Nog een breisel.

Chago was niet de enige die nog een breisel van de machine in zijn kast had liggen, ik heb er ook nog een. Dat is mijn 'topstuk', haha.

Hij is lekker warm, dus ik draag hem nog wel als het koud is. Het patroon ontwierp ik zelf en ponste het in de kaart.

Dat vond ik het leukste van die machine, de combinatie van handwerk en techniek. Die combinatie spreekt me nog steeds aan. Dat vind ik ook het leuke aan het bloggen en bezig zijn met de computer: bezig zijn met lay-outs, bewerken van fotootjes en het 'technische' van de pc of laptop. Zó veel mogelijkheden.

Maar ik heb ook met de hand gebreid hoor, niet veel, maar toch. Dit is er nog eentje die ik heb.

Dat moest met van die 'visjes'. Ik vond het best lastig, maar het breigaren en het patroon vond ik zó leuk, dat ik het toch maar gewaagd heb. Deze trui draag ik nog veel.

En nu maar weer eens langs jullie logjes. Soms kan ik het niet bijhouden en het kost ook altijd best veel tijd. Maar ik vind het leuk!!

16 opmerkingen:

Erna Peekel zei

Ziet er echt als lekkere warme truien uit. Maar vertel mij niets van breien ik vind het prachtig maar niets voor mij.

Fijne dag.
Groetjes,
Erna

petronella zei

Wat ontzettend leuk!! Ik ga ook eens op zoek, heb ook veel gebreid,machine en hand! Fijne dag!

Rian, zei

Wów!!! wat een prachtig ontwerp Chris. Zo'n mooie kleurencombinatie ook. Inderdaad, een tópstuk :)
Ik heb ook een breimachine met ponskaarten, en heb wel eens ajourwerk zelf gemaakt, maar dit vind ik helemaal super.
en de andere is ook heel leuk. Wat kun je toch jaren plezier hebben van iets moois, he?
Liefs van mij

Antje uit Urk zei

WOW, alweer zooo leuk om te zien!
groetjes,

Marga (MarPie) zei

Knap hoor al dat werk met die ponskaarten. Wel een ontzettend leuk ontwerp. Heel leuk om te zien dank je wel.

Mooi hoor zie zelf ontworpen trui. De handgebreide trui is ook mooi. Truien staan mij helaas niet zo. Ik wordt dan zo'n klein propje.

Johanna Zweden zei

Schitterende truien Chris
Groetjes Joke

Lida zei

Fijn als je je favorieten nog steeds past, helaas bij mij hangen heel wat favo's troosteloos in de kast, maar misschien ooit! Heel bijzondere trui die eerste, je ontwerp is zo origineel, fijne dag, knuffel
Lida

Janet zei

Leuk dat je naast quilten ook andere handwerk interesses had/hebt. Ze zien er prachtig uit en stiekem gaat mijn voorkeur uit naar de handgebreidde!!
hartelijke groet Janet

mieke zei

Ik breide ze allemaal met de hand.
En had altijd een breiwerk op de bank liggen.
Nu brei ik nooit meer. 4 jaar geleden een baby truitje, daarna ook niet meer.

katrien zei

Mooie breiwerken komen hier langs.

foekie's fashion zei

Jouw topstuk is ook een hele mooie hoor. Ik vond de combinatie van ponskaart en kabel breien en kleurtjes inbreien ook heerlijk om te doen, maar die hele breimachine kostte best veel tijd, soms jameer dat ik die tijd er niet meer voor gebruik. Groetjes van Joke

Monica zei

Wat een prachtige truien, en inderdaad je moet oppassen dat je niet als verslaafde aan de computer alle blogjes blijft kijken, dan kom je tijd te kort om te handwerken

sylvia zei

mooie breisels, allebei!!
en ja, dat bloglezen.......pfiew, wat wordt er veel geschreven ( maak ik me zelf ook schuldig aan), maar het is af en toe niet bij te houden!
af en toe, om een paar minuutjes uit te rusten van de poets, lees ik weer een paar logjes!!!
liefs, Syl

Anoniem zei

Hoi Chris, Ik vind het prachtig wat je gemaakt hebt.
Mijn moeder had een veel simpelere breimachine, alleen recht toe recht aan, wij mochten het breigaren opwinden! Een trauma heb ik over gehouden aan een kikker groene overal!!! ja 1 x aangehad, uitgelachen op school en in de kast verdwenen. Hij heeft nog enkele jaren bij mij gelegen en is toen weggedaan. Met de hand breien doe ik nog steeds, alhoewel, geen truien meer maar sjaals en laatst nog kerstballen.
Groetjes, Anne-Marie

Floor zei

Wat mooi die truien! Je zou bijna weer aan het breien slaan.
Maar toch maar niet hoor, veel te druk met de blogs en de quilts.