wist ik wel dat ik niet de enige was met ufo's maar het doet altijd goed dat ergens te lezen. Om mezelf een stok achter de deur te geven ben ik per 31-12-2011 een eigen blog begonnen ! Dus ik ga je zeker volgen als extra stimulans, heel veel succes met je ufo's!!
groetjes Janet

sylvia zei

Wat een hoeveelheid quilts en schone voornemens!! Ik hoop dat je ze waar kunt maken......maar het moet wel leuk blijven, hoor!!!
liefs, Syl

Heleen zei

Hier ook al zo'n stapel en een berg goede voornemens. Wat is het toch met die quiltsters. Zo'n enthousiast volkje! Willen graag alles, hihihi. Ik ga ook wat proberen weg te werken. Ik ga ook dit jaar wat ufo's proberen weg te werken.