Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Huisjes

In heel Nederland worden op het ogenblik huisjes gebouwd. Vrijstaande huisjes, straatjes en zelfs hele dorpjes. IJverig worden bouwstenen verzameld, hoekstenen geplaatst en straatjes aangelegd. Er worden zelfs onderdelen geruild! Soms kriebelt het om me er ook in te storten en enthousiast mee te gaan bouwen. Maar ik moet verstandig zijn en me beheersen, ahum! Nee, voorlopig houd ik me maar bij afbeeldingen van huisjes. Want wat zijn er leuke huizen op deze wereld! Sommigen heb ik zelf gezien en gefotografeerd. Bijvoorbeeld in Engeland:



En wat dacht je van deze:



Op het linkse plaatje huisjes in Wit Rusland, op het rechtse huisjes in Litouwen, waar we ook veel huizen tegenkwamen die lijken op de roodgeschilderde huizen in Zweden.

Maar ook in de tropen staan er enige, kleurrijke huizen. Hieronder links een winkelstraat in Havanna, Cuba en rechts een authentiek Arubaans huisje.



De foto van het Arubaanse huisje heb ik van internet. Ik heb er wel zelf een, maar het uitzicht op het huis wordt door mijn persoontje bedorven, haha.

Maar ook in Nederland kunnen we er wat van. Bijvoorbeeld deze in Marken (weet je nog Joke?) Maar een absolute topper zie je vanuit de trein hiervandaan naar Amsterdam.

(foto van internet)

Zó bijzonder. Het is het hotel naast het Stadhuis van Zaanstad dat afgelopen woensdag officieel is geopend (KLIK).

Maar het allerallermooiste huis is dit. Het is mijn DROOMHUIS.


We kwamen het tegen toen we bij de Niagara waterval voor een paar uurtjes de grens naar Canada overgingen. Ooohhh, ik was er helemaal ondersteboven van. Ik had het zó op een aanhanger willen zetten en meenemen. 'Our Blue Heaven', een toepasselijke naam. Ik heb er 3,5 jaar geleden een logje over gemaakt op Weblog. (Ik hoop dat ik dat logje nog een keer inclusief foto terugkrijg. Ze zijn er wel mee bezig om alle foto's weer terug te krijgen) Maar ik ben heel gelukkig en tevreden met het huis dat we nu hebben hoor en, niet te vergeten, mijn Idylle.

Heel fijn weekend en tot volgende week.

19 opmerkingen:

katrien zei

Wat mooi hé al die verschillende huisjes.
Fijn weekend.

Heleen zei

Dat zijn nog eens leuke huisjes!!! En je droomhuis snap ik helemaal. Een plaatje!

petronella zei

Ik zie je ook wel op de veranda zitten!! Op een warme zomeravond, in een schommelstoel en een quilt op schoot waar je aan werkt!! Groetjes!

AnitaS zei

Deze huizen zijn vel mooier dan mijn stoffen huisjes. Dat huis in Canada zie ik ook wel zitten. Met mijn lapjes op de veranda.

Annelies zei

Prachtige huisjes en kleurrijk. Mijn droomhuis ligt natuurlijk in Frankrijk.

Johanna Zweden zei

Heerlijk huisjes kijken en ja Chris ik herinner ons dagje nog, nu we gaan het gauw met zijn 3tje weer doen
Ja wat leuk hé in Zaandam als ik aankom in Nederland, en kom daar langs met de trein, zit ik er met bewondering naar te kijken, we moeten dus eens een dagje Zaandam gaan doen, huisjes kijken
Ja de huisjes in Engeland,ik droomde altijd toen ik naar de Uk verhuisde dat we zo een huisjes zouden krijgen, maar het werd dus een huisje in Zweden oplaatst, dus mijn droom is niet uitgekomen
Chris wanneer koop jij je droomhuisje, zie ons al samen zitten op het balkonnetje, en ik hoop dat het een idylle heeft, en dan zit Chago daar in zijn schommelstoel, en wij op de schommelbank, O jee, laat mijn .............. weer helemaal weg dromen
Nu als we web-log moeten geloven zijn ze dus bezig met de foto´s, nu merk er helaas nog niets van!
Fijn weekeinden, en dromen! e zijn (nooit) bedrog zeggen ze altijd!
liefs joke

Dineke zei

Wat een mooie verschillende huizen allemaal. Dan zijn de stoffenhuisjes nog maar gewoontjes.

Willy zei

Wat mooi! Ik zou niet kunnen kiezen. Het stadhuis is wel heel spectaculair.
Je droomhuis ziet er zo lief uit.
Misschien kun je het breien ;)
Fijn weekend, groetjes

Lilian Pilar zei

Hola Chris,
la foto de la última casa es una preciosidad, me he enamorado de ella... hermosa...

Besos y abrazos para ti
Lily

Marga (MarPie) zei

Gossie, is dat alweer 3½ jaar geleden. Weet het nog want ik vond "jouw" huisje ook zo ontzettend mooi. Nog steeds eigenlijk.
Fijn weekend.
Groetjes,
Marga♥

inge zei

he, wat leuk om eens andere huisjes te zien! super!

Jasmijn zei

Het zijn hele mooie huisjes maar je droomhuisje is inderdaad een plaatje.
Nou ik ga de cd installeren van de circle quilt....ben zo nieuwsgierig. groetjes van ons allemaal.

MarianneD zei

Wat een gezellig huizenlog Chris!
Maar dat laatste huizenplaatje is ook mijn droomhuis..ik zie ons al gezellig een kop thee drinken in een schommelstoel op de veranda...
Fijn weekend!

mieke zei

Oooohhh leuk.
Ooit waren we in een plaatsje in Engeland, daar vond ik het net legohuisjes.
Jouw droomhuis is schitterend.

Floor zei

O Chris, wat een enige huisjes allemaal!
Zouden we daar niet een quilt van kunnen maken?
En helemaal dat Stadhuis, zo grappig. Ze hebben gewoon wat huisjes die ze over hadden op elkaar gestapeld. Zou lijkt het tenminste.
Jouw droomhuis is ook mooi, maar wel veel schilderwerk hoor, maar dat laat je dan toch gewoon doen.
Groetjes,
Floor

Lida zei

Hahaha, ja zo kom jij ook aan je huisjes! LOL! Vandaag aan mijn eerste huisje wat steekjes gezet, dus binnenkort kan ik ook eens een huis showen! Dat droomhuis van jou vind ik geweldig, mijn droomhuis is wit met geel en staat in Zuid Finland en heeft net als het jouwe een veranda en erkertjes! Ach we dromen gewoon verder en genieten van onze eigen plekjes! Fijne zondag, knuffel
Lida

foekie's fashion zei

Wat een mooie huizenfoto's, ook leuk om eens te bekijken hoor. Groetjes van Joke

neeftje zei

Toch een kleine correctie op die beeldige huisjes die je laat zien. De foto is niet het stadhuis van zaandam wat je laat zien maar het naastgelegen hotel. We hebben idd een bijzonder stadhuis gekregen maar dit is het niet! Groetjes

Elly L (creatievelingelly) zei

ik keek even op je oude nieuwe blog, maar zo te zien zijn je foto's terug.