Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Op stap met Missie Jones

Ja, Missie Jones en ik zijn eindelijk weer eens op stap geweest. Dat werd ook wel tijd, ik had haar een poosje niet gezien. Ze ging een keertje mee naar mijn Mini-bee. Toen ik haar kwam halen -we gingen met de auto, het was niet zo ver, maar toch te ver om te lopen- zat ze al geduldig op haar stoeltje te wachten. Warm ingepakt in een oude j(t)as die hélemaal bij haar past!


Die j(t)as heeft dezelfde tinten en uitstraling als zijzelf. Ze wilde persé voorin de auto zitten en we waren al gauw bij Ruth, mijn plaatselijke quiltvriendin. Binnengekomen was dit het eerste wat Missie zag:


"Oh", riep ze uit, "die lijken ook al een beetje op mij!" En ze had gelijk. Vinden jullie ze niet prachtig?! Ruth heeft al 16 mandjes van haar quilt van DEN H&W af. Ze heeft er zoveel plezier in dat het sneller gaat dan ze dacht. Terwijl zij verder ging met patches aan elkaar naaien, vermaakten Missie en ik ons ook heel goed samen.


Intussen babbelde Ruth dat het een lieve lust was en vertelde allerlei interessante dingen (echt hoor!) Maar wat hebben we gelachen. Door al dat gebabbel had ze 3 keer dezelfde soort blokjes verkeerd aan elkaar genaaid en moest ze ze weer uithalen! Dus je ziet, je hebt geen grote Bee nodig voor gezelligheid en veel gebabbel. Ruth, Missie en ik hebben genoten en kijken weer naar je uit op onze volgende Mini-bee.

Voor degenen die niet weten wie Missie Jones is: dat is ZIJ!


24 opmerkingen:

Lida zei

Leuk zo samen aan de steekjes en ja uithalen en lachen schijnen bij bee's te horen of ze nu groot of klein zijn! Missie Jones zal vast haar ogen hebben uitgekeken, fijne dag, knuffel
Lida

Anita A zei

Schiet het quilten al op van Missie??
Gezellig zo met z'n tweeën handwerken, of het vooruit of achteruit gaat is dan niet zo belangrijk.

katrien zei

Leuk zo samen genieten van je hobby hé.Succes met quilten van "missie jones "

Willy zei

Mijn reactie was dezelfde als Missie, oh! Ze mag er zelf ook zijn hoor! Wat fijn dat jullie het zo gezellig hadden.
Groetjes

petronella zei

Zo is dat, een kleine bee, kan heel gezellig zijn, en lekker intiem, en Missie Jones.....ja, die had ik al een poosje gemist, ben blij dat ze (weer) terug is!

AnitaS zei

Leker samen werken. Ik denk dat Missie zich al een beetje verwaarloosd voelde en blij was dat er weer aandacht aan haar werd besteed.

Inge zei

Wat gezellig, Chris, zo samen met Missie naar de bee. De tas past geweldig bij haar. Wat zijn de blokken van Ruth mooi!

Fijne dag,
Inge

mieke zei

Mooie tas, mooie blokken en heel gezellig zo samen.

sylvia zei

gezellig bee-tje.....;)
leuke tas ook, trouwens!!
liefs, Syl

Nelleke zei

Hallo Chris,wat zijn dat toch mooie stoffen die je voor Missie en de tas gebruikt hebt het geeft de quilt een hele andere uitstraling .Ook de blokken van je vriendin zijn mooi gemaakt.En samen quilten is ook altijd erg leuk krijg je inspiratie van.Groeten en een fijne week Nelleke

margaquilt zei

Die Missie toch ze is zo mooi wat een schat. Ze zeurt niet is stil in de auto dus het wordt tijd dat ze af is en kan stralen.
Wat dat zal ze vast gaan doen
want van zo'n Missie is er maar een.
Groeten
Marga

inge zei

samen met lapjes bezig zijn is altijd een stuk gezelliger!

Ineke Hulzebos zei

Mooie tas en mooie blokken. Wat gezellig om samen te handwerken, lekker kletsen en ondertussen heel wat verder met de werkjes! Groetjes van Ineke Hulzebos

Floor zei

Wat een gezellig verhaaltje van Missie. Dat heb ik wel gemist hoor!
Nu wordt ze lekker gequilt en kunnen we haar eerdaags (?) helemaal klaar zien.
Ze ziet er dan vast prachtig uit, want dat was ze eigenlijk al.
De mandjes herken ik niet echt. Moeten daar dan geen hengels aankomen?
Groetjes,
Floor

jolie zei

Gezellig een quiltvriendin... een minibee is vaak heel gezellig.

Cisca zei

Wat een leuk verhaal en gezellig, hè, zo'n quiltvriendin. Ik heb voor het eerst kennis gemaakt met Missie Jones, ik vind haar heel mooi en ze heeft ook al zo'n mooie j(t)as. Wat een plezier om haar te quilten, denk ik zo. Je wordt er vast vrolijk van.

Leuk dat je ook die herinneringen hebt, een gezellige tijd was het!
Groetjes, Cisca

marijna zei

Jullie hebben een gezellige Bee gehad zo met z'n drietjes.

quiltlodge gerda zei

Nou reken maar, dat ik wel weet wie Missie Jones is; sterker nog - ik ben een grote fan van haar! en ik ben ook een fan van kleine Bees. groetjes

Shirley zei

Gezellig zo, lekker samen, Missy heeft een hele mooie tjas, staat d'r goed. En ja, die mandjes, zo romantisch!

Janet zei

Wat een prachtige kleuren gebruik je voor missie. Ik had haar natuurlijk al eerder bewonderd op je blog.Soms vind ik het lastig om van 'mijn kleuren'af te wijken maar als dan de mooie kleuren van missie zie geeft dat veel inspiratie, succes met missie :-)
groetjes janet

Jenni zei

Wat laat je weer mooie dingen zien!! Missie is een schatje en de tas ook ;-)

Rian, zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ria van Kasteel zei

Wat schrijf je toch weer leuk, en ik geniet van de mooie huizen die je laat zien, het stadhuis is echt uniek. Die zou ik zonder jou foto nooit hebben gezien.

Groetjes van Ria ;0))

Aangenaam verpozen met Joke zei

Ik zat even hier te kijken en toen viel mij de mooie bekleding van het stoeltje op. Het lijkt wel patchwork. Heb je dit ook zelf gemaakt ?
Groeten, Joke